Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v.2 (ingen spam og ot)


Anbefalte innlegg

(Vi har lvel lest en og annen historie om forelskede par som kom bort fra hverandre under krigen. Etter 5-10-20 år møtes de ved en tilfeldighet igjen. Følelsene blusser straks opp igjen, er like sterke som  før, det uten bruk av MSN, tlf, mail-.)

 

folk ble jo forelsket før telefon/mobil/datamaskinene ble introdusert også....

 

er nesten litt nervøs nå... dama har vært litt "passiv" de siste dagene... svarte ikke på nattameldinga i går heller  :dontgetit: håper det går bra  :(

 

kan jo hende hun hadde sovnet før du sendt emeldingen din. trenger ikke være verre enn det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løvskogen; du minner meg og meg selv da jeg var på mitt mest negative.

 

Hvis to personer elsker hverandre, så har ikke det skjedd over natten. Forelskelse og kjærlighet er to forskjellige ting, etter mitt skjønn. Så, hvis kjærligheten har fått tid og anledning til å komme frem, så er ikke avstanden noe problem. Avstanden er kun et problem i den tiden før kjærligheten blomstrer (altså under forelskelsesfasen).

 

Så Beatric har rett;

Kjærligheten overlever en hver form for adskillelse.

Lenke til kommentar
Et langdistanseforhold er ikke bedre enn et forhold der man kan se hverandre på en hyppigere basis, og derfor styrke følelsene for hverandre oftere, fordi man ser hverandre oftere.

7780548[/snapback]

Så du mener det er dårligere ?

 

Men hva med å styrke forholdet, ved å ikke kunne se hverandre hver dag ? Ved å lære å stole på hverandre, savne hverandre for så å ha det utrolig fint og verdesette den tiden man får sammen ?

7780568[/snapback]

Hvorfor skal dere da flytte sammen? Like greit å forbli i distanseforholdet, vel?

 

Jeg har vært i langdistanseforhold, nå er jeg i kortdistanseforhold (2 timer med tog), og jeg skulle gjerne sett at hun flyttet hit med en gang. Jeg ser på forholdet mitt nå som klart dårligere enn hvis hun var nærmere.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal dere da flytte sammen? Like greit å forbli i distanseforholdet, vel?

 

Jeg har vært i langdistanseforhold, nå er jeg i kortdistanseforhold (2 timer med tog), og jeg skulle gjerne sett at hun flyttet hit med en gang. Jeg ser på forholdet mitt nå som klart dårligere enn hvis hun var nærmere.

7782177[/snapback]

Er ikke det åpenbart ? At det bare vil fungere i en periode, men ikke over lengre tid ? Jeg makter ikke å ha et distanseforhold over lengre tid, sier heller ikke at distanseforhold er den ultimate løsninga. Den har vel du.

 

Skulle gjerne hatt Julie her idag, skulle gjerne fått lov til å sove med henne i natt og i morgen, og dagen etter det. Men jeg kan ikke det. Det jeg mener er at for en liten periode kan det styrke forholdet fordi man ikke tar hverandre for gitt og fordi man lærer å stole på hverandre.

Lenke til kommentar
Ja, mener det er dårligere.

7780578[/snapback]

 

Dårligere, ja. Men ikke håpløst, som mange vil ha det til.

7782213[/snapback]

7782250[/snapback]

 

Ja, vel? Jeg har ikke påstått noe annet. Jeg påstod bare at kjærligheten overvinner adskillelse.

 

Selvsagt er det dårligere å bo 30 mil fra hverandre enn sammen, evt. i nærheten.

Den gjengse oppfatning virker uansett å være at det ikke er noen vits i å starte et langdistanseforhold (som 2 timer med tog også er) fordi det nesten er dømt til å mislykkes.

Endret av zuperMensch
Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt Julie her idag, skulle gjerne fått lov til å sove med henne i natt og i morgen, og dagen etter det. Men jeg kan ikke det. Det jeg mener er at for en liten periode kan det styrke forholdet fordi man ikke tar hverandre for gitt og fordi man lærer å stole på hverandre.

7782239[/snapback]

 

Har tro på at det er noe i det. Tror det kan være noe med det vanlige uttrykket "Du vet ikke hva du har før det er borte".. det er når personen er borte du som oftest oppdager hvor utrolig mye den personen betyr for deg, hvor stort savnet er.. Selv har jeg nådd konklusjonen at jeg aldri, aldri kommer til å klare meg uten.. Føles som om jeg aldri kunne ha tenkt på noe annet vis enn dette, men jeg kjenner jo bare til det jeg har opplevd selv nå, så.. :)

 

(Skal bli så fantastisk å slippe avstander^^)

Endret av TreeHugger
Lenke til kommentar
Den gjengse oppfatning virker uansett å være at det ikke er noen vits i å starte et langdistanseforhold (som 2 timer med tog også er) fordi det nesten er dømt til å mislykkes.

7782470[/snapback]

Uansett hvem du er, så vil du finne flere å være forelsket i i løpet av livet. Hvis man da er 15 år og arbeidsledig, så er det ikke gunstig å forsøke å etablere distanseforhold, da statistikken (Neppe får bekrefte) er imot deg. Akkurat nå har jeg tid, råd og tålmodighet til å kunne være i et forhold hvor jeg ikke ser henne på daglig basis, men tidligere var jeg ikke i den situasjonen. Jeg vil ikke si at jeg angrer på forholdet, da jeg har mange gode minner og opplevelser fra det, men Bergen-Trondheim er ikke et bra forhold for en 18 og 15-åring. Hvis det fortsatt er i de tidligere stadiene av forholdet og man er ung, så vil jeg som oftest anbefale at man finner en annen.

Lenke til kommentar
men Bergen-Trondheim er ikke et bra forhold for en 18 og 15-åring. Hvis det fortsatt er i de tidligere stadiene av forholdet og man er ung, så vil jeg som oftest anbefale at man finner en annen.

7783074[/snapback]

Rettere sagt så var ikke Bergen-Trondheim som 18åring bra for DEG. Stemmer ikke det ? Din erfaring er ikke alle andres erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...