Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v.2 (ingen spam og ot)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man er ikke utro før man blir tatt. Fact.

7724338[/snapback]

Så du kunne funnet på å gjort det, om du viste du ikke ble tatt ?

 

Sjalusi kan fort ødelegge forhold, jeg snakker av erfaring. Dersom den ene parten er mer sjalusi enn den andre, kan dette by på store problemer, selv om man ikke vil dette. Det er en klisjée, men ærlighet og kommunikasjon er to meget sentrale stikkord i denne sammenhengen, generelt også ;)

7724814[/snapback]

Jeg tror det er flere måter å være sjalu på. Iallefall før jeg det sånn.

 

Noen er slik at de må vite alt, høre alt og ha referat fra hver en dag som går. Andre er sånn at de er sjalu fordi de ikke fikk tilbringe dagen med personen. Sånn kan det iallefall være for meg noen ganger.

 

Jeg er ikke redd for at Julie drar ut, jeg stoler på henne. Jeg skulle bare ønske jeg kunne vært der sammen med henne. Men det går jo ikke alltid.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er flere måter å være sjalu på. Iallefall før jeg det sånn.

 

Noen er slik at de må vite alt, høre alt og ha referat fra hver en dag som går. Andre er sånn at de er sjalu fordi de ikke fikk tilbringe dagen med personen. Sånn kan det iallefall være for meg noen ganger.

 

Jeg er ikke redd for at Julie drar ut, jeg stoler på henne. Jeg skulle bare ønske jeg kunne vært der sammen med henne. Men det går jo ikke alltid.

7724826[/snapback]

 

Tja, mye mulig, men er man sjalu, så er man sjalu, enten man vrir og vender på det, faktisk. Sjalusi kan være sunt det, i visse mengder selvfølgelig.

 

Det å kunne stole på partneren 110% er meget viktig, og kan være en medbringende faktor til hvorvidt man er mer eller mindre sjalu.

 

Som du sier, det er ikke alltid man kan være der sammen med den personen man vil, så da må man jo enkelt og greit stole på vedkommede, selv om det kanskje ikke er like enkelt for alle.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo sant. Men det virket som om det var en formildende grunn for utroskap. Litt sånn "man er ikke utro før man blir tatt, da er det bare å passe på å ikke bli tatt, så har jeg ikke vært utro."

Utroskap er fæle greier. Behold heller selvrespekten og vent da, om du så gjerne vil rote med/ligge med noen andre. Dessuten er det lettere å stole på folk som aldri har vært utro.

Lenke til kommentar

Føler jeg hang meg ut til slakt, så jeg vil prøve meg på en forklaring.

 

Kan man elske, kan man bli sjalu også. Sjalusifølelsen er medfødt. Sjalusi småsøsken mellom er vel et eksempel på det. Et sunt uttrykk for vårt behov for selvbekreftelse. Om den får syklig utslag kommer an på hvordan følelsen i oppveksten og voksenlivet er mottatt av andre.

 

Det avgjørende er om vi erkjenner den, og lærer oss å håndtere den. De fleste mener "du stoler ikke på meg" hvis du forteller at du er sjalu. Men det er jo ikke slik det er. Hvis man er sjalu er det bare slik at man er oppriktig glad i noen og er livredd for og miste den personen. Påstå at man ikke er sjalu er vel egentlig å hevde at man ikke tør knytte seg så vidt sterkt til et annet menneske at man blir sårbar?

 

Prøver ikke unnskylde det jeg gjorde men forsøker forklare hvorfor. Jeg er oppriktig glad i jenta. Men jeg vet hu elsket en intens før hu "slapp meg inn". Jeg er bare redd hu skal angre seg. At den andre personen fortsatt "sitter litt inne". Ahhhh, jadajada. Jeg vet man må ta noen sjangser her i livet. Jeg har jo begitt meg ut på en av dem nå.

 

Sjalusien er et onde hvis man ikke snakker ut om den. Det skal jeg få anledning til å gjøre i kveld. :ermm:

Lenke til kommentar

Om parteren din er utro mot deg, fortjener du uansett bedre enn han/henne.

 

Sånn føler iallefall jeg det. Men selv om Steffy sin kommentar er utrolig teit, så har han rett. Men man kan ikke gå å tenke på muligheten om parteren er utro eller ikke.

 

Hadde dette skjedd meg hadde seltillitten tatt en reset å gått tilbake på 0.

 

Selv om jeg tviler med hun jeg har nå :love:

 

Men det har faktisk skjedd meg, på sett og vis.

Lenke til kommentar
Dessuten er det lettere å stole på folk som aldri har vært utro.

7724993[/snapback]

Hvordan skal du vite om det er utro, om ingen vet det? ;)

7726237[/snapback]

Jeg tenkte på at dersom man vet at den nåværende kjæresten har vært utro, så ville det antakelig være vanskeligere å stole på h*n, enn det ville vært om den personen aldri hadde rørt noen mens h*n var i forhold. For meg er det hvertfall sånn. Det er jo forskjell på folk også, noen er ekstremt flørtete av seg mens de er i forhold osv, sitter på fanget til andre mens de er på fest osv.. da bør man kanskje definere i forholdet hva som er akseptabelt før det kalles utroskap. Ekstrem flørting kan jo være noens måte å være utro på.

Lenke til kommentar
Dessuten er det lettere å stole på folk som aldri har vært utro.

7724993[/snapback]

Hvordan skal du vite om det er utro, om ingen vet det? ;)

7726237[/snapback]

Jeg tenkte på at dersom man vet at den nåværende kjæresten har vært utro, så ville det antakelig være vanskeligere å stole på h*n, enn det ville vært om den personen aldri hadde rørt noen mens h*n var i forhold.

7727518[/snapback]

Der har du litt av problemet. Hvis en først har vært utro som et engangstilfelle, angrer dypt og vil komme seg videre, så vil en gjerne være ærlig med sine fremtidige partnere. Hvis en da innrømmer at det har skjedd at man har vært utro, så blir den nye kjæresten automatisk litt mer skeptisk, og den paranoiaen kan være med på å ødelegge forholdet før det en gang får begynt. Det er nok bedre for partneren å ikke vite sånt, rett og slett fordi jeg ikke synes man skal dømmes for tidligere feil. Når sannheten er med på å skape problemer fordi den nye partneren blir skeptisk/ikke kan tilgi, så er det nesten bedre at man ikke deler sånt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...