Gå til innhold

hvor ble det av PC x1900xt 512mb?

Joachricar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja oki. er disse dyrere?

Edit: hva er AFR rendering?

alle master kortene mangler jo pris på hw.

er x1900 begynt å gå ut på dato? :p

Du kan alltids kjøpe et X 1950 XTX, slik at du kan kjøre crossfire. (med de nyeste driverne trenger du ikke masterkort)

7344738[/snapback]

søkte rundt og fant dette.

funker det, eller må man ha 1950?

fant dette under infoen til de nyeste ati driverne

New Features

This release of Catalyst® introduces software CrossFire™ support for any combination of Radeon® X1900 and X1950 installed in a system running either the Windows XP or Windows XP Professional x64 Edition operating system.

Endret av jokkeman
Lenke til kommentar

Master card er generelt noen hundrelapper dyrere ja.

AFR = Alternate Frame Rendering, en maate de to kortene bearbeider grafikken (i dette tilfelle annenhver frame)

X1900 serien er blitt erstattet av X1950 Serien som har Gddr4 ram (kjappere)

har ikke proevd med x1950 serie kort.. (send meg ett saa skal jeg teste ;) ) men kunne kjoere 2x X1900GT i Crossfire uten kabel siden Cat. 6.8.. og med Cat 6.11 kan jeg kjoere mitt X1900xt 256 sammen med mitt X1900GT (noe jeg ikke kunne med tidligere utgaver)

Men OBS ang Crossfire: kortene vil aldri yte mer en det daarligste kortet, f.eks. et X1900gt (12 pipes 256 ram) sammen med et X1900XTX (16 pipes, 512 ram og hoeyere Mhz) vil gjoere slik at XTX kortet moeter spesifikasjonene til GT kortet, ved at XT kortet deaktiverer 4 pipes, 256ram og klokkes til samme mhz som GT kortet. dette gjelder alle crossfire kort (men kun mens crossfire er aktivert)

haaper dette ga litt mer svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...