GeirHH Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Konkret: Intel Core Duo T2050 til bærbar. Nå har jeg vært i kontakt med flere nettbutikker og fått ulike svar. 1. Jo, den er 64-bits. 2. Nei, men Core 2 Duo er det Hvem har rett ? Har prøvd å sjekke på Intel.com, riktignok med "harelabb", men finner ikke ut av det. Finnes det noen som ? ( Ikke bare synsinger/antagelser, takk, det er vel det jeg har fått til nå). Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Alternativ 2 er riktig. Hvis du sjekker produktene på intel sine sider, skal du kunne finne info om dette Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Kun Core 2 Duo støtter 64bits instrukser, dvs påstand nr 2 er riktig. Edit: før noen tar meg her, det finnes selvsagt andre Intel CPUer som støtter 64bit, men ikke den du nevner. Endret 5. desember 2006 av kindings Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Påstand 2 er riktig. Core(1)Duo støtter ikke støtter 64bit. -Stigma Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Takker, takker. Fant "modellen" på Intels hjemmeside: http://www.intel.com/products/processor_nu..._info_table.pdf - side 3/ Laptop - page 1 Gis det no svar her egentlig - bolken EM64T ? Er ikke så kjent med alle terminologiene. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Mener å ha lest at den kjører 64-bits kode, men "emulerer" det på en måte, slik at det kjører på halv hastighet (2x32 bit i instruksjoner, mens en EMT64-chip kjører 1x64) ? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Mener å ha lest at den kjører 64-bits kode, men "emulerer" det på en måte, slik at det kjører på halv hastighet (2x32 bit i instruksjoner, mens en EMT64-chip kjører 1x64) ? 7430043[/snapback] Høres tvilsomt ut, såvidt jeg vet kan du ikke kjøre 64bits kode med mindre du har ett 64bits OS og jeg tviler på at du får innstallert noe 64bits OS med denne CPUen(da trenger du EMT64 eller AMD64). Dvs om du kan emulere 64bit eller ikke er heller irrelevant. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Konkret: Intel Core Duo T2050 til bærbar. Nå har jeg vært i kontakt med flere nettbutikker og fått ulike svar. 1. Jo, den er 64-bits. 2. Nei, men Core 2 Duo er det Hvem har rett ? 7429497[/snapback] Av ren nysgjerrighet, hvilke nettbutikker sa hva? Har bare lyst å merke meg kompetansenivået. Endret 6. desember 2006 av miceagol Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Må ta et lite forbehold, men mener å huske: Komplett - feil Netshop - riktig Elkjøp - feil Men - ingen har så god info på nettsiden som Komplett og der står ikke spesifisert under Prosessorer 64-bits på Core Duo, men derimot på Core 2 Duo. Dette fant jeg ut senere. Men det blir jo litt dumt å ta med teksten "64-bits databehandling :Ja" bare når svaret er ja. Endret 6. desember 2006 av geirm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå