Gå til innhold

PlayStation 4 bekreftet!


LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden nintendo er et spill selskap er det kanskje litt optimistisk av deg å forvente at de skal ta ansvar for innføringen av nye tv standarder osv. Men jeg ser ikke at microsoft eller gjør stort for å bane vei for en ny MoccaMaster heller. Enda det er noe vi godt kunne trenge. Sikkert fordi deres interesse hovedsakelig er software. Og hvor er sony i bio-drivstoff utviklingen? Ikke deres sak sier du? Jøss.

7432494[/snapback]

 

Sakelig.. :whistle: Nei, Nintendo er ikke ansvarlige for å sørge for at man slutter med fossilt drivstoff. Men er det ikke spill som driver frem utviklingen for PC'er? Tror du ærlig talt at du hadde sittet med bredskjerm på PC'en og skjermkort som yter mer enn de fleste gjennomsnittsdatamaskiner om ikke det hadde vært spill som hadde krevet det?

Lenke til kommentar

Og siden sony lager tv apparater og dvd spillere og cd spillere og hvem vet hva, er det i deres interesse å presse inn nye produkter i folks stue. Nintendo er et spill selskap som lever av å lage spill og konsoller til folk. Hva slags teknologi flesteparten har, avgjør hva slags tekonologi det er et poeng å ha støtte for.

 

edit: @fhj: sjekk den øverste posten på denne siden (for litt siden. Nå post 58 hehe). Markedet trenger hd dvd spillere, filmer og duppeditter for å støtte opp under utviklingen av nye tv formater. Etterfulgt av å klage på at nintendo ikke bidrar til utvikling av slik tekonologi. Men hvorfor skal nintendo bidra til det? De lager spill og konsoller til folk flest. Sony lager tv'er og har interesse av at folk gidder å kjøpe deres apparater. Derfor har de en interesse av å dytte inn HD grafikk nå. For å skape et marked for HD tv (som de tilfeldigvis selger). Nintendo har ikke noe behov for å skape et marked for slikt. De leverer konsoller som skal kunne brukes av det folk flest har. Og om noen år vil det være HD tv. Slik er det ikke i dag. Derfor sammenligningen med de andre to selskapenes manglende engasjement i helt andre gesjefter enn deres marked. For å poengtere at de fleste selskaper har sitt marked, og blåser en lang marsj i hva andre måtte finne på av moccamastere og biodiesel. Get it? :)

Endret av freke
Lenke til kommentar
Og siden sony lager tv apparater og dvd spillere og cd spillere og hvem vet hva, er det i deres interesse å presse inn nye produkter i folks stue. Nintendo er et spill selskap som lever av å lage spill og konsoller til folk. Hva slags teknologi flesteparten har, avgjør hva slags tekonologi det er et poeng å ha støtte for.

7432585[/snapback]

 

Hva med alle som har hd'tv og alle som skal kjøpe hd'tv de neste 2-3 årene(mange), vil tro at en stor del av disse vil kjøpe HD dvd spiller, blu-ray spiller, xbox 360 og ps3 i stedet for dvd spiller og WII. Ikke det at ikke Wii kommer til å ha mange gode spill, det har nintendo alltid hatt, men når man har HD'tv så vil man ofte utnytte den økte bildekvaliteten man kan få.

Lenke til kommentar

Jepp, det er det jeg sier. Nintendo kommer med HD støtte neste generasjon. Da vil det være en relativt større gruppe HD tv'er i markedet, og folk vil ha nytte av det. Nintendos oppgave er ikke å drive tv tekonologien fremover, men å underholde folk. Uavhengig om 10% (takk til ræva mi for den prosenten) har nytte av HD grafikk i dag.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Jepp, det er det jeg sier. Nintendo kommer med HD støtte neste generasjon. Da vil det være en relativt større gruppe HD tv'er i markedet, og folk vil ha nytte av det. Nintendos oppgave er ikke å drive tv tekonologien fremover, men å underholde folk. Uavhengig om 10% (takk til ræva mi for den prosenten) har nytte av HD grafikk i dag.

7432747[/snapback]

 

Bildet på HD TV og DVD blir bedre selv uten HD kvaliteten

Endret av Mus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Sjokkerende nyheter, dette. Spesifikasjonene til PS3 har da vært klare en god stund, så det er ikke rart at gutta bak teknologien har begynnt å tenkte på etterfølgeren.

Microsoft har vel kunngjort at de jobber med sin neste konsoll, og det er da heller ikke overraskende at Sony gjør det samme.

Lenke til kommentar

Tror Sony og Microsoft gikk for high definition denne runden fordi gamere rundt om i verden vil ha det. Sony gjorde det også fordi de vil selge de bravia lcd tv'er ;) Noe de også gjør.

 

Litt offtopic denne, men orket ikke lage en tråd bare for denne videoen, mulig dere har sett den.

 

 

 

Gametrailers - Console wars Parody

 

Enda en :p

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Vi sklir verkeleg langt off-topic her, men so var vel eigentleg saka vi starta med so mykje å snakke om (sjølv om ITAvisen gjorde sitt beste for å gjere sensasjon av det). :)

 

Eg synest mangelen på HDTV-støtte på Wii er den meste vesentlege svakheita til konsollen. HDTV er på full fart inn, berre ta ein tur innom Elkjøp og sjå kva slags TVar dei sel no. Om eg kjøper ein ny konsoll i dag, vil eg bruke han i minst 5 år framover, so då er det greit om han ikkje er teknisk utdatert allereie ved lansering.

 

Og dette er ikkje slik påtatt skuffelse som folk brukar for å svartmale fiendekonsollen, eg er svært positiv til Nintendo, og ville oppriktig tala ha foretrukke Zelda i 720p.

 

Om nokon skal komme ut med ny konsoll i 2010, håpar eg det er Nintendo.

 

Kay

Lenke til kommentar

Om noen år vil HDTV være mer utbredt, og da vil Nintendo i følge dem selv komme med en HD-konsoll. Jeg tror de færreste er villige til å betale blodprisen man må ut med for HD-utstyr og HD-innhold i dag. Men etter som tiden går blir det billigere, og om noen år vil altså HD være det folk flest har.

Lenke til kommentar
Om noen år vil HDTV være mer utbredt, og da vil Nintendo i følge dem selv komme med en HD-konsoll. Jeg tror de færreste er villige til å betale blodprisen man må ut med for HD-utstyr og HD-innhold i dag. Men etter som tiden går blir det billigere, og om noen år vil altså HD være det folk flest har.

7433184[/snapback]

 

 

Ville vært 100 % enig med deg om Wii kom for 3år siden.

Lenke til kommentar

Vel, det var godt å høyre. Eg er forøvrig ikkje heilt einig i at ein må ut med blodpris for HD-utstyr, prisane har blitt svært overkommelege i det siste. Ein får kurante HDTV-ar til godt under 10 000 kroner (ned mot 5 000 på det billigaste). Når ein no i tillegg får tak i gode signalkjelder til desse apparata, trur eg folk vil kjøpe dei.

 

Kay

Lenke til kommentar
Eg synest mangelen på HDTV-støtte på Wii er den meste vesentlege svakheita til konsollen. HDTV er på full fart inn, berre ta ein tur innom Elkjøp og sjå kva slags TVar dei sel no. Om eg kjøper ein ny konsoll i dag, vil eg bruke han i minst 5 år framover, so då er det greit om han ikkje er teknisk utdatert allereie ved lansering.

7433175[/snapback]

Ganske enig i deg her, syns også mangelen på HD-støtte er Wii's største svakhet. Og som du sier er HDTV'er på full fart inn og har egentlig vært det en stund nå. Nå ser jeg at det kommer mange nye modeller med 1080p også og prisene kommer bare til å synke, så det er nok ikke bortkastet å støtte dette heller.

 

On-Topic:

Nylige analytikerkommentarer hevdet at på en PS4 ikke ville se dagens lys. Dette benektet altså Sony, og bekrefter at en PlayStation 4 vil på et tidspunkt dukke opp. 2010 er naturligvis bare en løs spekulasjon, i realiteten er det nok mange flere år til vi ser en oppfølger.

Og sånn var det med den saken. :)

Lenke til kommentar

HDTV er dessverre fortsatt dyrt, og folk kaster ikke bare ut TVen sin uten videre. Det vil foregå en gradvis utskiftning etter hvert som eldre TVer tar kvelden (jeg vil f.eks. ikke kjøpe meg ny TV før den jeg har nå dør, og når jeg som er "datafrelst" gjør slik, så tror jeg vanlige folk vil holde på den gamle TVen sin enda lenger).

 

HDTV er fortsatt for dyrt og for lite utbredt, men om noen år vil det være et større marked for det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...