Gå til innhold

Nytt tastatur \ mus - maks 1000 kr (ikke trådløst)

Anbefalte innlegg

Cheerio

Er vel på tide med nytt tastatur og mus har jeg funnet ut, har fra før av et bZerk Mist tastatur (kjøpt fra Microplex), og en MX510 som brukes på en Func Surface musematte.

Har vært veldig fornøyd med begge deler, men de begynner å bli slitt, WSAD-symbolene er så og si borte, slark i Space-tast osv, samt at lakk flasser av på MX510`en.. Symboler er også slitt bort på den.

Dermed har jeg vurdert et Saitek Eclipse II, og en MX518.

- Saitek Eclipse II grunnet bra karakter i de anmeldelsene jeg har lest, samt at jeg har hørt at det skal være et brukbart tastatur.

- MX518 fordi jeg er såpass fornøyd med forgjengeren.

Er også helt åpen for andre forslag en Saitek sitt tastatur og Logitech sin mus.

(edit) Har sett litt på Microsoft sin Habu-mus samt Steelkeys 6G.

Krav:

- Har selv litt store hender så jeg trenger en mus med bra passform

- Taster som ikke klikker og klakker så fælt

- Ellers at begge deler skal være brukbart solid og av grei kvalitet, samt godt å spille / skrive med.

Takker for svar ;)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

saitek sitt Eclipse 2 så jeg på forleden, det var digg nok, men jeg var usikker på høyden i forhold til mitt gamle Logitech internet explorer..

Hvorfor ikke vurdere Logitech G5? den er jo samme design som MX518, bare laser(?)...og fremdeles trådmus?

selv sitter jeg fremdeles og håper at logitech G11 kommer i norsk utgave. vil gjerne ha de ekstra knappene på venstre side :D

Lenke til kommentar
saitek sitt Eclipse 2 så jeg på forleden, det var digg nok, men jeg var usikker på høyden i forhold til mitt gamle Logitech internet explorer..

Hvorfor ikke vurdere Logitech G5? den er jo samme design som MX518, bare laser(?)...og fremdeles trådmus?

selv sitter jeg fremdeles og håper at logitech G11 kommer i norsk utgave. vil gjerne ha de ekstra knappene på venstre side :D

7430150[/snapback]

Den har da kommet? :) Mener å ha sett det på SHG.no til rundt 400,-

Lenke til kommentar

Kjøpte den norske utgaven fra Kompett, bestilte det på Mandags kveld og det ankom butikken om morgenen på Torsdag

:thumbup:

Tastaturet ja.. Det er jeg veldig fornøyd med selv, virker som om kvaliteten på det er bra, solid er det også.

Lysene på tastaturet (blått, lilla og rødt) kan forandres med en knapp (endrer farge), samt at man kan stille inn lysstyrken med en trinnløs skruknottknappdings. Kan selvfølgelig skru av lyset også.

Likte også at det var norsk layout samt knapper for å stille volum opp og ned samt play\pause\neste låt\forrige låt.

Følgte heller ikke med noen drivercd så her var det plug and play.

Ellers i bruk er tastaturet godt og bruke, samtidig som at tastene ikke gir fra seg noen spesielt høy klikk\klakk-lyd under bruk. De er gode å spille på og skrive på, ikke spesielt harde å trykke ned, men gir litt motstand så det går ann og legge fingrene lett oppå (når man spiller, etc).

Vil selv gi tastaturet topp karakter ;)

Kan gjerne legge opp noen bilder hvis noen ønsker det.

Lenke til kommentar
Jeg bruker saitek eclipse II og er veldig fornøyd med det, sett bort ifra 2 ting:

1:Lysene er litt ujevne og svake, Selv med lystyrken på fullt. (De er sterkest på den lilla fargen, der jeg tror en blanding av blå og røde LED's blir brukt for å produsere fargen.)

2:Lystyrke vribryteren er litt dum egentlig, jeg synes heller denne kunne kontrolert volumet på pc'en og hatt lystyrken kontrollert av en vanlig bryter slik som fargen, men det er jo en relativt liten sak

Posetive aspekter:

1: Ser veldig bra ut. Jeg synes den ser bedre ut enn Eclipse I, men det er jo bare min mening.

2: Man kan veksle mellom tre farger lys, blå rød og lilla, som er veldig fint.

3:Den er meget behagelig å skrive på, og bråker heller ikke.

7465779[/snapback]

Det skrev jeg om Saiktek'en i en annen thread.

Når det gjelder MX518 har jeg den, men for tiden bruker jeg G5 istedet. Jeg ville heller kjøpt G5 hvis du har litt større hender, dersom den føles litt større i hånda. Det er mange som sier at G5 har problemer med noen underlag, men jeg har ikke opplevd dette, og den burde funke helt perfekt hvis du oppgraderer firmware.

Når det gjelder MX518 er dette den nest beste musen jeg har prøvd, rett bak G5. Den har "on the fly" justerbar DPI (Noe som er veldig fint under spilling. For eksempel er det fint med høy dpi når man skal fly på BF2/1942/Vietnam og ha litt lavere når man skal skyte, og lavest når man skal snipe.) Jeg ville anbelfalt begge på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...