dimdal Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, Sitter her med mitt ASUS A8NSLI Premium som jeg akkurat har fått nytt etter en overspenningsulykke hvor alt i maskina bortsett fra skjermkort, minne, harddisk og dvd-drev tok kvelden. Nå er alt på plass igjen, med nytt hovedkort og PSU. Dog fikk jeg idag plutselig en rar overraskelse; "System failed VGA-test" på oppstart. Hadde ikke gjort noe som helst, og maskina gikk som nybakt julekake dagen før. Begynte da å feilsøke, og konstaterte at jeg kunne prøve kortet i den andre PCIe-porten (SLI). Det funket som bare juling, og maskina er nå oppe og går.. men det jeg lurer på da, har skjermkortet ødelagt PCIe porten, eller hva kan ha skjedd her? Kanskje fikk det seg en trykk under overspenningen og driver nå aktiv sabotasje for å dra ned resten av komponentene? Burde jeg ta det ut og få erstattet det så fort som mulig, eller er dette trygt å bruke? Skjermkortet er et Geforce 7800GT, XFX. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, Sitter her med mitt ASUS A8NSLI Premium som jeg akkurat har fått nytt etter en overspenningsulykke hvor alt i maskina bortsett fra skjermkort, minne, harddisk og dvd-drev tok kvelden. Nå er alt på plass igjen, med nytt hovedkort og PSU. Dog fikk jeg idag plutselig en rar overraskelse; "System failed VGA-test" på oppstart. Hadde ikke gjort noe som helst, og maskina gikk som nybakt julekake dagen før. Begynte da å feilsøke, og konstaterte at jeg kunne prøve kortet i den andre PCIe-porten (SLI). Det funket som bare juling, og maskina er nå oppe og går.. men det jeg lurer på da, har skjermkortet ødelagt PCIe porten, eller hva kan ha skjedd her? Kanskje fikk det seg en trykk under overspenningen og driver nå aktiv sabotasje for å dra ned resten av komponentene? Burde jeg ta det ut og få erstattet det så fort som mulig, eller er dette trygt å bruke? Skjermkortet er et Geforce 7800GT, XFX. 7429831[/snapback] Er vel neppe noe galt med skjermkortet hvis det funker i den andre pci-ex slotten. Du har ikke tilgang på et annet skjermkort du kan teste med i den ene slotten? Kjør 3dmark06 for å se om skjermkortet er stabilt under stress, just in case. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå