Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Astra 96 - fastbrent tennplugg?

KELViN

Anbefalte innlegg

Kjører en Opel Astra 96-modell. 1.4 Liter.

En tennplug ser ut til å ha brent seg fast. Når jeg prøver å løsne den kan jeg sku en en halv omdreining før det stopper helt. Jeg er redd for at om jeg bruker mer kraft enn jeg har gjort så langt kan pluggen knekke.

De andre pluggene ble byttet uten problem.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du får den løs, skulle det la seg gjøre å få den helt ut, selv om du må ta i litt. Dersom en plugg knekker, slik at gjengene blir stående igjen i hullet, har vanligvis gjengene blitt sittende helt fast, slik at pluggen knekker når man tar i. Det kan også være feil på pluggen, jeg hadde en som knakk for "ingenting" på min Honda MC.

Når du får den ut, sjekk at du har riktige plugger. Slik du beskriver det, kan du ha fått plugger med litt for langt gjengeparti? Slik at den delen av gjengen som kommer inn i toppen er sotet?

Lenke til kommentar

Hei,

sannsynligvis er det sot/fastbrent køl på enden av pluggen. Skru den ut så langt du tør, deretter litt tilbake. Spray masse CRC eller lignende vertøy-på-boks ned rundt pluggen og skru den fram og tilbake mange ganger for å om mulig få litt av stoffen ned mellom gjengene. Skru den ut og inn flere ganger og se om den ikke sakte men sikkert kommer lenger og lenger ut etterhvert.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...