oxygen_zzz Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 går det an å installere windows xp fra dos? når jeg kjører setup fra cden kommer det: This Program cannot be run in dos mode. men finnes det et setup program som kan kjøres fra dos? det jeg gjorde istedenfor var å installere 98 først, og så xp, så formaterte jeg 98 harddisken. Men! det kommer fortsatt sånn stygg boot meny med valget mellom 98 og xp! Lenke til kommentar
karmann Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hadde samme problemet som deg. Det jeg tilslutt gjorde var å laste ned en exe-fil fra Microsoft som genererer 6 xp bootdisketter. Av en eller annen grunn går det ikke ann å lage disse diskettene selv fra XP. Start pc'en din med disse diskettene så får du en clean install. Lenke til kommentar
oxygen_zzz Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 adresse? Lenke til kommentar
karmann Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 XP Home bootdisketter finner du her: http://www.microsoft.com/downloads/release...earch&ordinal=2 XP Pro finner du her: http://www.microsoft.com/downloads/release...earch&ordinal=3 Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 I i386 mappa på CD'en kan du kjøre winnt.exe, da skal XP kunne innstalleres fra DOS Lenke til kommentar
twinsen_ Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 På min XP versjon (proffesional), er det bare å la cd'en stå i under oppstarten, og da får jeg spørsmål om jeg vil boote fra cd'en. Deretter er det bare å følge prosessen helt ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hvis du har et litt nytt hovedkort (ca 0-2 år), så burde du kunne stille boot order i BIOS. Inne på Advanced Bios Feautures på mitt: 1st boot device: CD-ROM 2nd boot device: HDD-0 3rd boot device: disabled slik hadde jeg det når jeg skulle innstallere XP, kjører med HDD-0 som primary og de andre disabled til vanlig. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Svaret er slik som Spirograf skrev! Akkurat slik som Windows NT og Windows 2000. Kjør i386winnt.exe For å starte innstallasjonen fra feks win98, Kjør i386winnt32.exe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå