Gå til innhold

Hvordan går jeg frem når jeg skal kjøpe kabinett?

Anbefalte innlegg

Hei har en liten case her...

En venn av meg skulle bygge en pc for meg for et år siden.... han anbefalte shuttle på det sterkeste.. han sa hva jeg skulle kjøpe av komponenter og drit.. og så skulle han gjøre resten... javel så gjorde jeg det.... men da han nesten hadde bygget ferdig fant han ut "Eureka" nei skjermkortet passet ikke inn i dette lille kabinettet.. og den cocksuckeren hadde ikke tatt med skjerkortet i betraktning og dette ble en affære....

Så vi måtte mikse og trikse med kabinettet slik at jeg skulle få inn alt... og det ble hull over alt.... ingenting henger på greip...... jeg selv har jo ikke mer peiling på data en det jeg nesten trenger... er helt rosa når det kommer til å skulle bygge å sette sammen slikt...

men ihvertfall... så har jo denne tingen skapt mye mas.... skjermkortet sitter ikke fast.... bare henger der....

Så nå har jeg tenkt til å gå til anskaffelse av et nytt kabinett...

Men når jeg skal kjøpe et nytt kabbinett så vil jo det bli midi-tower i og med at skjerkortet er beregnet til det.... hvordan går jeg frem... kjøper jeg et nytt kabinett og vips..... eller er det mer innviklet en som så...??

Hva må jeg tenkt på før jeg kjøper nytt kabinett...?

Håper dere skjønner hva jeg har skrevet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja.. et midi tower passer til så og si alle deler. Når man skal kjøpe en slik mini-pc er det viktig å huske på å kjøpe deler som også er beregnet på dette. Virker ikke som om kompisen din hadde så mye peil.

Kjøpr et kabinett du liker! :)

Det eneste jeg kan se som kan bli et problem her er å sette det sammen.. Ikke kabinettet, men innmaten.

Delene skal jo fra det gamle til det nye.

Sjekk ut www.komplett.no .. der har de mange fine kabinett!

Lenke til kommentar
ja.. et midi tower passer til så og si alle deler. Når man skal kjøpe en slik mini-pc er det viktig å huske på å kjøpe deler som også er beregnet på dette. Virker ikke som om kompisen din hadde så mye peil.

Kjøpr et kabinett du liker! :)

Det eneste jeg kan se som kan bli et problem her er å sette det sammen.. Ikke kabinettet, men innmaten.

Delene skal jo fra det gamle til det nye.

Sjekk ut www.komplett.no .. der har de mange fine kabinett!

7428768[/snapback]

Nei han kompisen tror jeg var full akkurat i det øyeblikket...

men det har ikke noe å si med socket eller noe...

Lenke til kommentar

ja.. nå vet jeg ikke om han liker flashye eller stilrene kabinetter? Personlig liker jeg stilrene.. De flashye blir bare en skam etter hvert.. Her er noen forslag:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314780

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325214

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311799

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319875

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316464

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309319 <-- Har jeg, ikke noe pen, men veldig billig og grei!

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Neida kjør på! Men kanskje du skal linke inn delene du har her? jeg har ikke så alt for mye peiling på data, men mulig jeg kan hjelpe deg!

7428800[/snapback]

nå skal vi se da...

CPU type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3000+

Prosessor alias ClawHammer-512 S754

Hovedkort Shuttle FN85 v3 (1 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)

Hovedkort chipset nVIDIA nForce3 250, AMD Hammer

Skjermkort RADEON 9800 PRO (128 Mb)

Minnetype DDR SDRAM

Harddisk SAMSUNG SP1604N (160 Gb, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Optisk disk _NEC DVD_RW ND-3540A (DVD+R9:8x, DVD-R9:4x, DVD+RW:16x/8x, DVD-RW:16x/6x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW)

Nettverkskort NVIDIA nForce Networking Controller - Miniport for pakkeplanlegger

USB2 kontroller nVIDIA nForce3 250 (CK8S) - EHCI USB 2.0 Controller

IDE kontroller NVIDIA nForce3 250 Parallel ATA Controller (v2.6)

og da tenkte jeg et slikt kabinett... Apevia X-Infinity ATXB6KLW-BK - tower - ATX??

Jeg gjorde sikkert vondt verre med denne lista.... brukte everest til å finne ut av hva det forskjellige var....

Lenke til kommentar
Neida ser bra ut det der! Hvis jeg skal anbefale et kabinett til deg tror jeg det blir nr.1 i lista mi! :) Den så najs ut!

7428921[/snapback]

neida men der var jo mange gode alternativer der... men du mener det bare er å kjøpe et av de å skulla alt gå greit etter at ting er satt på plass..

Lenke til kommentar

Ikke noe du trenger å tenke på, ettersom du ikke har dette kortet! :)

Jonny: Ja, men du bør også sjekke litt selv på nettet for å finne et kabinett du liker. Så lenge det er midi tower er det ok.

Big tower er for stort igrunn, og ganske dyre. Se etter midi towers.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Er jeg helt på jordet når jeg sier at du bør skaffe deg et nytt hovedkort? Shuttle hovedkortene er jo spesialtilpasset kabinettene.

(forutsetter at du skal bygge om maskinen din)

Du må også tenke på å kjøpe strømforsyning om dette ikke følger med.

Lenke til kommentar
Er jeg helt på jordet når jeg sier at du bør skaffe deg et nytt hovedkort? Shuttle hovedkortene er jo spesialtilpasset kabinettene.

7429193[/snapback]

spør du meg så spør jeg deg.... det er ikke sikkert at du er helt på jordet....

Lenke til kommentar

7429193[/snapback]

spør du meg så spør jeg deg.... det er ikke sikkert at du er helt på jordet....

7430117[/snapback]

Med mindre du er villig til å modde det nye kabinettet ditt slik at det vil funke med hovedkortet i shuttlen må du kjøpe et nytt hovedkort ja, siden, som vidiware sier, shuttle sine hovedkort ikke følger vanlige atx/matx standarder vil de ikke passe direkte inn i andre kabinetter uten litt tilpassning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...