S Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Trengte noen flere felt i et skjema i en Access base. Opprettet feltene en av tabellene, la de til i spørringen, men får de ikke lagt til i skjemaet. De kommer ikke frem i fesltlisten. Hvis jeg legger de til via egenskaper -> kontrollkilde for de nye feltet får jeg #navn uavhengig av om jeg hentet de fra tabellen eller spørringen. Hvodan legger jeg de da til? S Lenke til kommentar
ravika Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 I egenskapene til skjemaet er du nødt til å velge rett spørring for at du skal kunne hente informasjon. Egenskaper for skjema --> Postkilde (Ligger under TAB'en Data) Da vil du få opp de nye feltene du har lagt til i spørringen i skjemaets feltliste. Lenke til kommentar
S Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Dette burde skje automatisk! Takker for hjelpen! S Lenke til kommentar
ravika Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Dette burde skje automatisk! 7430067[/snapback] Det skjer også automatisk at den oppdateres når spørringen endres, dersom du har valgt spørringen som Postkilde. Men det du antagelig har gjordt er å lage en spørring i tabellen (et utvalg av felter fra den ene spørringen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå