AlxW Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, jeg vurderer å kjøpe meg et digitalt videokamera. Jeg er veldig usikker på hvilket kamera jeg skal kjøpe, hva jeg skal se etter og hva slags ekstrautstyr som jeg bør ha. Jeg har tenkt å bruke kameraet til diverse deriblant å lage småfilmer. Jeg er veldig opptatt av lyden som en del av filmopplevelsen, og vil gjerne ha et kamera som er kompatibelt med en ekstern mikrofon. Har et budsjett på kamera på 10.000,- Jeg har vurdert Panasonic NV-GS500, og lurer derfor på om dette er et fornuftig valg- eller er det noen bedre forslag der ute. Er det noen som kan anbefale en ekstern mikrofon til dette kameraet, evt annet ekstrautstyr som er nyttig for en hobbyregissør? Hilsen Alx Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 GS500 er truleg det beste alternativet. Røde Videomic vert ofte anbefalt, og i tillegg bør du ha eit godt stativ. Lenke til kommentar
AlxW Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) GS500 er truleg det beste alternativet. Røde Videomic vert ofte anbefalt, og i tillegg bør du ha eit godt stativ. 7430644[/snapback] Takk for utrolig raskt svar- imponerende! Har sett på Røde mic'en, men fant ikke ut om det var kompatibelt med kameraet. Hvilket Røde er det snakk om, heter det bare Røde Videomic? De har jo flere. Er det denne Røde Videomic http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34734 Vil gjerne ha et stativ med vater- noen som har forslag?? Endret 5. desember 2006 av AlxW Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Slik eg har forstått er det vel berre ein modell som heiter Videomic. Alekstef her på forumet har kombinasjonen GS500/Videomic om eg ikkje hugser heilt feil, so du kan jo kontakte han for meir info og erfaringar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå