Labraxas Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har en DVD liggende med DTS 5.0 som enesste lydalternativ. Mitt problem er at jeg ikke har kjøpt meg et surroundanlegg, så jeg har koblet min Harman/Kardon DVD 31 spiller til ett eldre stereoanlegg med kun to høytalere, og når jeg prøver å spille DTS-lyd resulterer dette i ingen lyd. Jeg sendte en mail til den norske H/K importøren og forklarte mitt problem. Jeg fikk idag svar, men personen mente jeg måtte ha en surroundreceiver med innebygget DTS-dekoder får å spille av DTS-lyd. Jeg har ikke rå til å kjøpe meg lyd nå da jeg nettop har investert i ny skjerm, og å kjøpe ett jalla elkjøp anlegg er uaktuelt. Er det ingen mulighet for at jeg kan spille av DTS lyd med mitt stereoannlegg eller til nød med TV-lyd? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvilken dvd-spiller? standalone eller er det fra pc? uansett får ikke du utnytta dd/dts lyd, så du må endre opsettet i på dvd spilleren eller pc software, til å spille av/sende ut analog lyd til forsterkeren din. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har denne spilleren. Jeg spiller av DVD-en med spilleren ja, ikke PC. Jeg har prøvd masse rart inne på spillerens menu, men ingen ting har hjulpet. Spilleren koder ned Dolby Digital (f.eks.) 5.1 uten problemer, det er kun DTS-lyd jeg ikke får spilt av. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) ja ok, skal laste ned manualen etterhvert og les litt jeg. men det er ikke en rød og en hvit phono bak på den da? om det er så er det analog ut. Sjekket manualen nå, og du har på venstre side bak, fra venstre : optisk (digital), coaxial (digital), og audio ut L/R Denne er analog audio ut, koble til der og til en likens ledig ingang på din forsterker. Eller og litt mere til høyre, 6 ch audio output koble til FL og FR på samme måte som jeg skrev over. (Skal lese manual mere og sjekke meny) Endret 5. desember 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har vanelig rød/hvit phono ja. Jeg har også 6 kanals phono ut i alle regnbuens farger, jeg plugget meg inn på Front Left og Front Right, men heller ikke nå får jeg frem noe lyd. Har en enkel orange phono også som står aleine, denne er merket meg Digital Out. Har også en litt snodig tilkobling merket Optical er dette en fiberoptisk utgang? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) du må endre i meny-opsettet under setup og audio ser jeg på manualen at du skal sette PCM ut fra dvd spilleren sitat : Har også en litt snodig tilkobling merket Optical er dette en fiberoptisk utgang? Ja det er riktig Endret 5. desember 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Skal prøve å endre opsettet nuh. Jeg har ikke phono ingang på min eldre tanberg forsterker kun DIN inganger, jeg har koblet meg til vi DIN til phono overgang. Tusen takk for at du prøver å hjelpe meg her. Endret 5. desember 2006 av Bruckiania Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Såpass gammel forsterker ja Er DIN overgang til phono da? Uno problemo, bære glad for å hjelpe Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Endret nå Digital Output fra Original til PCM, men dette hjalp ikke. Jeg har også noen alternativer under PCM Limit: 48KHz, 96KHz og No Limit, det siste alternativet er default, noe med saken å gjøre? DIN plugg er en rund plug på ioverkant av 1 cm, med fem pins inni. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Prøv begge valgene 48KHz, 96KHz og No Limit Men den andre enden av den DIN pluggen er det phono der L/R ? Eller hvordan får du fra phono L/R på dvd til å gå inn i forsterkeren`s DIN? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg har nå prøvd alle PCM Limit alternativene, uten hell. Kabelen jeg bruker er en (DIN 5 pin 180 grader) til dobbel phono (rød og hvit, hann) som jeg plugger rett inn i to phono utganger bak på spilleren. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) ahh ok, er det flere DIN innganger på forsterkeren? evt prøv de. Om ikke anna må du koble til på din nye tv og kun høre lyd på den. Evt når du finner riktig pcm instilling og du da har lyd på tv via evt scart eller egen inngang, så når du høre lyd på tv, prøve forsterkeren. Om det da ikke er lyd på forsterkeren så er det bære å glemme den, og da vente til du har dd/dts reciver. Endret 5. desember 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Ja du tror det kan fungere å spille av DTS-lyd med den nye TV-en. Jeg får ikke spilt DTS-lyd på den TV-en jeg har nå skjønner du. Får først den nye TV-en om et par ukers tid. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Nei jeg tror ikke du kan få dts lyd direkte på tv nei, det jeg mente var at om det er phono L/R på tv`n så kan du få lyden der fra dvd spilleren din. Og da når du har det så kan du plugge inn i forsterkeren din via DIN pluggen for da skal du normalsett ha lyd der å. Men hvis ikke så er det bære å glemme tanberg`n. Om ikke tv`n din har phono L/R inn, så kan du bruke en slik: scart-overgang til phono, da skal du uansett få analog-lyd fra dvd-spilleren din til tv`n Endret 5. desember 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Nå har jeg prøvd flere forskjellige tilkoblinger. Jeg bruker vaneligvis en scart-kabel som video overføring til TV-en, denne sender jo også analoge lydsignaler til TV-en, sant? Og den nevnte koblingen til min tannberg forsterker. Nå prøvde jeg de phono ingangene på TV-en ,samt fono ingang via scartingangen ved hjelp av en sånn fancy overgang du linket til. Jeg prøvde også å koble meg fra DVD spilleren og inn på TV-ens scart (AV1), mens jeg plugget den scart til phono pluggen du linket til i den andre scart ingangen på TV-en (AV2) og koblet meg så til forsterkeren ved dobbel phono til DIN. Ingen av disse alternativene fungerte, for hver av forsøkene prøvde jeg samtlige PCM alternativer. Dette er snakk om en noen år gammel billig Samsoung 28" CRT, så jeg får vente å se om det hjelper når jeg får min nye Pioneer Plasma (PDP-427XA), den har både audio inn og ut, mulig denne takler DTS bedre. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Du vil aldri få DTS lyd hvis ikke DVD spilleren er merket med DTS logo. DTS lydformatet er digitalt 24 bits mens Dolby Digital er 16 bits. Din spiller støtter kun 16 bits. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Du vil aldri få DTS lyd hvis ikke DVD spilleren er merket med DTS logo. DTS lydformatet er digitalt 24 bits mens Dolby Digital er 16 bits. Din spiller støtter kun 16 bits. 7562559[/snapback] Min spiller har DTS logo, og skal være DTS-kompatibel, men som jeg nå etterhvert har skjønt må man ha en DTS-kompatibel forsterker/receiver i tillegg. Så intil jeg får kjøpt meg no sourround system (jeg kommer selvsakt til å kjøpe DTS-komptibelt) har jeg akseptert at jeg ikke får spilt av DTS-lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå