Gå til innhold

hvilke tastatur er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilke tastatur er best, til PC-spill? :hmm:

7430149[/snapback]

Tja, definer "best" :)

Jeg er veldig glad i tastatur som man faktisk må trykke på knappen for at det skal bli registrert som et trykk (gamle keytronictastatur f.eks), mens flere jeg kjenner foretrekker "laptoptastatur" der man nesten ikke trenger å trykke inn knappen før det blir registrert som et trykk. Har du noen formening om det?

Selv vil jeg anbefale "happy hacking lite 2", men jeg er ganske sikker det ikke går under "gamingkategorien" :)

Lenke til kommentar

Dette tastaturet ble nevnt over som en favoritt:

Media_Keyboard_3.jpg

Se på det nøye. Ja, bare se på det? Er det ikke unektelig stort? Klumpete? Masse ekstra dilldallknapper som du skjelden trykker på? Veldig rundt i kantene.

Selv foretrekker jeg Logitech UltraX. Den nye modellen du ser under.

th_logitech20ultrax20keyboard20-20old2.jpg

(KLIKK FOR STØRRE)

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Jeg søker samme erfaringer som du.... kan jo kanskje investere i et nytt tastatur med tanke på at prisen i forhold til resten av pc'en er latterlig..

logitech ultra x flat

vurderte denne, men har ikke kjøpt

7430352[/snapback]

Ultra X er min soleklare favoritt. Kjøpte Saitek Eclipse og brukte det en uke.

Solgte det og gikk tilbake til Ultra X.

Dette er selvfølgelig en smaksak.

Lenke til kommentar

Ser at mange anbefaler Ultra-X, så jeg tenkte å komme med litt innvendingermot dette. :)

Jeg bruker selv Ultra-X daglig, så det fungerer uten tvil, men jeg har noen småting å plukke på. For det første er det vel hardt å trykke ned tastene. Det er svært kort vandring på dem, så på den måten minner tastaturet om et laptoptastatur, men det krever mer kraft å trykke dem ned enn det vanligvis gjør på en laptop. Det er som om tasten må forbi et lite "hakk" før den er trykket ned. Slik er det jo på de fleste tastaturer, men her er det altså etter min mening litt overdrevet.

En annen litt plagsom ting med mitt Ultra-X er at dersom du trykker på kanten av en stor tast (mellomrom, linjeskift osv.) er det ofte at tastetrykket ikke blir registrert. Dette kan være skrekkelig plagsomt innimellom.

Nå skal det sies at jeg har den gamle versjonen av Ultra-X, så det kan godt hende den nye er bedre, men jeg vil uansett anbefale deg å teste det før du kjøper. Det gjelder for så vidt uansett hvilket tastatur du får lyst på; prøv før du kjøper!

Lenke til kommentar

Spiller med saitek eclipse, har aldri vært borti noe annet som kan måle seg med det. I tillegg har jeg ønsket meg den røde versjonen i julegave til 2.pc'en, så det sier vel sitt hvor bra jeg føler den er.

Endret av Moal
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Saitek gaming keyboard. Lekker tastatur med gode taster. Jeg er da ingen fan av " lyset " i tastaturet og det er ingen unødvendige hot-keys.

En venn av meg har Saitek Eclipse 2 synes det er greit men alt for tungt og unødvendige lys. blir bare irriterende.

Saitek gaming keyboard :love:

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal kjøpe et nokså billig tastatur som jeg skal koble til den bærbare når jeg er hjemme i feriene. Står mellom disse to:

1. Logitech Media Keyboard Elite USB/PS/2

2. Logitech2o UltraX Keyboard

Har nr. 1 til den stasjonære her jeg studerer, og vurderer og kjøpe dette til å ha der jeg er i feriene også. Men lurer litt på nr 2 i stedet, da dette er mindre! Men poenget når jeg kobler til tastatur på den bærbare, er jo at det skal være større. Så hvor lite er nr 2 egentlig? Er det såpass lite at det ikke er noe vits å koble på?

(Tataturet må også kunne spilles på, altså holde inne mer enn 3 knapper samtidig, men regner med at begge to er brukanes til dette?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...