Gå til innhold

Guide: Vista-teknologiene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd det ikke har kommet en maskin, flere brukere på en gang!

Altså, 3 brukere på en data, men 3 skjermer, 3 mus og 3 tastatur...nå er jo multi-core CPUer her! Skjønner ikke hvorfor dette ikke har kommet...!?

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Altså, 3 brukere på en data, men 3 skjermer, 3 mus og 3 tastatur...nå er jo multi-core CPUer her! Skjønner ikke hvorfor dette ikke har kommet...!?

7431262[/snapback]

Kven ville tene på det bortsett for oss forbrukarar? Akkuratt.

NTFS er ingen nyvinning. ZFS, derimot...

Berre dumt Microsoft aldri vil bruke ZFS. Det ville vere ei for stor innrømming overfor Sun.

Endret av Nulani
Lenke til kommentar

7431262[/snapback]

Kven ville tene på det bortsett for oss forbrukarar?

7431319[/snapback]

Hva om disse 3 brukerne ville spille 3 forskjellige 3D-spill? Hva slags maskinvare må til for å takle noe sånt?

Lenke til kommentar

7431262[/snapback]

7431319[/snapback]

Hvis dette blir utvilket, kan bedriften om "noen" år kun bruke en data, men mange skjermer, mus og tastatur! Spare plass, strøm, slippe støy osv ;)

Lenke til kommentar

7431262[/snapback]

7431319[/snapback]

Hva om disse 3 brukerne ville spille 3 forskjellige 3D-spill? Hva slags maskinvare må til for å takle noe sånt?

7431331[/snapback]

Vet du hva som kommer over nyttår eller om et år?

Vista med verktøyer er beregnet for fremtiden:.

Slutt med den propagandaen din for "second hand rad" :D

Lenke til kommentar
Vet du hva som kommer over nyttår eller om et år?

Vista med verktøyer er beregnet for fremtiden:.

Slutt med den propagandaen din for  "second hand rad"  :D

7431374[/snapback]

Jeg ser overvåkning og 1984-tilstander. Og hvis fremtiden betyr overvåkning, så vil ikke jeg til fremtiden. Vista bringer forøvrig lite nytt. NTFS eksisterer fortsatt og er bygget på gammel teknologi. 3D-desktop er i emning også på andre plattformer. Vista har kopiert mye fra OS X. Det er faktisk M$ som er "second hand rad". Det sier litt når M$ er nødt til å kopiere TCP/IP-stakken til BSD. Men selv da klarer de ikke å få til samme gode ytelse som BSD gir. Solaris 10 er faktisk mer nyskapende enn Vista.

Lenke til kommentar

7431262[/snapback]

7431319[/snapback]

Hvis dette blir utvilket, kan bedriften om "noen" år kun bruke en data, men mange skjermer, mus og tastatur! Spare plass, strøm, slippe støy osv ;)

7431365[/snapback]

Eh...Citrix og tynne klienter?

Har jo eksistert i åresvis.

Eller så kan de ta en "hotseat"-taktikk som i gamle turn-based strategi spill...hehehe..."5 minutter til nå så må jeg få fikse på regnskapet!"

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

7431262[/snapback]

7431319[/snapback]

7431365[/snapback]

Kalles tynnklientløsninger, og har eksistert i mange mange mange år allerede. Win2003 kan kjøre tynnklienter, og *nix har vel kjørt det siden 80-tallet en gang? :)

Lenke til kommentar

Okej, la oss si at min familie har et 3 etg. hus. Jeg sitter i kjelleren og spiller f.eks HL2, pappa sitter i 1 etg og surfer, mamma i 2 etg. og jobber og søster i 3 etg. sitter på msn og spiller The Sims 2. Alt dette skjer på EN maskin med f.eks Q6600 og 4x 8800GTX'er på vann, med low profile blokker...

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Okej, la oss si at min familie har et 3 etg. hus. Jeg sitter i kjelleren og spiller f.eks HL2, pappa sitter i 1 etg og surfer, mamma i 2 etg. og jobber og søster i 3 etg. sitter på msn og spiller The Sims 2. Alt dette skjer på EN maskinen med f.eks Q6600 og 4x 8800GTX'er på vann, med low profile blokker...

7431556[/snapback]

Nå er du inne på saken!

Lenke til kommentar
Okej, la oss si at min familie har et 3 etg. hus. Jeg sitter i kjelleren og spiller f.eks HL2, pappa sitter i 1 etg og surfer, mamma i 2 etg. og jobber og søster i 3 etg. sitter på msn og spiller The Sims 2. Alt dette skjer på EN maskinen med f.eks Q6600 og 4x 8800GTX'er på vann, med low profile blokker...

7431556[/snapback]

Nå er du inne på saken!

7431595[/snapback]

Hvilken sak? En sak som allerede finnes? Eller en god sak? :p

Lenke til kommentar

7431262[/snapback]

Kven ville tene på det bortsett for oss forbrukarar? Akkuratt.

7431319[/snapback]

microsoft var innom tanken med noe dem kalte smartdisplay (noen som husker dem? ble lansert omtrent samme tiden som tablet laptopene) men ble ganske kjapt skrinlagt fordi dem ikke kunne bli enige med seg selv om hvordan dem skulle håndtere brukerlisenser.

grunnen til dette er at hjemmelisenser er pr maskin, mens serverlisenser er pr bruker. om dem skulle begynne å selge mulighet for at flere var logget inn på en hjemmemaskin samtidig så ville poenget med serverlisensene forvinne.

men jeg mener å ha hørt om en linux løsning med flere skjermer, tastatur og mus siden der er det ikke noen lisensproblemer som kommer i veien...

Lenke til kommentar
Hvilken sak? En sak som allerede finnes? Eller en god sak? :p

7431642[/snapback]

Hvis dette blir utvilket, kan bedriften om "noen" år kun bruke en data, men mange skjermer, mus og tastatur! Spare plass, strøm, slippe støy osv

7431690[/snapback]

lukter jeg en anelse sarkasme? ;)

velkommen tilbake til stormaskinens tidsalder :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...