Gå til innhold

Resident Evil 4 versus Gears of War


siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde kun lest om RE4 i gamereactor jeg, og en dag så var det i butikken. Var lite snakk om det, så jeg har hvertfall ikke lagt merke til noe hype.

7438857[/snapback]

 

 

RE4 er ikke hypet sånn som GeoW. Men RE-serien trenger ikke å bli hypet heller, de fleste gamere vet at RE-spilla sjeldent skuffer.

7438887[/snapback]

 

Helt riktig. Folk flest har hørt om RE og vet hva de leverer, så GeoW måtte hypes til de grader for at det skulle bli "killerapp".....Men tror RE 5 kommer til å bli hypet til de grader siden det er første RE spill på Next Gen.

Lenke til kommentar
RE skal ha dårlig historie, det er en B-film i spillformat. Jeg syns også kontrollene skal være litt stive, det var litt av sjarmen i RE1 og RE2, det skal være som et mareritt hvor du løper men kroppen føles kjempetung og det er som du løper i sirup. Hadde forøvrig aldri problemer med kontrollenei RE4, og syns dette var et fantastisk spill. Lånte GC'en til en kompis bare for å spille det.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd GeOW, men skulle jeg sammenligne det med noe ut i fra det jeg har sett tror jeg ikke RE4 er det første jeg hadde tenkt på.

7437347[/snapback]

 

Du sier du lånte en GC...

Jeg kjøpte en kun for RE4 og solgte den etterpå!

Endret av jij1984
Lenke til kommentar
[Hvorfor syns du styringen i RE4 var dårlig? Hvorfor er RE4 enda mer hypet opp enn GOW? Husker ikke det var 30 tråder om RE4 da det var nytt?, i motsetning til alle de GOW trådene som flyter rundt her...

7438518[/snapback]

 

Syns det var altfor statisk.

Det jeg mener med hypet opp, er f.eks. karakteren.

Syns den er altfor høy i forhold til hva spillet fortjener.

For det andre, så fikk RE4 tittel som årets spill, noe jeg heller ikke er enig i.

 

Kanskje hypet opp var litt feil ordvalg.

Oppskrytt passer vel bedre, hvis det gjør non forskjell for deg.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar

Syntest ikke akkurat at RE4 er så veldig hektisk som GoW kan være til tider. GoW er liksom i en egen klasse når det gjelder intensitet, og COOP hvor man kan få inn en venn midt i spillet gjør ikke akkurat ting kjedeligere :dribble:

 

Og RE4 sine cutscenes syntest i allefall jeg var veldig irriterende... når man sloss med kniv hadde jeg det ikke akkurat gøy for å si det slik, og det var en lang kamp, som kunne resultere i en sur gjennspilling dersom man klarte å bomme på en knapp... da hadde jeg foretrukket å kunne se denne cutscenen helt uten de irriterende "push the triggers!".

 

Men RE4 sin våpenoppgradering er en fin ting! Man får jo selv den dårligste pistolen til å sparke fra seg etter noen modifikasjoner. Ellers er jo resten av RE4 sinnsykt bra, og det er jo en grunn til at jeg ikke klarte å legge vekk kontrollen noen av de flere gangene jeg runnet det. Selv om jeg ville tatt GoW over RE4 anytime, er RE4 et kongespill for min del :)

Lenke til kommentar
RE 4 var forrige generasjons desidert beste spill.

 

At noen ikke forstår hvorfor så mange syntes det.... det er vel egentlig bare trist for dem selv.

7441137[/snapback]

 

Smaken er som baken, delt i to! Du kan ikke kalle alle som ikke liker samme spill som deg for triste mennesker, det blir bare for dumt.

 

Når du er inne på forrige generasjons beste spill kan jeg gi et eksempel på akkurat det du uttalte nå. Sjekk gamerankings. Halo1 ligger foran RE 4, er plutselig alle de som liker det spillet også tragiske nå da fordi de liker Halo bedre?

 

Spar deg for sånne tullete komentarer.

Lenke til kommentar
RE4 til GC ligger jo faktisk foran Halo1. Det er RE4 til PS2 som ligger bak Halo1.

7441217[/snapback]

 

Big deal? Uansett, skjønte du vel poenget mitt?

Han kan argumentere saklig, men å slenge småkomentarer bare på pur f blir for dumt.

7441258[/snapback]

Skjønte poenget ditt ja. Hva som er best er jo såklart subjektivt.

Lenke til kommentar
geow ser bare bra ut,

ellers er det en uintelligent button masher.

7441275[/snapback]

 

Button masher? Tror ikke vi har spilt samme spill da. Har aldri spilt et skytespill hvor jeg har hatt den flyten jeg har som når jeg spiller GoW. Det er nok flere punkter man kan kritisere GoW for, men "uintelligent button masher" er definitivt ikke en av de.

 

Edit: bah, så avataren til Bradley. Beklager at jeg falt for et Sony troll. Sukk.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
RE 4 var forrige generasjons desidert beste spill.

 

At noen ikke forstår hvorfor så mange syntes det.... det er vel egentlig bare trist for dem selv.

7441137[/snapback]

 

Smaken er som baken, delt i to! Du kan ikke kalle alle som ikke liker samme spill som deg for triste mennesker, det blir bare for dumt.

 

Når du er inne på forrige generasjons beste spill kan jeg gi et eksempel på akkurat det du uttalte nå. Sjekk gamerankings. Halo1 ligger foran RE 4, er plutselig alle de som liker det spillet også tragiske nå da fordi de liker Halo bedre?

 

Spar deg for sånne tullete komentarer.

7441184[/snapback]

Jeg kalte ingen for triste mennesker.

 

Jeg sa det var trist for dem selv.

 

Og Halo 1 var ett feiende flott spill det, absolutt et av de beste forrige generasjon. Men jeg har en god del spill jeg vil plassere godt over det, om bare fordi jeg synes at FPS spill klart passer bedre til mus og tastatur enn gamepad.

Lenke til kommentar
Jeg kalte ingen for triste mennesker.

 

Jeg sa det var trist for dem selv.

7441559[/snapback]

 

Det var siste delen av settningen din ja. Det blir noe helt annet enn:

 

"At noen ikke forstår hvorfor så mange syntes det.... det er vel egentlig bare trist for dem selv."

 

Hva skal det ellers tolkes som?

7441758[/snapback]

At de går glipp av en storslått underholdningsopplevelse. Ingenting mer, ingenting mindre. Ikke noe akkurat en setning man trenger å lese noe mer inn i.

Lenke til kommentar
No snakkar eg meir generelt sett då.

CS er 99,9% med prepupertale dritt-ungar som aldri har lert seg det norske skriftspråk, som trur at stfu, lol og rofl er del av det norske språket.

Einaste dei driv med er å jobba for seg sjøl, for å prøve å toppe lista.

 

Karriere nerdar, veit eg heldigvis lite om korleis opererar. Ikkje bryr eg meg heller. :)

7430291[/snapback]

Kvifor samanliknar du CS generelt sett opp mot GoW? Selfølgelig finn du fleir "shitkids" innan CS, sidan spelet nesten er omlag eit tiår eldre og 50 ganger meir populært enn GoW, og om du berre har spela på publicservera (noko du gir utrykk for å ha gjort) og ikkje i noko "lag" så har du berre skrapa i overflata på cs/css/bf2. Er ting som er så mykje viktigare innbyrdes eit lag enn berre aim. Forstår ikkje korleis du kan rakke ned på "coop fast paced multiplayers" når du faktisk gir utrykk for å ha ein del erfaring innan den genren? Greit at det krevjer eit relativt høgare nivå for å nå opp i spel som cs/css/bf2 (sidan spela er konkurranseprega) men å ta alle under ein kam og seia at 99.9% er drittungar er litt VEL drygt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...