toth Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Redd for å ødelegge vennskapet er dårligste unnskyldninga ever (: Du mener det er bare en unnskyldning når jenter(ja, jeg sier jenter, ikke ofte en hører menn dra den der) sier de ikke vil noe mer av frykt for å ødelegge vennskapet? En pen måte å si "sorry, ikke interessert" på? Men vennefella går mer på at man ikke lar jenta oppfatte at man er interessert, men blir bare oppfattet som venne-snill, til man er etablert i vennebåsen, uten å gi henne noen "grunn" til å kjenne etter om noe mer enn vennskap er interessant, før det er for sent. Da kan det være fucked. Ergo må man gjøre det klart hva man er ute etter, ikke for sent og ikke for tidlig.. Endret 25. april 2007 av toth Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Redd for å ødelegge vennskapet er dårligste unnskyldninga ever (: Du mener det er bare en unnskyldning når jenter(ja, jeg sier jenter, ikke ofte en hører menn dra den der) sier de ikke vil noe mer av frykt for å ødelegge vennskapet? En pen måte å si "sorry, ikke interessert" på? Men vennefella går mer på at man ikke lar jenta oppfatte at man er interessert, men blir bare oppfattet som venne-snill, til man er etablert i vennebåsen, uten å gi henne noen "grunn" til å kjenne etter om noe mer enn vennskap er interessant, før det er for sent. Da kan det være fucked. Ergo må man gjøre det klart hva man er ute etter, ikke for sent og ikke for tidlig.. 8473879[/snapback] Ja, jeg mener det. Jeg mener at jenta (evt. gutten, men som du nevner, er vel mest jenter som tar den) allerede har finni ut om hu kunne vært interessert i noe mer eller ikke. Et supert vennskap, kan bli et enda bedre forhold, men er man ikke interessert, er man ikke. Kanskje man rett og slett ikke tiltrekkes av vedkommende på den måten? Jeg tror ikke vennesnill nødvendigvis er noe negativt, da jeg syns at et bra vennskap burde være en del av alle forhold. Om jenta ser muligheten for noe der, tror jeg nok hu hadde gitt det litt tid og i hvert fall tenkt seg om. Er det at hu er redd for at det skal ødelegge vennskapet svaret, tror jeg ikke hu hadde vært interessert uansett når du hadde prøvd deg, men det er lettere å si det enn å si til vedkommende at man ikke er interessert evt. ikke fysisk tiltrukket av personen. Eneste som burde ha grunn til å engste seg for om vennskapet skal bli ødelagt, er vel den som faller først, og skal fortelle den andre personen (eller ikke?). Er ikke den interessert, kan ting bli sært. IMO, of c. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Nå vet jeg ikke hvordan diskusjonen ovenfor brøt ut, men om du er redd for å fortelle din utkårede om dine følelser fordi du ikke vil bryte vennskapet dere har, så tenk igjen. At noen er forelsket i deg er en flott ting. Det er et stort komplement til deg, selv om det kan bli litt rart. Hadde du blitt sur på en person om den personen har gode følelser for deg? Er du litt voksen i hodet, så blir man ikke det. Og blir du det, så fortjener ikke den personen deg uansett. Derfor, si det. Det kommer ingenting vondt ut av det. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Den brøyt vel ut da jeg skreiv at jeg ikke skjønte meg helt på denne påståtte vennefella (; Jeg hadde nok aldri klart å holde kjeft om noe sånt, særlig ikke om jeg hadde kjent vedkommende godt ^^ Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Jeg er helt enig i det du sier. Vennefella er bare tull! For et-to år siden hadde jeg store problemer med å si slikt. Var vel for usikker på meg selv. Nå med selvtilliten på topp er det ikke noe problem. Jeg faktisk oppfordrer folk til å fortelle jenta/gutten det så fort som mulig. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Tror faktisk det er noe som kommer etterhvert som man blir eldre, sånn egentlig. Man finner vel ut at det er ikke verdens undergang å ta en sjanse, elns? ^^ Lenke til kommentar
Snowbunny Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Tror faktisk det er noe som kommer etterhvert som man blir eldre, sånn egentlig.Man finner vel ut at det er ikke verdens undergang å ta en sjanse, elns? ^^ 8474254[/snapback] Er enig i den. I verste fall får du et "er ikke interessert" og når du kommer forbi 16 årsdagen burde man klare å fortsette å være venner. Jeg er venner med alle eksene mine. sånn veldig gode venner som snakke om alt sammen, og det funker fint. Men var sammen med dem FØR vi ble venner, så er kanskje å gå i motsatt retning Et forhold er nok best når man er venner først tror jeg. Da kjenner man hverandre godt fra før, og har sett både gode og dårlige sider. Klarer man å forelske seg i en person selv når man har sett personen spy og grine så snørret renner, da vet man at forholdet kan lykkes Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg har fått litt dreisen på det med sjekking for tiden , men med den jenta jeg driver med nå har jeg blitt litt redd igjen nesten.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg er venner med alle eksene mine. sånn veldig gode venner som snakke om alt sammen, og det funker fint. jeg har noe sporadisk kontakt med noen av dem men jeg ser ikke helt vitsen med å bli venner med dem i etterkant. jeg ble tross alt kjent med dem fo å ha dem som kjærester og ikke som veninner. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Og enda verre er når de prøver å være venner etter bruddet selv om man forklarer hvorfor man ikke kan være venner. (been there, done that) Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 jeg har noe sporadisk kontakt med noen av dem men jeg ser ikke helt vitsen med å bli venner med dem i etterkant. jeg ble tross alt kjent med dem fo å ha dem som kjærester og ikke som veninner.8475897[/snapback] Jeg skulle ønske jeg og gamlekjæresten min greide å få til et vennskap, men av samme grunn som deg blir det bare kleint. Kjipt, men sånn er det. Skulle ønske det gikk, for han er en kjempefin fyr, men tror hele prosjektet er døfødt. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Venneforhold er jo kjipt alikvel.. hehe Neida, men som oftest har man lite til felles med "jenter" , altså ikke guttejenter Men men , fikk melding fra hun jenta nå , lurte på hvordan det gikk med prøva mi idag.. Hun er hygglig Men får se på humoren da seff , ellers funker INGENTING Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Neida, men som oftest har man lite til felles med "jenter" , altså ikke guttejenter 8476199[/snapback] mange av mine bedre venner er jenter da... jeg som er veldig femi da eller? for vil ikke kalle noen av de guttejenter for og si det sånn... Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Haha, jeg tenkte nettopp det samme. 75% av mine nærmeste venner er gutter. Lenke til kommentar
jorgenre Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Gleder meg så synnsykt til i morgen. Ei jente på skolen som jeg er litt interessert i skal til en venninne av meg i morgen. Jeg ble også invitert. Det blir bare 4 stykker som er der så det kan bli ganske koselig. Hun venninna mi har prøvd å spleise oss siden jul, men jeg hadde et halveis forhold med ei anne og har ikke kommet ordentlig over hun før nå. EDIT: Måtte bare skrive det. fikk bare et gledes utbrudd Lenke til kommentar
Myst Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 får slenge meg på jeg også da Møtt en skikkelig koslig jente på Møteplassen for noen uker siden og vi har fått skikkelig kontakt, samtalene er alltid fylt av humor, blitt så glad i ho at kan nesten ikke vente til vi møtes, som er forresten neste uke, skal se på spider man 3 sammen. Har en følelse av at ting kan komme til å skje. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Da er vi 3 i gjengen da ! Skal jobbe sammens med ei berte jeg smådriver med i morgen *glede seg til å jobbe for 1 gang* Når passer det seg å kysse for først gang ? hvor mange ganger er det liksom "vanlig" å kysse den andre person på ? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det passer å kysse når begge har lyst Jeg tror ikke det er så veldig mange som bryr seg om dette med å vente så og så lenge før man kysser. Jeg kjører på på første daten, jeg, hvis jeg er skikkelig forelsket. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 hmm.. Traff hverander på jobben på sist fredag.. Jeg gikk inn til henne og vi spiste is sammen og prata ( kl 5 på kvelden - begge edru ) og kosa oss.. sendt meldinger i hele uka og skal jobbe sammen på Fredag igjen, imorgen.. SKal på Kino på Lørdag å Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 får slenge meg på jeg også da Møtt en skikkelig koslig jente på Møteplassen for noen uker siden og vi har fått skikkelig kontakt, samtalene er alltid fylt av humor, blitt så glad i ho at kan nesten ikke vente til vi møtes, som er forresten neste uke, skal se på spider man 3 sammen. Har en følelse av at ting kan komme til å skje. 8477661[/snapback] Hei! Vet du hva, jeg møtte verdens mest fantastiske gutt på internett jeg også (men på en heeeelt annen plass ), det var ikke noe jeg gjorde for å sjekke opp folk liksom.. så desperat er jeg ikke hehe.. men i allefall: Vi møttes helt random og begynte å prate på internett, etterhvert msn og så tlf.. Å så rundt 3 mnd etter møttes vi. Love at first sight kan man si, og vi er samboere nå Har vært sammen siden dagen vi møttes 28 desember 2005. hihi.. Let's just call it faith Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg