Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store kjærlighetstråden v.2 (ingen spam og ot)

Anbefalte innlegg

Gjest Guest

Hei, visste ikke om jeg skulle lage en egen tråd, men tenkte det var like greit å ta det her:

Jeg begynte i en ny klasse på en ny skole etter sommerferien 06, og det er en jente i klassen som jeg føler jeg har gått ganske bra kontakt med, har en bestevenn som er gutt, ellers henger jeg mest sammen med henne på buss/når vi er på skolen osv. Problemet mitt er egentlig at nå etter jul tror jeg jeg har begynt å like henne på andre måter enn bare å være venn, og saken er først og fremst at hun har en type fra den gamle skolen, hun har sagt til meg at hun er redd for at mange tror at hun ikke bryr seg om han osv fordi vi er så mye sammen, da har jeg bare sagt at vi bare er venner osv men nå i det siste føler jeg at jeg vil noe mer...Men som sagt har hun type, hun er veldig ærlig mot meg tror jeg, og snakker åpent om at hun i det siste har slitt litt med han kjæresten, nmen så plutselig hører jeg ikke noe fra henne i hele helga og de har gjort en masse ting og har det visst veldig bra sammen...

Så lurer egentlig på hva jeg skal gjøre. Hvis noen leser gjennom hele denne posten er det en trøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sitter i en vanskelig situasjon.

Hvorfor? Hun har kjæreste alt. Hvordan hadde du likt det, hvis du var sammen med henne og han kom plutteslig ut av det blå og ble sammen med henne, tok henne fra deg?

Hvis du har sammvitigheten til det, samt tror at du har en sjangse, så ta en prat med henne.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Jeg skjønner at dette er veldig dumt, prøver liksom å få det fra meg, men klarer det ikke! Snakker ofte med typen hennes på msn og, og vi er liksom blitt ganske gode venner og, driver med samme interesser.

Men jeg vet ikke om jeg tør å si det til henne, hun er ikke den typen som bare blir sammnen med masse random folk.

Lenke til kommentar

Jeg skulle til å si: det samme skjedde meg. Men grunnen til at jeg sier det, er at det ble et lykkelig utfall for min egen del. Dama hadde egentlig (da) best kontakt med min bestekompis. Følte meg temmelig godt i klemma, ung som jeg var. Jeg var da ca 15 - 16 år gammel.

Jeg bestemte meg for å ikke avgjøre utfallet på "twisten". Det ordnet seg selv den dagen jenta kom og spurte om jeg ville inngå et forhold til henne. Vel, hadde "det" ikke skjedd, så hadde jeg latt ting gå som vanlig. Kanskje hadde det endt ut i at jenta hadde blitt sammen med han andre fyren også? Like greit å få en løsning på problemet.

Så mitt råd; vent å se! Men dess eldre du blir liker damer gjerne at du tar et visst initiativ, men det er kanskje for tidlig nå?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at dette er veldig dumt, prøver liksom å få det fra meg, men klarer det ikke! Snakker ofte med typen hennes på msn og, og vi er liksom blitt ganske gode venner og, driver med samme interesser.

Men jeg vet ikke om jeg tør å si det til henne, hun er ikke den typen som bare blir sammnen med masse random folk.

8072524[/snapback]

Ligg unna. Du får eventuelt vente til hun er singel, og gjøre et støt da. Men da er det fare for at du blir en rebound-type.

Lenke til kommentar
plutteslig ut av det blå og ble sammen med henne, tok henne fra deg?

8072490[/snapback]

Jeg lurer på når folk skal innse at kjærester faktisk er _mennesker_, og ikke _ting_ man kan stjele.

Selv om en person er i et forhold, har de faktisk et hode. Det er ikke sånn at om jeg ser ei opptatt dame kan jeg bare ta henne, også må hun tenke "åjsann, jeg ble stjælt.. jaja."

I de situasjonene hvor en person i et forhold går til en annen, er det og vil alltid være slik at det er personen som blir "stjålet" som har det største ansvaret og tar alle de avgjørende valgene.

Jeg forsvarer ikke med dette å legge seg etter noen som er opptatt. Men virker nesten som folk tror at om de forteller følelsene sine til en opptatt person, så BAM! har de stjælt ham/henne. Hvis det faktisk skjer, var det opprinnelige forholdet dødt likevel, oppegående mennesker kutter ikke et vellykket forhold bare fordi det står en på siden og fisker.

Endret av toth
Lenke til kommentar
å når folk skal innse at kjærester faktisk er _mennesker_, og ikke _ting_ man kan stjele.

Selv om en person er i et forhold, har de faktisk et hode. Det er ikke sånn at om jeg ser ei opptatt dame kan jeg bare ta henne, også må hun tenke "åjsann, jeg ble stjælt.. jaja."

I de situasjonene hvor en person i et forhold går til en annen, er det og vil alltid være slik at det er personen som blir "stjålet" som har det største ansvaret og tar alle de avgjørende valgene.

Jeg forsvarer ikke med dette å legge seg etter noen som er opptatt. Men virker nesten som folk tror at om de forteller følelsene sine til en opptatt person, så BAM! har de stjælt ham/henne. Hvis det faktisk skjer, var det opprinnelige forholdet dødt likevel, oppegående mennesker kutter ikke et vellykket forhold bare fordi det står en på siden og fisker.

8074331[/snapback]

Sant det, men brukte det strengt tatt som en metafor. Nå tenkte jeg heller ikke på at han ved å legge ut følelsene sine, ville ruinere forholde, mer det om han aktiv gikk inn for å bli sammen med dama. (Beleiring er vell ett fint ord her?)

Ingen synes det er spessielt hyglig folk, eller venner legger ann på madamen / kjæresten / wtf.

Lenke til kommentar
Seriøst, hvis hun ikke gidder å se en film hun ikke liker for din skyld, så kan du slenge henne ut med en gang.

8069159[/snapback]

Jeg har heldigvis aldri hatt det problemet (:

Så om han har lyst til å se noe romantisk, så for all del, men jeg fikk inntrykket av at han ville velge en film hu kom til å like ;)

Fritt vilt!

8070001[/snapback]

..suger eselkuk.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Takk for alle svar, jeg har skjønt at jeg burde backe off, tror det kan ødelegge vennskapet vårt litt hvis jeg sier til ho det jeg egentlig føler. Men hun kommer stadig med tegn på at det ikke er helt greit mellom de to, f.eks fikk jeg en melding istad hvor det stod noe om at de to skulle på konsert, om han da "ville svare på den fordømte mlda" ho sendte for lenge siden...

Darkness, hva mener du med en rebound-type?

Lenke til kommentar
Takk for alle svar, jeg har skjønt at jeg burde backe off, tror det kan ødelegge vennskapet vårt litt hvis jeg sier til ho det jeg egentlig føler. Men hun kommer stadig med tegn på at det ikke er helt greit mellom de to, f.eks fikk jeg en melding istad hvor det stod noe om at de to skulle på konsert, om han da "ville svare på den fordømte mlda" ho sendte for lenge siden...

8075541[/snapback]

Se for deg, at jente og gutt er sammen. Gutt drar fra jente, og jente blir lei seg, og finner trøst i kosebamsen sin. Nå, se for deg at du er kosebamsen. Til slutt blir hun lei av kosebamsen, og finner seg en ny gutt.

Lenke til kommentar

8075541[/snapback]

Se for deg, at jente og gutt er sammen. Gutt drar fra jente, og jente blir lei seg, og finner trøst i kosebamsen sin. Nå, se for deg at du er kosebamsen. Til slutt blir hun lei av kosebamsen, og finner seg en ny gutt.

8075595[/snapback]

Rebound er koz.

Lenke til kommentar

Rebound er det absolutt beste å være. Hvis du bare er ut etter å pule jenten så anbefaler jeg at du blir venn med jenten, vær skulderen å gråte på, samtidig som du strør rundt med "Jeg synes ikke han setter pris på deg", osv. Før du vet ordet av det kommer hun gråtende til deg og forteller at de har slått opp, og da er du i mål.

Lenke til kommentar
Rebound er det absolutt beste å være. Hvis du bare er ut etter å pule jenten så anbefaler jeg at du blir venn med jenten, vær skulderen å gråte på, samtidig som du strør rundt med "Jeg synes ikke han setter pris på deg", osv. Før du vet ordet av det kommer hun gråtende til deg og forteller at de har slått opp, og da er du i mål.

8075651[/snapback]

My thoughts exactly! :love:

Lenke til kommentar
Endelig har jeg møtt jenta mi  :)

Er så glad akkurat nå..

Igår sa jeg at jeg elsker henne, og etter et kort stund sa hun at hun elsker meg også.

Det er himmelsk når begge elsker hverandre..

Ønsker lykke til alle dere andre ;)

8097675[/snapback]

Så søtt...

Vært lenge sammen? :)

Lenke til kommentar

Interne spøker om "å være sammen/forlove seg/gifte seg" med jenter.

Hva er det oftest?

A) Kvinner som har lyst til å føle at de er ved makten og leker seg med gutter og projekterer at de liker de, når de egentlig bare ler av de.

B) En viss interesse

Hva sier dere? Har en slik en gående med en i klassen... tenkte først på alternativ A, men har liksom hatt et slikt "forhold" i vel en måned nå. Noe lenge å leke rundt med gutter de ikke er intressert i?

Forrige gang var det alternativ A som var gjeldende, oppdaget det raskt og gadd ikke bry meg, så sluttet hun med det.

Ahem... fikk en Facebook invite av en som jeg var interessert i for et par måneder siden, tipper "hard-to-get" funket i dette tilfelle. (I følge min søster er det ikke slik auto-invite til alle i din mailliste på Facebook, ellers hadde jeg ikke vektlagt det et sekund.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...