roadrunner41 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, jeg vurderer å bytte ut min QTEK 8500 med en "vanlig" tlf, helst en Sony Ericsson. Vil det da være mulig å lese epost på mobilen? Vet det går an å legge inn pop3 adresse der, men går det også an å bruke exchange server slik at jeg får mottatt og sendt jobbpost? Og, har SE tlf også muligheter for å "si ifra" hver gang jeg får epost? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvis det er Push-mail du mener, så støtter W850i Pushmail. Men har brukt ganske lang tid på å finne ut om den støtter dette via Exchange, men fant ikkke noe. Den støtter via Pop3/Imap. Selv valgte jeg akkurat en Qtek 8500 Dels for pushmail og syncingen mellom Outlook, og dels fordi jeg fikk en god pris. Lenke til kommentar
frowen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hmmm, jeg har minimalt med peiling på det der, men jeg vet at min far har en SE P990i, og den bruker han på jobben. Altså, han får jobbmailen inn på den. Exchange-server vet jeg fint lite om Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis det er Push-mail du mener, så støtter W850i Pushmail. Men har brukt ganske lang tid på å finne ut om den støtter dette via Exchange, men fant ikkke noe. Den støtter via Pop3/Imap. Selv valgte jeg akkurat en Qtek 8500 Dels for pushmail og syncingen mellom Outlook, og dels fordi jeg fikk en god pris. 7666862[/snapback] Hei. Har sjekket litt rundt, og tror ikke andre enn qtek og noen Nokia modeller støtter exchange server. Har akkurat fått tilbake min qtek 8500 etter fem uker på verksted, er like dårlig igjen. Tror jeg har fått en "mandagstlf", utrooolig treg respons på den, og noen ganger må jeg slå av og på for å få hentet epost. Derfor vurderer jeg å ofre exchange muligheten for å ha en funksjonell tlf. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nokia E60, E61 og E70 støtter Exchange ja. Du kan ikke få byttet telefonen din da? Skal ner og hente min nå etter jobb, skal se hvordan den oppfører seg. Men høres ut som om du har fått et mandagseksemplar ja. Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Nokia E60, E61 og E70 støtter Exchange ja. Du kan ikke få byttet telefonen din da? Skal ner og hente min nå etter jobb, skal se hvordan den oppfører seg. Men høres ut som om du har fått et mandagseksemplar ja. 7671029[/snapback] Håper å få byttet den, men det er vel slik at den må innom verksted tre ganger med samme feilen før man kan det. Og jeg ser for meg at jeg nå må sende den inn for så å få den tilbake om tidligst en måned, sannsynligvis med samme feil. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det er ikke sånn at du ikke lukker programmene ordentlig da? At de fortsatt går i minnet, og bruker CPU-kraft, slik at telefonen blir treg? Har lekt med min i kveld, og er veldig fornøyd Men, den blir treg, om jeg ikke går å lukker programmene manuelt.. Ellers får håper jeg det ordner seg for deg. Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Det er ikke sånn at du ikke lukker programmene ordentlig da? At de fortsatt går i minnet, og bruker CPU-kraft, slik at telefonen blir treg? Har lekt med min i kveld, og er veldig fornøyd Men, den blir treg, om jeg ikke går å lukker programmene manuelt.. Ellers får håper jeg det ordner seg for deg. 7675902[/snapback] Neida. ingen programmer som står og går, og om de skulle gjøre det så mener jeg at det er dårlig hvis kamera og epost står i bakgrunnen. Den må jo kunne yte såpass. Der den er utrolig treg er når jeg går inn i kontrollpanel og bruker talltastene for å åpne en meny, men også av og til når jeg skal åpne en sms, uavhengig av om det går andre programmer i bakgrunnen. Mange har sagt i tester av tlf at dette kan ikke sammenlignes med SE og Nokia fordi det er windows og litt mer teknisk avansert å bruke enn de andre, hehe. Det er helt feil. Jeg tror de fleste i dag har brukt en windowsbasert datamaskin og vil kjenne seg igjen. Det er ikke noe hokus pokus med den, tvert i mot virker den som om den ligger noen år bak i tid sammenlignet med andres operativsystemer. Ikke noe flashy saker, ikke noe spreke raske menyer som SE har, men et traust, noe tregt windows system. Det kan være jeg har fått en dårlig tlf, men det er også andre ting med den som jeg er misfornøyd med. Kameraet, det er meget dårlig, du må omtrent ha flomlys bak deg for å kunne få noe bilde. I en så dyr tlf bør kamera være bedre. En annen ting er musikkfunksjonen. Det er helt utrolig at man ikke kan bruke noe annet enn de medfølgende ørepluggene, de har en aldeles forferdelig lyd, noe som gjør hele mediaplayer uinteressant for min del. JOda, mange vil nok si at man kan koble til et bluetooth headset, men det må kunne gå an å kjøre god lyd via et par koss porta pro som på SE sine modeller. Jeg har skrevet om telefonen før her i forumet, du kan lese mer om den der, men konklusjonen er at du betaler alt for mye for den i forhold til hva du får. Jeg og lekte meg og syntes den var råfet de første dagene (mest grunnet design og muligheten til å få epost tikkende inn i bukselomma til enhver tid) Men man blir fort lei en tlf som ser fet ut, men som egentlig bare kan brukes til å ringe med, sende meldinger, og sende/motta epost. Med et så dårlig kamera, og en så dårlig mulighet til å nyte musikk faller de to funksjonene egentlig helt bort for min del. Men lykke til med den, smaken er som baken. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Det stemmer at for eksempel W850 kan støtte pushmail. Men du må ha et tredjehåndssoftwate på telefone. for eksempel Seven eller Morange. Ellers støtter alle de nyere telefonene med UiQ OS pushmail. Det vil si W950, M600, P990..... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hehe, takk Jeg betalte rundt 2300 kr for min telefon, og synes derfor ikke den var så dyr Min viktigste oppgave er pushmail, ringemuligheter og sms. Kamera har jeg ikke bruk for. Skal ha en jobbtelefon som er liten, og grei å bruke. Det skader heller ikke at det finnes så mye ekstraprogrammer å installere Musikk er vel forsåvidt litt kjedelig da, har ikke testet det. Men, har allerede en iRiver og en annen liten mp3-spiller, så er ikke så viktigt det heller. Sånn etter en dags bruk, så må jeg si at telefonen er like kjapp og responsiv som min K700i. Menyerne er greie, men det er litt uvant å bruke den. Ting sitter på litt forskjellige steder, for å si det sånn.. Hittil er jeg fornøyd, men dette er også min første mobil med Windows Mobile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå