Gå til innhold

XP1800+ overklokkingsmuligheter?

mastodon

Anbefalte innlegg

Jeg har en XP 1800+ på et Asus A7V333 hovedkort. Og jeg lurer på hvilke overklokkingsegenskaper en 1800+ har.. Jeg har den nyeste biosen(1015). noen som har klokket sin 1800+ uten å låse den fysisk opp med lim og elektrolakk? klokke den i biosen altså.. opp til rundt XP2200+ hastighet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se signatur for oc-resultater

Temp:

Cpu: 41c(idle)48c(load)

Rom: 23c

System: 28

Har ikke så mange muligheter mht fsb/agp i bios så jeg må nok låse den opp for å komme videre.

Jobber med hjemmelaget vannkjøling så vi får se hvor langt den går da :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har klokket den min XP1800+ til 1667 Mhz via FSB, med VCore på 1.77... FSB er på 143(hvis jeg husker riktig) tar jeg den høyere, så blir den ustabil og stopper i programmer og slikt. Hvis jeg øker VCoren, tror dere jeg kan klokke mere da? rundt 45-50c Load med kabinett vifter avslått og 35-40c med dem på. :grin:

Noen flere muligheter?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 15:10, skrev lithium:

Overklokkings egenskapene paa en Athlon XP kommer sterkt ann paa coren

T-Bred A og B..

XP1800+ kommer kun med Tbred B kjernen. MEN den er ikke kommet ut i salg enda så det er nok snakk om en Palomino kjerne her ja...

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har klart 1,776GHz stabilt med vcore på 1,65 (tror jeg det var) med samme system som deg. Asus A7V333 og xp1800+.

Har også vært oppe på 152MHz fsb, emn da sluttet plutselig tastatur / mus å fungere. Alt annet fungerte fint.. Maskinen bootet, men det er liksom litt vanskelig å bruke PCen uten tastatur/ mus.. :wink:

Da hadde jeg vel rundt 50 grader idle eller noe slikt. (rundt 22 grader på rommet og et par 80mm papst på 12V i kabinettet.)

Det er jo egentlig bare å prøve seg frem.. :wink: Lykke til!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-21 15:15, skrev k_wannebo:

**** dere er en gjeng med svettinger altså.jeg har aldri høyere romtemp en 18c (helst 17) har jeg over det må jeg sitte i underbuksa som en annen gris og dere sitter med romtemp på over 20c UFFFF

gleder DU deg til sommern eller? :grin:

Lenke til kommentar

Min XP1800 (palomino) går fint på 11,5*150= 1728mhz.

Alpha PAL8045 med Papst vifte strupet av potensiometer. Er ikke helt sikker på om det tilsvarer XP2000 eller XP2100?

Prøvde en gang å åpne multipliersperra, men hadde det nok litt travelt, slik at det ikke funket etterpå... Ble så nervøs for å ødelegge noe at jeg ikke turte etterpå..

Kall meg pyse...

DrErling

Lenke til kommentar

Quote:

Alpha PAL8045 med Papst vifte strupet av potensiometer. Er ikke helt sikker på om det tilsvarer XP2000 eller XP2100?

Kall meg pyse...

DrErling

det tilsvarer NESTEN xp2100+ hastighet, xp2100+ er 1733mhz :smile:

jeg kjører min xp2000+ @ 1750 tror jeg det var... er det dårlig med stille luftkjøling @ 46c idle?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har selv xp1800 palominio @ 1733 1.8 vcore 150fsb

Fikk den opp i 1800 særs ustabilt.

Så, 1733 er ca grensa. Cpu blir 41 grader idle og 47 grader load.

Taisol CGK ribbe med 80mm thermaltake vifte på.

Dritt OC cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...