Gå til innhold

hvilke tastatur er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk Saitek Eclipse 2 til jul, hadde et Logitech UltraX laptopstyle fra før.

Gikk tilbake til Logitech keyboardet for det var mye bedre :D

7601470[/snapback]

Eller fordi du var vant UltraX? Hadde du hatt saitek først, ville du nok ikke byttet :) Men kan jo også være fordi det er engelsk...

Lenke til kommentar
Fikk Saitek Eclipse 2 til jul, hadde et Logitech UltraX laptopstyle fra før.

Gikk tilbake til Logitech keyboardet for det var mye bedre :D

7601470[/snapback]

Eller fordi du var vant UltraX? Hadde du hatt saitek først, ville du nok ikke byttet :) Men kan jo også være fordi det er engelsk...

7601825[/snapback]

Tja, prøvde det en stund (3-4 dager :p)

Men synes likevel at det er en god del bedre med lave taster slik som på UltraX

Ble liksom knotete på saitek, og sikkert generelt alle tastatur med "høye, normale" taster.

Husker også jeg var vant med "høye, normale" tastatur og fikk mitt første UltraX, synes det var mye bedre da også.

Ingen av de overnevnte har vel Engelsk layout såvidt jeg kan skjønne?

Endret av Nightwish
Lenke til kommentar

Har hatt G15 i et år nå og det kan anbefales på det varmeste!!:D brukte ikke LCDskjermen før jeg for noen dager siden støtte på noen forum. Nå har jeg messenger skin, så jeg kan se beskjeder "in.game" og kan se cpu bruk, ram bruk osv osv...masse plugins hvis man bare orker;) Så hvis du faller for fristelsen så er det bare å slå til ;):D PS. et lite minus er at tastene lager litt lyd når man trykker dem ned men dette legger man ikke merke til etter en stund..! VERDT HVER KRONE :D:D :thumbup:

Lenke til kommentar

Hørte noen nevnte gamle IBM tastatur.

IBM Modell M var et førsteklasses tastatur med buckling spring taster som betyr at tastene ga lyd fra seg og var meget solide.

I de senere årene har det blitt gjort mange forsøk på å lage en moderne variant av disse tastaturene, men da har det blitt gjort mange kompromisser for å få ned prisen. Keytronic tastaturene i dag har samme grunnform som IBM Modell M men har membrantaster som er dårligere og gir ikke samme lyden fra seg.

Et godt alternativ er Das Keyboard II som har helt svarte taster (ikke noe trykk) og samme mekaniske oppbygging som IBM Modell M.

EDIT: Ta en titt her http://modelm.org/

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Det er ikke moddel M jeg har, men det er fortsatt kjempe bra å skrive med.

På skolen, så er det en maksin med et model M keybard, det er kjempe bra tastatur, så kan du ta av selve dekselet på knappen, så den blir blank. Men det bråker litt formye syntes jeg. Men det finnes ikke bedere keyboard å skrive på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...