Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v.2 (ingen spam og ot)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et langdistanseforhold er ikke bedre enn et forhold der man kan se hverandre på en hyppigere basis, og derfor styrke følelsene for hverandre oftere, fordi man ser hverandre oftere.

7780548[/snapback]

Så du mener det er dårligere ?

 

Men hva med å styrke forholdet, ved å ikke kunne se hverandre hver dag ? Ved å lære å stole på hverandre, savne hverandre for så å ha det utrolig fint og verdesette den tiden man får sammen ?

 

Istedet for å ta hverandre som en selvfølge. Som lett kan skje om man møtes ofte.

 

Ilpostino: Er ikke det vanskelig for deg å svare på, når det eneste forholdet du har til oss er noen innlegg på et forum ? Vi er jo begge godt voksne for alderen (Nei ikke her) og hatt "lange" forhold før.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Åkei, la oss si at ene parten er forelsket i andre parten, men forelskelsen er  ikke gjensidig. Men av "fornuftige" årsaker velger allikevel part nummer 2 å inngå et forhold for å se om det kan fungere, og om noen følelser kan komme etterhvert...

7780647[/snapback]

Hva om noen hadde gjort det imot deg ?

Lenke til kommentar
Ilpostino: Er ikke det vanskelig for deg å svare på, når det eneste forholdet du har til oss er noen innlegg på et forum ? Vi er jo begge godt voksne for alderen (Nei ikke her) og hatt "lange" forhold før.

 

jeg snakket kun på et generelt grunnlag og det jeg har fått inntrykk av her på forumet. jeg tar ikke feil når jeg sier dere bare har vært sammen et par måneder, ikkesant?

 

generelt basis har forhold en tendens til å "flyte" lettere i begynnelsen enn når en feks har vært sammen feks i flere år. Dette mener jeg er knyttet opp til nyforelskelsen som er i begynnelsen av forhold.

Lenke til kommentar
Åkei, la oss si at ene parten er forelsket i andre parten, men forelskelsen er  ikke gjensidig. Men av "fornuftige" årsaker velger allikevel part nummer 2 å inngå et forhold for å se om det kan fungere, og om noen følelser kan komme etterhvert...

7780647[/snapback]

Hva om noen hadde gjort det imot deg ?

7780660[/snapback]

hva mener du?

Lenke til kommentar
generelt basis har forhold en tendens til å "flyte" lettere i begynnelsen enn når en feks har vært sammen feks i flere år. Dette mener jeg er knyttet opp til nyforelskelsen som er i begynnelsen av forhold.

7780662[/snapback]

Sånn sett ja. Så stemmer nok kanskje det.

 

Men på en annen side så tror jeg at langdistanse forhold kan være vanskeligere i starten. Når man er nyforelsket vil man gjerne se hverandre ofte. Noe vi ikke kan, som til tider ikke alltid er like lett. Men når man har blitt tryggere på hverandre og det værste av nyforelskelsen er over å lengselen (som fortsatt vil være der) ikke er så stor som den er nå, så vil det gå litt bedre.

 

Uansett, så er det egentlig bare å klare seg frem til sommeren for å se hva vi gjør da :) Spennende.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det ene nødvendigvis trenger å være bedre enn det andre. De er bra på forskjellige måter.

7780558[/snapback]

 

Kan heller ikke fatte hvorfor det ene alternativet skulle være et bedre valg enn det andre. Blir man forelsket godtar man det meste så lenge følelsene vedvarer. Uavhengig av vilket valg en tar tror jeg en velger det som er best for en selv akkurat der og da.

 

Risikofaktoren ved at slike forhold skal ryke tror jeg som sakt ikke ligger i avstanden, men i hvordan det går den dagen paret velger samboerskap. Det er jo først i hverdagen en blir ordentlig kjent med kjæresten. Når de kommer til dette stadiet har de andre allerede begynt og klage over for lite sex-hvem går ut med søppla osv. osv. :)

 

(Vi har lvel lest en og annen historie om forelskede par som kom bort fra hverandre under krigen. Etter 5-10-20 år møtes de ved en tilfeldighet igjen. Følelsene blusser straks opp igjen, er like sterke som før, det uten bruk av MSN, tlf, mail-.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...