hans A Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Er det noen som har en link til test av DVD spillere. Jeg er på jakt etter en god DVD spiller som har god audio-CD kvalitet. (Ikke DVD til PC) Jeg har bare en Radionette DVD spiller i dag og audio (CD) kvaliteten der er elendig. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hvis det kun er CD-DA-kvaliteten du er misfornøyd med, og spilleren din har digitalutgang, kan du heller bruke DACen i forsterkeren din eller kjøpe en ekstern DAC. Lenke til kommentar
ols Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Enig med LarsC. Digital ut signalet på selv en helt billig DVD spiller er sannsynligvis helt OK. Har selv en god CD spiller, så det var nærmest for moro skyld jeg forøkte å koble noen eksterne daccer til den billigspilleren som ble solgt på rimi i sin tid. Det var en Doxa Dac, en Audio Alchemy av det bedre slag, og daccen i Creative Extigy eksterne lydkort (sistnevnte virker helt fint som frittstående minimalistisk forforsterker m/dac). Forbedringen var dramatisk. Doxaen ga en stor, saftig og dramatisk lyd. AA ga en mere behersket og forfinet klang, med en anelse mindre rå diskant. CE lydkortet lød imponerende dynamisk og fyldig, men hadde et snev av pålagt digital etterklang. Den innebygde rimi-daccen var litt rimi: tynn og litt kjedelig, men til nød helt brukbar (dvs uendelig mye bedre enn f.eks. daccen i en standard bærbar cd spiller- for å sette det i perspektiv). Tips, særlig om du hører mest rock: prøv først en Extigy, det er ganske billig og morsom sak. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 DVD spilleren min (Radionette RN1100) har en coaxial didital audio utgang (DTS). Men forsterkeren min er av litt eldre årgang.(-95) Så forsterkeren(Pioneer) har ikke digital inngang. Men siden jeg bare bruker 2 høytalere og ikke surround anlegg er det en fordel med en dvd spiller som har en GOD audio utgang. Radionette (som egentlig er LG) har veldig dårlig audio signal. Så jeg vurderer å kjøpe en ny DVD spiller i steden for en ny forsterker. Men man må vel generelt opp i 3-4000 kroner for en god DVD spiller. For de rimeligste modellene har veldig dårlig audio kvalitet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Se om du får tak i en Sony 725D. Obs solgte denne til 2500. Jeg har en slik og den er ypperlig (kostet betydelig mye mer for to år siden). Lenke til kommentar
hans A Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Noen som har erfaring med dvd spilleren DVP-NS906V ? Denne kjøres med en video DAC på 12bit/108MHz. Den har også en god lyd del med støtte for SACD. Noen som har den? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Tregt lagskifte på alle de nye Sony-spillerene. Og det er ingen vits med en overspesifisert video-DAC, da de fleste tver har 8- eller 9-bit redigitalisering (dvs at tven er ofte en begrensning). Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Har Toshiba sd-210e som er en kongespiller på alle felter. Den har støtte for dvd,cd,cdr,cdrw,vcd,svcd osv. Den er veldig klar på cd lyden og den har oxo støtte for CD-TEXT. Kjøpte den for 3500 på acersmic. Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 13:25, skrev hans A:Er det noen som har en link til test av DVD spillere.Jeg er på jakt etter en god DVD spillersom har god audio-CD kvalitet. (Ikke DVD til PC)Jeg har bare en Radionette DVD spiller i dag ogaudio (CD) kvaliteten der er elendig. Da bør du se på denne spilleren. Og så går du og kjøper den. Enkelt og greit, dagens beste tips fra meg. tommelomsk Lenke til kommentar
hans A Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Så de hadde salg på 2 utgående modeller fra philips lokalt. Modellene var : -DVD 750 -DVD 755 Fant lite data om disse. Men de var vist meget bra i sin tid.(1999-2000 ????) Noen som har disse? [ Denne Melding var redigert av: hans a på 2002-11-21 13:18 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå