Gå til innhold

Komplett.no villeder sine kunder?


Anbefalte innlegg

Ja. Litt av en overskrift ikke sant.

Grunnen for at jeg stiller spørsmålstegn til dette er fordi jeg mistenker komplett.no sitt "tilbakemeldingssystem" med karaktergivning er sterkt sensurert.

 

Selv har jeg skrevet 3 omtraler på komplett.no, hvorav kun 1 av omtalene ble postet (den som var positiv)

 

Jeg omtalte også Fuji Film 16x plater (som ikke var noe å skryte av pga av brennekvalitetet) som jeg gav terningkast 2 eller 3.

 

Jeg omtalte også et annet produkt som jeg gav 2 eller 3.

Så har du de som ikke har noe peiling som skriver

 

"Har brent 5 plater, alle virka på 16x. Løp & Kjøp! Terninkast 5!"

At du får "IMAGE BURNED OK" i nero betyr jo ikke at platene har bra brennekvalitet, men nok om det.

 

I begge mine anmeldelser hadde jeg særdeles god kjennskap til produktet (bedre enn de fleste) og var basert på tester og erfaring med produktet.

 

Jeg listet også opp fordeler og ulemper med produktet.

 

Jeg føler meg DUM som foreks kjøpt produkter på komplett.no pga av gode tilbakemeldinger. Ja, dette har vært utslagsgivende i mange tilfeller.

 

Jeg har selv skrevet mail til komplett.no for over 1 uke siden, uten å få noe svar på mine påstander.

 

Jeg ser selvsagt at også negative tilbakemeldinger blir postet, men tror de lar de negative gå igjennom hvis det er mange positive i samme tråd.

 

Lager du en tilbakemelding på et produkt hvor det er ingen erfaringer, får du det neppe godkjent hvis du ikke gir en god karakter.

 

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Jeg synes dette er veldig drøyt av komplett.no, og jeg kommer til å handle hos andre så langt det lar seg gjøre. Ivertfall kommer jeg til å ignorere tilbakemeldinger som gis på sidene.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan,

 

Når det gjelder produktanmeldelser så kommer det meste ut på web etter manuell godkjenning av det som kommer inn. Dårlige som gode, begge deler er jo til nytte for både oss og dere.

 

Dog stiller systemene våre noen enkle krav. Produktet må være kjøpt på den kontoen du er logget inn med når du skriver en anmeldelse samt at retningslinjene følges.

 

Retningslinjer for produktanmeldelser:

 

    * Hva skal en produktanmeldelse inneholde?

          o Din egen erfaring med fokus på det aktuelle produktet.

 

    * Vennligst ikke inkluder:

          o Erfaringer som ikke er produkt-spesifikke.

          o Erfaringer i forbindelse med support eller retur av det aktuelle produktet.

          o Spørsmål om produktet eller spørsmål til andre som har skrevet en anmeldelse. Dette er ikke et forum.

          o Linker, priser, tilgjengelighet eller annen tidsavhengig informasjon.

          o Referanser til Kompletts konkurrenter.

          o Støtende/ufin ordbruk.

 

    * Anmeldelser kan ikke legges inn av våre leverandører.

    * Du må ha kjøpt varen for å skrive en anmeldelse.

    * Komplett forbeholder seg retten til å akseptere, avslå eller fjerne enhver produktanmeldelse som ikke er i tråd med disse retningslinjene.

    * Komplett forbeholder seg retten til å publisere anmeldelser i for eksempel annonsering.

 

Per dags dato viser vår web kun de 5 siste erfaringene, her kommer det forbedringer på sikt :-)

Lenke til kommentar

Hehe, man kan vel knapt bruke de bruker erfaringene som en pekepin, klart det er mange som har peil, men det er desto flere som ikke har peiling der, og man kan nesten ikke skille hvem som har peiling eller ikke ut ifra at de faktisk er god på å skrive/formulere seg teknisk, en annen ting er deres sammenliknings grunnlag mot andre produkter i samme klasse... se heller på seriøse tester og reviews på nett hvor de faktisk sammenlikner produkter med hverandre....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...