Gå til innhold

Ny mobil med "lommebok"

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en Nokia 6260.

Den har en funksjon som heter "Lommebok" som gjør at man kan lagre sensitiv informasjon på telefonen ved bruk av passordbeskyttelse. Dette er en funksjon som ikke bli listet opp i oversikter når man søker på telefoner, og det er litt vanskelig å si hvem som har/ikke har dette innebygd.

Har noen oversikt over dette?

Er det standard for alle Series60-telefoner?

Finnes det i N-serien til Nokia?

Er det andre merker som har noe tilsvarende.

Ønsker å kjøpe ny telefon, og dette er nokså avgjørende for en handel.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har i dag en Nokia 6260.

Den har en funksjon som heter "Lommebok" som gjør at man kan lagre sensitiv informasjon på telefonen ved bruk av passordbeskyttelse. Dette er en funksjon som ikke bli listet opp i oversikter når man søker på telefoner, og det er litt vanskelig å si hvem som har/ikke har dette innebygd.

7429636[/snapback]

Jeg har en SonyEricsson P990i, hvor jeg hadde samme behov. Kjøpte et lite tilleggsprogram som heter Handy Safe, som har 448 bits kryptering. Det programmet er tilgjengelig på flere andre operativsystemer, slik som iallefall Series 60.

Så, jeg tror du kan kjøpe deg nesten hvilken som helst telefon, også bruke en hundrelapp ekstra og kjøpe deg funksjonaliteten. Da slipper du iallefall å begrense hvilken telefon du ønsker med bakgrunn i en så enkel funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Du kan få lommebok nesten uansett hvilken mobil du kjøper. :)

De fleste mobiler i dag har nemlig denne funksjoner. Om mobilen du skulle bestemme deg for ikke skulle ha dette fra før av er det bare å passe på at den har støtte for java og kjører dette rimelig feilfritt (derav styr unna Samsung og LG). Du kan nemlig bare innstallere javaprogrammet MobileSecretary (koster 35kr).

Om du lurer på om mobilen du tenker på har lommebok eller støtte for java ville jeg sett på Amobils tester. ;)

Lenke til kommentar
Bare å innstallere Handy Safe eller Best Safe det...
Som bare koster $30 og $12.

Jeg ville ikke akkurat rådet noen til å kjøpe en Symbian-telefon fordi man kan legge et dyrt lommebokprogram på de. Programmet jeg tidligere nevnte koster 35kr og fungerer på hvilken som helst telefon så lenge den har java-støtte. I tillegg sies det at lignende programmet finnes som freeware.

Jeg vet også at alle Sony Ericssons telefoner siden K750i har lommebok (ligger under organisering som jeg fortalte apegutt_90 tidligere). Det er altså ingen grunn til å kjøpe en treg Symbian-telefon bare for lommebokens del. :)

Lenke til kommentar

Du får hva du betaler for også da. Da tenker jeg både telefon og lommebok.

Er litt mer proff programmene til Symbian, enn de pinglete SE... Javel, så er den litt tregere, men du verden det er himmel og hav i forskjell hva muligheter angår også!

Jeg kjøpte en SE K800i først, men den ble fort "konemobil", for SE har langt å gå før de kommer i nærheten av en Symbiantelefon ja. :)

Endret av N73_user
Lenke til kommentar

Okei takk.

Mange gode tips der. Hadde helt glemt innlegget (lite svar til å begynne med så..)helt til jeg så det omtalt på forsiden, og der var det plutselig mange svar.

Har hatt SE og liker egentlig Symbian-systemet bedre, og regner med jeg lander på en Nokia igjen. Men da virker det som lommebok-problemet er løst i alle fall. Takk for hjelpen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...