Kula82 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg har sett i biosen at det går an å klokke opp PCI-e busen. Nå står den på 2200MHz orginalt hvis jeg ikke husker feil(er på jobb). Hvilken betydning vil det ha å klokke og hvor mye kan jeg klokke sånn cirka? Har et 7900GT kort... Endret 5. desember 2006 av Kula82 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 2200MHz? Hvis jeg har forstått deg riktig, og vi prater om samme ting. Så står PCI-e frekvensen på 100MHz orginalt (hvertfall hos meg). Hvordan har du da klart å klokke den opptill 2200? :O Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 stemmer intern. den er 100MHz orginalt på alle hovedkort som støtter dette... det er nok noe annet du har sett på kula82... det er sannsynligvis cpu-klokkehastighet(?) Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 hehe, okey.. var som sagt på jobb. men uansett, kan klokke pci-e frekvensen da? og hvor mye er det snakk om? og har det mye for seg? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du kan jo se på DENNE tråden, som ligger rett under din med nesten like emnetittel... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Som sagt på den tråden intern viste, så klokka eg PCI-E porten til 113 mhz og fekk ET poeng meir i 3dmark06.... Edit: Tru at skjemkort som får straumen sin frå PCI-E porten har meir nytte av å klokke det enn med dei som har seperat kontakt for straum på skjermkortet sitt.... Endret 6. desember 2006 av tharshan Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 altså. 1poeng mer i 3dmark har ingenting å si, det er vi enige om (?) men poenget slik jeg ser det er ikke å klokke opp pci-e bus med samme clocks og forvente seg så utrolig mye mer ytelse... poenget er vel som jeg har sagt tidligere at hvis du klokker opp pci-e bus KAN du klokke opp andre frekvenser (gpu og gpu ram) høyere i enkelte tilfeller men dette er individuelt fra kort til kort, så her er det snakk om meninger fra oss som svarer i posten, men erfaringene må trådstarter gjøre selv Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 altså. 1poeng mer i 3dmark har ingenting å si, det er vi enige om (?) men poenget slik jeg ser det er ikke å klokke opp pci-e bus med samme clocks og forvente seg så utrolig mye mer ytelse... poenget er vel som jeg har sagt tidligere at hvis du klokker opp pci-e bus KAN du klokke opp andre frekvenser (gpu og gpu ram) høyere i enkelte tilfeller men dette er individuelt fra kort til kort, så her er det snakk om meninger fra oss som svarer i posten, men erfaringene må trådstarter gjøre selv 7454987[/snapback] Jada, heilt enig i med at 1 poeng er ingenting, men tru at det er meir å hente frå skjermkort som får straumen sin frå PCI-E porten, enn vi med seperate koplingar. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Når jeg går inn i Nvidia control panel og skal finne optimale frekvenser for systemet er det en sånn PCI-Ex-sak som ligger på over 2000 (er ikke på den pcen nå, så er ikke helt sikker på tallet), og den kan visst klokkes ganske så langt iflg. prorgammet. Aner ikke hva den saken gjør da men. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 det tallet, over 2000, det er hvertfall ikke frekvens på pci-e porten Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 det tallet, over 2000, det er hvertfall ikke frekvens på pci-e porten 7461890[/snapback] Nja, skeptisk. Lurer på hva det er for noe, og om det har noe å si ytelsesmessig... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Dersom PCI-E busen var på 2000 mhz, hadde enten skjermkortet og hovedkortet svidd seg, ellers så hadde ikkje maskina boota opp i det heile tatt... Men når eg serpå signatyren hans, så har han 3800+, og går ikkje disse CPUene på 2000 mhz? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Er det denne du mener? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Då har intern rekorden på PCI busenn ^^ Men ka kan dte vere då? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Er det denne du mener? 7462100[/snapback] Er nok den ja. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Då har intern rekorden på PCI busenn ^^ Men ka kan dte vere då? 7462115[/snapback] Hehehehe Aner ikke hvorfor det står så mye men...bug? :S Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 haha... morsomt.. sannsynligvis ikke en bug, men jeg skulle gjerne ha visst hva det var ... hehe... send en pm til stoolman og spør f. eks. han er rett og slett pro ... Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hvis jeg kjører "optimaliser systemet" i Nvidia Control Center, justeres den opp til 2950! Ble litt svett! Noen som vet hva dette er? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hehe. På tide å opprette tråd om dette på XS nå :!: Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Kan det være bussen eller en anna frekvens internt på skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå