Gå til innhold

Model Shader 3.0

on

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Trenger litt hjelp her jeg. Har et Sapphire Radeon x800xt PE. Det er et grisebrakort til å være så gammelt (1 år). Jeg har nettop kjøpt Splinter Cell Double Agent. Når jeg skal kjøre spillet får jeg bekjed om at jeg ikke har Model Shader 3.0 og kan ikke kjøre spillet. Jeg har model shader 2.0. Kan jeg gjøre noe for å spille spillet uten å kjøpe nytt? Bios eller noe? Hva er egentlig model shader 3.0?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shader Model er et slags språk som den fysiske grafikkprosessoren tolker og jobber med for å gjøre om dataen grafikkortet blir matet med fra spillet om til de bildene du ser på skjermen. På en måte er det "programvare" som sitter i den fysiske maskinvaren, og kan dermed ikke oppgraderes på noe vis.

Detaljer om Shader Model finner du her.

Vil du ha et grafikkort som støtter Shader Model 3.0 må du nok kjøpe enten GeForce 6 (eller nyere), eller ATI X1x00.

Lenke til kommentar

Følgende er hentet ifra en artikkel om Splinter Cell: Double Agent på Wikipedia: Link.

* Supported OS: Windows® XP (only)

* Processor: 3 Ghz Pentium® 4 or AMD Athlon™ 3000 (3.5 Ghz Pentium 4 or Athlon 3500 recommended). Game optimized for Dual-processor-enabled computers.

* RAM: 1 GB

* Video Card: Direct X® 9.0c-compliant, Shader 3.0-enabled 128 MB video card (256 MB recommended) (see supported list*)

* Sound Card: DirectX® 9.0c-compatible (EAX" recommended) - PC audio solution containing Dolby® Digital *Live required for Dolby Digital audio.

* DirectX Version: 9.0c or higher (9.0c included on disc)

* DVD-ROM: 4x DVD-ROM or faster with Dual-Layer support(DVD9)

* Hard Drive Space: 8 GB (The installer for the game lists the space required as 10.66 GB)

* Peripherals Supported: Mouse, keyboard

* Multiplayer: Broadband connection with 128 kbps upstream or faster

* Supported video cards at time of release:

* ATI® X1300/X1600/X1800/X1900

* NVidia® 6200/6600/6800/7300/7600/7800/7900

Ser ut som det kun er grafikkort som støtter DX9.0c (SM3.0) som kan kjøre dette spillet.

In 2002, Microsoft released DirectX 9 with support for the use of much longer shader programs than before with pixel and vertex shader version 2.0. Microsoft has continued to update the DirectX suite since then, introducing shader model 3.0 in DirectX 9.0c, released in August 2004.

Kilde

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Hvis jeg forstod rett var det kort med DX09c (SM3) som kan støtte SCDA?

Men er DX09c og SM3 det samme? For hvis det er det, så skal jo X800XT PE kjøre spillet. Har samme skjermkortet og jeg har DX09c på. (Det er ivertfall det maskinen sier)

Vil i så fall et Gainward GeForce 7800GS 512MB GDDR3 støtte spillet? Link

Endret av ExpertN
Lenke til kommentar
Jeg har Shader 6.0 jeg... Men skjerm kortet mitt koster 4000 kr.:p

Jeg har Saphire Radeon 1900X 512 mb! Anbefaler dette på det sterkeste!

7492248[/snapback]

Jaså har du det du? Det finnes jo ikke.

Hadde jeg skulle brukt 4000 på et skjermkort,så hadde det blitt Geforce 8800GTS,Ikke X1900. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...