EssspeN Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Ja. Litt av en overskrift ikke sant. Grunnen for at jeg stiller spørsmålstegn til dette er fordi jeg mistenker komplett.no sitt "tilbakemeldingssystem" med karaktergivning er sterkt sensurert. Selv har jeg skrevet 3 omtraler på komplett.no, hvorav kun 1 av omtalene ble postet (den som var positiv) Jeg omtalte også Fuji Film 16x plater (som ikke var noe å skryte av pga av brennekvalitetet) som jeg gav terningkast 2 eller 3. Jeg omtalte også et annet produkt som jeg gav 2 eller 3. Så har du de som ikke har noe peiling som skriver "Har brent 5 plater, alle virka på 16x. Løp & Kjøp! Terninkast 5!" At du får "IMAGE BURNED OK" i nero betyr jo ikke at platene har bra brennekvalitet, men nok om det. I begge mine anmeldelser hadde jeg særdeles god kjennskap til produktet (bedre enn de fleste) og var basert på tester og erfaring med produktet. Jeg listet også opp fordeler og ulemper med produktet. Jeg føler meg DUM som foreks kjøpt produkter på komplett.no pga av gode tilbakemeldinger. Ja, dette har vært utslagsgivende i mange tilfeller. Jeg har selv skrevet mail til komplett.no for over 1 uke siden, uten å få noe svar på mine påstander. Jeg ser selvsagt at også negative tilbakemeldinger blir postet, men tror de lar de negative gå igjennom hvis det er mange positive i samme tråd. Lager du en tilbakemelding på et produkt hvor det er ingen erfaringer, får du det neppe godkjent hvis du ikke gir en god karakter. Er det noen som har opplevd noe lignende? Jeg synes dette er veldig drøyt av komplett.no, og jeg kommer til å handle hos andre så langt det lar seg gjøre. Ivertfall kommer jeg til å ignorere tilbakemeldinger som gis på sidene. Endret 5. desember 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har opplevd det der jeg og, det jeg skriver dukker aldri opp. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Heisan, Når det gjelder produktanmeldelser så kommer det meste ut på web etter manuell godkjenning av det som kommer inn. Dårlige som gode, begge deler er jo til nytte for både oss og dere. Dog stiller systemene våre noen enkle krav. Produktet må være kjøpt på den kontoen du er logget inn med når du skriver en anmeldelse samt at retningslinjene følges. Retningslinjer for produktanmeldelser: * Hva skal en produktanmeldelse inneholde? o Din egen erfaring med fokus på det aktuelle produktet. * Vennligst ikke inkluder: o Erfaringer som ikke er produkt-spesifikke. o Erfaringer i forbindelse med support eller retur av det aktuelle produktet. o Spørsmål om produktet eller spørsmål til andre som har skrevet en anmeldelse. Dette er ikke et forum. o Linker, priser, tilgjengelighet eller annen tidsavhengig informasjon. o Referanser til Kompletts konkurrenter. o Støtende/ufin ordbruk. * Anmeldelser kan ikke legges inn av våre leverandører. * Du må ha kjøpt varen for å skrive en anmeldelse. * Komplett forbeholder seg retten til å akseptere, avslå eller fjerne enhver produktanmeldelse som ikke er i tråd med disse retningslinjene. * Komplett forbeholder seg retten til å publisere anmeldelser i for eksempel annonsering. Per dags dato viser vår web kun de 5 siste erfaringene, her kommer det forbedringer på sikt :-) Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg skrev en litt negativ omtale om ett produkt og det kom med hvertfall.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Espen: har du kjøpt varene du har anmeldt, på komplett.no? Og har du kjøpt fra samme brukerkonto som du skrev anmeldelsene fra? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Greit at mange av anmeldelsene bare er basert på littegranne bruk og lite kunnskap, men de bruker jeg som oftest å overse.. lett å se om brukeren som har skrevet om produktet, kan litt eller ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Leser stort sett aldri det brukere skriver om produktet, men tester på tomshardware.com e.l. hardwaresider. Så jeg vet akkurat hva jeg skal ha når jeg kommer så langt som til å bestille. Lenke til kommentar
web76 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hehe, man kan vel knapt bruke de bruker erfaringene som en pekepin, klart det er mange som har peil, men det er desto flere som ikke har peiling der, og man kan nesten ikke skille hvem som har peiling eller ikke ut ifra at de faktisk er god på å skrive/formulere seg teknisk, en annen ting er deres sammenliknings grunnlag mot andre produkter i samme klasse... se heller på seriøse tester og reviews på nett hvor de faktisk sammenlikner produkter med hverandre.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Brukeranmeldelsene kan være nyttige de. Hvis det er flere anmeldelser kan man fort se om det er noe mønster i de (positive/negative). Og man skjønner det som regel hvis det er noen med 0 peil som ikke har klart å bruke produktet. "Dn virk ik!11! karkter 0!!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå