marius90 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 hei, skal ha nye deler i pcn men har bare råd til å kjøpe en ting av gangen, så trenger hjelp til å finne ut hva som jeg tjener mest på og hva som er best å kjøpe først. specs på maskinen slik den står nå: hovedkort: asus a8n sli skjermkort: ati x800xl prosessor: amd 3200+ ram: 1gig twinmos psu: 400w (ikke helt sikker på merke) skal ha følgende: skjermkort: ati x1950xt prosessor: amd x2 4400+/ 4600+ (hvilken?) 1gig med ram til slik at jeg har totalt 2gig. så i hviilken rekkefølge burde jeg kjøpe disse tingene? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Om du ikke har planer om å oppgradere hovedkortet, ville jeg kjøpt prosessoren først. Det støtter bare Socket 939 prosessorer, og de er på vei ut FORT! Kjøp ny CPU mens den du vil ha fortsatt fins på lager noe sted! På grafikk-biten ville jeg faktisk heller vurdert en nVidia kort, siden du har nVidia chipset på hovedkortet (er ikke noe problem å bruke ATi, men jeg ville ikke anbefalt det... ) Da har du også muligheten til å sette inn et til for SLI senere om du skulle ønske det. Kjøp prosessor først, så ville jeg kjøpt minne. Du kan kjøpe et 8800GTS skjermkort med støtte for DirectX 10 når det kommer deretter. Oppsummert: Prosessor Minne Skjermkort Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) takk for svar. men hvorfor minne før skjermkort? Endret 5. desember 2006 av marius90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå