ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Når jeg starter pcen kommer den ikke inn i windows. Den bare står på denn første menyen og venter i det uendelige. (Den stopper før den søker etter IDE driverne) Dette skjedde etter at jeg bare trykte pcen rett av, etter at den hang seg i et spill. Min data: AMD athlon xp2400+ MSI KM2M Combo 768mb ram (266) geforce 6600gt Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hva gjorde du før dette problemet? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvis pcen henger uavhengig av harddisken så er jo hardware problemer :S Har du prøvd å restarte cmos? Det er en liten jumper i hovedkortet som må tas ut og inn... kan forklare nærmere hvis du ikke vet hva det dreier seg om Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Pcn frøys da jeg skulle ut i windows og sjekke msn, mens jeg spilte splinter cell. Så når jeg tok en omstart, så restartet pcen seg på ny og på ny hele tida, uten å komme inn i windows :S. Da jeg hadde skrudd den av og på noen ganger fikk jeg det problemet jeg har nå, at den stopper på "andre del" av oppstartsprossessen. har skrudd pcn av mange ganger før, da den har hengt seg, men den har aldri føkka seg sånn som nå :S rart! kan du forklare det med cmos nermere? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du åpner pcen og ser i nedre høyre del av hovedkortet. Der er det en liten (antagelig grønn) jumper (plastikk sak). Den står over 2 av 3 pins. Du må ta den ut, sette den over de to andre pinsa for så å sette den tilbake igjen. Du ser det letter her: http://www.tomshw.it/guides/motherboard/20...cmos_jumper.jpg Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 funka ikke. andre forslag? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Biosflash, bytte/feilsøke hovedkort....Har hatt samme problemet selv kjønner du og her var det hovedkortet det var noe feil med. Rart det skjedde når du spilte, kanskje det bare var en tilfeldighet. Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Har jo skjedd før at pcn har hengt seg, men aldri at den ikke har komt på igjen etterpå :S var nok en tilfeldighet ja. btw går det an å feilsøke HK uten å være i windows? Takk for svar så langt Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ja Bytte det med et annet et Fungerer det da er jo sannsynligheten stor for at det er hovedkortet det er noe feil med. Du kan jo prøve å ta hovedkortet i en annen pc, fungerer det er det en eller annen form for komponent krasj :S Spør ikke meg, men jeg har opplevd det før Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Skal jeg ha nytt hovedkort kan jeg likeså greit kjøpe ny pc.. har tenkt på det men vil ha den jeg har lengst mulig, pc er dyrt nei uff.. detta var trist.. den har virka gudd i mange år, hvorfor kræsje akkuratt nå?? :S Uansett går det ikke an å bare kjøpe nytt hovedkort, siden socket A lages sikkert ikke lenger. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 socket a kan du kjøpe brukt av mange Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 det høres nesten ut som om disken din kan ha havarert. siden du sier at bios henger når den skal søke etter IDE-drev. prøv å koble fra hd'en din, og start opp om det er disken som har tatt kvelden, vil du få opp en melding "NO BOOT DEVICE FOUND. INSERT SYSTEMDISK" kommer du inn i bios i det hele tatt? om du gjør det, så kan du prøve å nullstille alle verdier. det er vel F7 tror jeg LOAD SETUP DEFAULTS heter det Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Takk roaldhansen, god ide. Skal prøve det om en halv time og nei, jeg kommer ikke inn i bios Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) dobbeltpost Endret 5. desember 2006 av vyrm Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 det høres nesten ut som om disken din kan ha havarert.siden du sier at bios henger når den skal søke etter IDE-drev. prøv å koble fra hd'en din, og start opp om det er disken som har tatt kvelden, vil du få opp en melding "NO BOOT DEVICE FOUND. INSERT SYSTEMDISK" kommer du inn i bios i det hele tatt? om du gjør det, så kan du prøve å nullstille alle verdier. det er vel F7 tror jeg LOAD SETUP DEFAULTS heter det Det virker ikke som om det er disken fordi den henger (sånn jeg forsto det) i logobildet til hovedkortet eller noe rundt der. Han prøvde å restarte cmos (og da blir instillingene automatisk til factory deafults) uten hell så jeg trur disken hans fungerer Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Drog ut strømmen til begge diskene + ram-brikkene, en om gangen. Dette hjalp ikke, så det er nok mest sansynlig at HK har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ikke si det for sikkert kan være strømforsyning eller at utrolig nok komponentene slutta å samarbeide. Litt synd å kjøpe nytt hovedkort og finne ut at det ikke er problemet. Hvor bor du hen? Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Ikke si det for sikkert kan være strømforsyning eller at utrolig nok komponentene slutta å samarbeide. Litt synd å kjøpe nytt hovedkort og finne ut at det ikke er problemet. Hvor bor du hen? 7433961[/snapback] Ja, det kan jo være. kan låne et Hk av en kompis eller noe å teste. Har vurdert ny pc uansett, men jeg kan jo drøye det litt lenger hvis jeg klarer å fikse den jeg har. Bor på Randaberg, Rogaland, hvordan det? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Nei, hvis du tilfeldigvis var i nærheten av Horten kunne du kommet innom jobben min så kunne jeg hjelpet deg for en billig penge Men Rogaland blir kanskje litt langt unna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå