Armitage2 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Når jeg slipper ut kløtsjen og har satt den i 2. og 3. gir hakker/hopper girspaken frem ca 1cm når jeg gir gass. Den samme rykkingen kommer når jeg har hatt klutsjen helt ute og tråkker den inn igjen. Den hopper ikke ut av gir, men det merkes skikkelig godt når man har hånda på den. I tillegg vibrerer girspaken noe voldsomt når man drar i gang i 2. gir, den hopper frem og tilbake liksom, ikke bare vibrering. Kløtsjen er lang, noe jeg har hørt de skal være på passat, men den tar ikke tak før helt ytterst. Veldig vanskelig å bli vant til, selv om jeg hadde skikkelig slitt klutsj på min forrige bil. Kan det her være noe alvorlig? Bør jeg snakke med forhandler? Endret 5. desember 2006 av Armitage2 Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du bør definitivt kontakte forhandler, gjerne der den er kjøpt. Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Ok, skulle innom forhandler allikevel for å hente sommerdekk, og han sa at det var normalt for passat. Må innrømme at jeg har overdrevet rykkingen. Kjente bedre etter i går, og det er et rykk, men ikke et hopp. Vibreringa i girspaken har jeg ikke overdrevet...Får vel høre på ham da, og ta en naf-test før garantien går ut Endret 6. desember 2006 av Armitage2 Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Sjekk bakre girkassefeste. Spesielt hvis det er en chippet TDI Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Hehe, er ikke chippet nei. Er bare den tamme 1.6l bensin. Hadde den inn hos Møller og de sa det ikke var noe feil. Det skal vel vitterlig ikke vibrere sånn i 2 gir vel? Vet jo at det skal være vanskelig å sette den i 1gir når man er i bevegelse, men 2gir? Det blir jo bare teit. 3. og 4. gir kan man bare skli lett frem og tilbake mellom. Møller hadde vel ikke innrømmet at det var noe feil uansett, de vil vel ikke betale for det... Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det der tror jeg faktisk skal være sånn. Min 2001 Audi A4 var også sånn. Vibrerte, og kunne virke som det var vanskelig å sette den i andre gir. Men etter flere verksted besøk og testkjøringer så ble det understreket at dette var normalt. Uten at jeg kan si noe som helst med sikkerhet selvfølgelig. Da jeg ikke har kjørt din bil. Jeg hadde 2.0 bensin, og hadde gått mindre enn 50 000km. Lenke til kommentar
itst41p Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Tror faktisk også dette skal være slik. Har det samme på en Golf IV 1.6 Trodde også dette vare feil, men fikk også beskjed fra verksted at dette var normal. Endret 21. desember 2006 av itst41p Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Ingenting å bekymre seg for, helt vanlig at girspaken vandrer litt når du gir gass og slipper opp igjen. Husk at du ikke skal holde hånda på girspaken mens du kjører, da kan du slite ut visse deler i kassen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå