Gå til innhold

Klokking av PCI-e bus i BIOS

Anbefalte innlegg

Jeg har sett i biosen at det går an å klokke opp PCI-e busen. Nå står den på 2200MHz orginalt hvis jeg ikke husker feil(er på jobb). Hvilken betydning vil det ha å klokke og hvor mye kan jeg klokke sånn cirka? Har et 7900GT kort...

Endret av Kula82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt på den tråden intern viste, så klokka eg PCI-E porten til 113 mhz og fekk ET poeng meir i 3dmark06....

Edit: Tru at skjemkort som får straumen sin frå PCI-E porten har meir nytte av å klokke det enn med dei som har seperat kontakt for straum på skjermkortet sitt....

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

altså. 1poeng mer i 3dmark har ingenting å si, det er vi enige om (?) men poenget slik jeg ser det er ikke å klokke opp pci-e bus med samme clocks og forvente seg så utrolig mye mer ytelse... poenget er vel som jeg har sagt tidligere at hvis du klokker opp pci-e bus KAN du klokke opp andre frekvenser (gpu og gpu ram) høyere i enkelte tilfeller ;) men dette er individuelt fra kort til kort, så her er det snakk om meninger fra oss som svarer i posten, men erfaringene må trådstarter gjøre selv ;)

Lenke til kommentar
altså. 1poeng mer i 3dmark har ingenting å si, det er vi enige om (?) men poenget slik jeg ser det er ikke å klokke opp pci-e bus med samme clocks og forvente seg så utrolig mye mer ytelse... poenget er vel som jeg har sagt tidligere at hvis du klokker opp pci-e bus KAN du klokke opp andre frekvenser (gpu og gpu ram) høyere i enkelte tilfeller ;) men dette er individuelt fra kort til kort, så her er det snakk om meninger fra oss som svarer i posten, men erfaringene må trådstarter gjøre selv ;)

7454987[/snapback]

Jada, heilt enig i med at 1 poeng er ingenting, men tru at det er meir å hente frå skjermkort som får straumen sin frå PCI-E porten, enn vi med seperate koplingar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...