Gå til innhold

Blue Dragon ute i Japan. X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Kommer nok ikke til europa med det første, det har jo ikke fåt en dato engang. Om det kommer til USA først kan vi kanskje håpe at det blir regionsfritt...

Personlig kommer jeg nok til å skaffe det, tror jeg. Jeg er ingen fan av j-rpg, men om spillet holder høy kvalitet er det verdt å spilles. Spilte nettopp gjennom Chrono Trigger for første gang i høst, og det gir til tross for alderen en meget god spillopplevese. Holder Blue dragon samme kvalitet skal ikke jeg nøle ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Solgte ikkje Blue Dragon XBOX 360 bundles som varmt hvetebrød? 10k units på et par mins... I japan?

7429306[/snapback]

Nei, den solgte vel seg opp fra 4000, til 7000 på ei uke.

7429406[/snapback]

10.000 preorders på Blue Dragon Special Edition bundles (360 core, Blue Dragon, fancy faceplate, BD-figurer, til ~1500 NOK) forsvant i løpet av en dag, hos en av de store forhandlerne i løpet av 5 minutter. 90,000 vanlige bundles selger jevnt og trutt, men siden det er preorders har det ikke dukket opp på statistikkene enda. Kilde.

Ser med andre ord ut som 360 endelig skal få fotfeste i Japan, selv om det er et godt stykke igjen til konkurrentene ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Etter å ha sett opening scene, virker det som spillet har skikkelig bra atmosfære.

Ser ingen grunn til at det skal gå år og dag før vi får det her i Europa

7429648[/snapback]

Skal man sammenlikne med FF XII, ble det utgitt i japan i mars, og er ennå ikke i butikken i europa. Så vidt jeg vet er den satt til februar, altså nesten ett år etter. Det er vel ingen grunn til at Blue dragon skal være så mye lettere å oversette... Siden det ikke har fått noen utgivelsedato ennå tolker jeg det som at de ikke har komt særlig langt i oversettingen, og dermed blir det ihvertfall noen måneders venting. Jeg tipper mai/juni i USA.

Såg for øvrig at IGN har allerede oppført Blue Dragon 2 i databasen sin

Lenke til kommentar
Jeg for min del gleder meg svært til dette spillet. Alan Wake og Blue dragon er de mest interessante av de kommende X360 spillene.

Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men av det jeg har sett av spillet gir meg en Chrono Trigger-feel.  :hmm: Men det lover ivertfall bra.

7429471[/snapback]

Helt enig, dette spillet virker ganske gøy og jeg tror det blir bra(bare se på salgstallene i japan). Gleder meg også til Mistwalkers andre prosjekt, Lost Odyssey.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett opening scene, virker det som spillet har skikkelig bra atmosfære.

7429648[/snapback]

Skal man sammenlikne med FF XII, ble det utgitt i japan i mars, og er ennå ikke i butikken i europa. Så vidt jeg vet er den satt til februar, altså nesten ett år etter. Det er vel ingen grunn til at Blue dragon skal være så mye lettere å oversette... Siden det ikke har fått noen utgivelsedato ennå tolker jeg det som at de ikke har komt særlig langt i oversettingen, og dermed blir det ihvertfall noen måneders venting. Jeg tipper mai/juni i USA.

7429739[/snapback]

Grunnen til dette er at Playstation er helt elendig med å få spill til europa.

Det er en fiasko faktisk.

Heldigvis kommer som regel xbox spill kun 1 uke eller samtidig i usa/europa.

Fordelen med x360 fremfor ps2 er at man må ikke lage spillet i 50hrtz, de kan tvinge forbrukeren til å bruke pal60 (som er omtrent som ntsc) og på hd format er det ingen forskjell.

Jeg tipper vi ser dette spillet i norge innen 14 dager etter det kommer i usa, slik som alle andre spill til xbox360.

Lenke til kommentar
[quote name=d

10.000 preorders på Blue Dragon Special Edition bundles (360 core' date=' Blue Dragon, fancy faceplate, BD-figurer, til ~1500 NOK) forsvant i løpet av en dag, hos en av de store forhandlerne i løpet av 5 minutter. 90,000 vanlige bundles selger jevnt og trutt, men siden det er preorders har det ikke dukket opp på statistikkene enda. Kilde.

Ser med andre ord ut som 360 endelig skal få fotfeste i Japan, selv om det er et godt stykke igjen til konkurrentene ;)

7429652[/snapback]

Ok, legger meg på rygg jeg.

Men den har søren meg ikke fått fotfeste fordi den kan selge ETT spill.

Lenke til kommentar
Må begynne ein stad då Excelsion :)

7430250[/snapback]

Jo, men uansett, så koster X360 Premium en brøkdel i Japan, og likevel så vil nesten ingen ha den!

De har jo dumpa prisen så mye der nede at de nesten hiver den etter deg.

Og jeg vil tro at det har VELDIG mye å si.

Man får den vel nesten gratis!

Lenke til kommentar
Må begynne ein stad då Excelsion :)

7430250[/snapback]

Jo, men uansett, så koster X360 Premium en brøkdel i Japan, og likevel så vil nesten ingen ha den!

De har jo dumpa prisen så mye der nede at de nesten hiver den etter deg.

Og jeg vil tro at det har VELDIG mye å si.

Man får den vel nesten gratis!

7430282[/snapback]

Så da kan du fortelle oss hva normal prisen på en X360 premium er i Japan

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Altså 500 kroner billigere enn Elkjøp

Er ikke akkurat gi bort pris

7431795[/snapback]

Vel veiledende pris i Norge er 3395kr, så er en ganske stor forskjell. Du finner nok ganske enkelt Premium under veiledende pris i Japan og. Og Core har jeg sett gå for under 1000kr under noen steder.

Lenke til kommentar

7429648[/snapback]

7429739[/snapback]

Grunnen til dette er at Playstation er helt elendig med å få spill til europa.

Det er en fiasko faktisk.

Heldigvis kommer som regel xbox spill kun 1 uke eller samtidig i usa/europa.

Fordelen med x360 fremfor ps2 er at man må ikke lage spillet i 50hrtz, de kan tvinge forbrukeren til å bruke pal60 (som er omtrent som ntsc) og på hd format er det ingen forskjell.

Jeg tipper vi ser dette spillet i norge innen 14 dager etter det kommer i usa, slik som alle andre spill til xbox360.

7430119[/snapback]

:roll:

Nå skal jeg forklare litt hvordan japanske rollespill fynker angående oversettelser. Kunne det komt ut en uke etter i europa etter USA release....ja, Mens amerikanere bare trenger spillet så er europa heller kresne når det kommer til språk. Da må det ofte oversettes til følgende språk:

Spansk

Italiensk

Fransk

Tysk

Noe som gjør at oversettelsesmengden blir langt høyre i europa contra usa. Derfor tar det lengre tid. Det merd NTSC og PAL har lite å si på tiden det trenger å få et japansk rollespill over dammene.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg forklare litt hvordan japanske rollespill fynker angående oversettelser. Kunne det komt ut en uke etter i europa etter USA release....ja, Mens amerikanere bare trenger spillet så er europa heller kresne når det kommer til språk. Da må det ofte oversettes til følgende språk:

Spansk

Italiensk

Fransk

Tysk

Noe som gjør at oversettelsesmengden blir langt høyre i europa contra usa. Derfor tar det lengre tid. Det merd NTSC og PAL har lite å si på tiden det trenger å få et japansk rollespill over dammene.

7431926[/snapback]

Det er ikke sånn at man ikke klarer å oversette til spansk, italiensk, SVENSK, tysk osv SAMTIDIG.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Spansk

Italiensk

Fransk

Tysk

7431926[/snapback]

Det er ikke sånn at man ikke klarer å oversette til spansk, italiensk, SVENSK, tysk osv SAMTIDIG.

7432210[/snapback]

Dyrere og mer arbeid. For å ikke snakke om at dette og skal legges til inne i spillet. Tar litt tid det og ;)

Lenke til kommentar

På meg så hørtes det ut som om karakteren i spillet snakket engelsk? I så fall vil de ikke måtte dubbe lyden til engelsk først, noe som kan medføre at spillet kommer raskere ut i USA og Europa.

Det er i alle fall lov å håpe at det går fortere enn oversettelsene av en lang rekke JRPG-er til PS2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...