Gå til innhold

Surround forsterker til Proson Reality 10

Anbefalte innlegg

Har følgende høyttalere:

Front: Proson Reality 10 (350w, 4ohm, 2x10")

Senter: Proson Reality C55

Bak: Proson Reality 5

+ Yamaha 12" aktiv sub

Vurderer å kjøpe ny surroundforsterker/receiver (trenger ikke radio)

I dag har jeg xbox, digital paraboltuner, vanlig dvd spiller og PC som mulige kilder for digital lyd, men får nå bare brukt 5.1 lyd på DVD spilleren siden receiveren kun har 5.1 inngang (kompositt)

Har kun mulighet for S-video, kompositt video og scart til TVen, men det blir sikkert aktuellt med component, DVI, hdmi osv etterhvert med LCD TV eller prosjektor. Kjekt dersom forsterkeren har gode muligheter for kobling av videokilder (den jeg har nå har ikke engang S-video)

Trenger altså en rimelig men brukbar forsterker som tilfredsstiller mine krav. Jeg er ingen HIFI entusiast, hører på 99,9% MP3 og de fleste filmer er DIVX/XVID.

Min nåværende forsterker, Yamaha RC-V393 pro logic receiver, som jeg etterhvert vil benytte som "vanlig" stereoforsterker:

http://www1.shopping.com/xPF-Yamaha-RX-V39...dToHyphens=true

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får jeg noe brukbart til 3000 eller mindre? 5000 er absolutt max, men hvis det blir så mye vil jeg muligens vente en stund med investeringen.

Harman/Kardon og NAD er vel forholdsvis dyre merker? Finnes det ikke noe merker som gir mere kraft for pengene med brukbar kvalitet?

Antall inn/utganger og effekt betyr mer for meg enn ekstrem høy lydkvalitet siden jeg har typiske "mye trøkk for lite penger" høyttalere, og det meste jeg hører på er komprimert musikk. Jeg hører heller ikke forskjell på ulike kabler som HIFI journalistene gjør.

Lenke til kommentar
Hvor kraftig forsterker trenger jeg for å drive reality 10 optimalt?

7480628[/snapback]

Hvis du kjøper en billig effektforsterker og kobler den sammen med en billig surroundreciver,så får du nok power til å få skikkelig kontroll på høyttalerne.

OBS:Surroundreciveren må ha pre-out for å kunne koble en effektforsterker til.

Denne Naden vil gjøre en god jo med å drive høyttalerne dine. Den er på 2x120 skikkelige watt. Da mener jeg watt som en billig reciver IKKE kommer i nærheten av. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...