Machz Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, Har planer om å tuppe MS tastaturer mitt i r***, og kjøpe noe som er kulere. Valget må være enten G15 eller den nye diNovo Edge. Jeg spiller en del BF2142, men gjør også andre "fornuftige" ting. Duger diNovo til spilling mon tro, eller hører den mer hjemme i et MCE miljø? G15 er jo laget for spilling så å konkurrere mot det klarer vel neppe diNovo men hvis man sammenligner det med et tradisjonelt tastatur(som jeg har nå), hvordan er den da? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har ikke prøvd diNovo Edge, men har selv G15. G15: +Flust med makrotaster, som gjerne kan brukes til bare en bokstav. Feks har jeg "P" på en, slik at jeg slipper å flytte venstrehånda i Illustrator. +LCD-en kan være veldig kjekk +Standard oppsett på tastene (ikke forskjøvet Insert, Home, Page Up/Down osv). Jeg har riktignok engelsk versjon, så jeg vet ikke hvordan det ser ut i en evt skandinavisk utgave. +Lys. Vanvittig mye mer behagelig så fort belysningen i rommet ikke er helt hudre prosent. +Halvgod håndleddsstøtte. +Gode taster -Makrotastene gir deg ikke 56 nye taster, så om du får ikke nødvendigvis utnyttet alle tastene. Spesielt i spill hvor du ikke kan programmere "Ctrl + Shift + Alt + F2" osv. Spiller riktignok ikke så mye, og bruker kun 7 av G-tastene. Kunne vært en idé å hatt det på jobben, men generelt sett har jeg mer trua på å lære meg hurtigtast-kombinasjoner, fremfor å være 100% avhengig av DET tastaturet med DEN config-en. -Veldig mye av programvaren som finnes til LCD-skjermen er vanvittig ustabilt. Tror også det er begrensa hvor mange spill som "støtter" skjermen. -Har en tendens til å kræsje om man kobler til usb-enheter gjennom det. -Mye større enn et vanlig tastatur. (Ikke noe problem om du skal ha det liggende på bordet.) -Håndleddstøtta er i et materiale som får veldig tydelige fett/svette-merker. (Ja, det fikk meg sikkert til å høres ut som en feit svettis, men vet flere som irriterer seg over det samme.) Kommer ikke på noe mer i farta, så nå får jeg komme meg tilbake til arbeidet. Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) G15 synes jeg er flott og fint.. Litt synd at ikke flere spill støtter dette tastaturet. men det finnes folk som lager programmer slik at de passer til spilla. Kjøpte dette selv for bare noen dager siden og er godt fornøyd. Spiller selv endel Bf2, og skjermen på tastaturet virket ikke uten å finne et program som passer til spillet. Det gjorde jeg og virker tilogmed i Vista Ulempen er at eneste knappen jeg bruker av macrotastene i BF er fallskjermen Ellers er det et bra tastatur, med stilig lys og skjerm. Tenkte også på Egde.. men dette ble i det meste laget og skjermen til G15 fristet. Så hvis det kommer flere spill som støtter dette er det konge, men per nå er det bare uoffisielle sider som man finner programmer som kan virke med forskjellige spill. Hvis du er glad i programmering kan du jo bare sette igang! Comanders PS: jeg har svensk utgave. Helt likt Norsk (hvis det hadde funnes.) Endret 5. desember 2006 av Commanders Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Har klart å skrape av mye av lakken på ASD og litt på space... og blåfargen lyser gjennom heile knappen. Litt flaut kansje, ser ut som jeg har spillt alt for mye. (noe som jeg har ) Har vell noe med at det faktisk er neglene mine som har skrapa det av. Takler ikke å ha så langt innoverklipte negler, så om man er som meg eller jente så kan det bli litt stykt. Men ellers er jeg storfornøyd med tastaturet beste jeg har hatt til nå og det ser rått ut. Men som bosannes sier så ser man med en gang om man har hatt fett på fingrene, så jeg må vaske det en del. Endret 5. desember 2006 av Liestöl Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har klart å skrape av mye av lakken på ASD og litt på space... og blåfargen lyser gjennom heile knappen. Har hatt mitt i nesten et år nå, og har fortsatt ingen utslitte taster. Litt ujevnt på et par taster på KP, men det tror jeg har vært slik hele tiden. Har riktignok ikke spilt så mye det siste året , men jeg får intrykk av at det er forskjell fra tastatur til tastatur. Uansett er det mye bedre med hundre lysende taster enn hundre sorte slik du risikerer med et vanlig tastatur. IMO Lenke til kommentar
Machz Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Har klart å skrape av mye av lakken på ASD og litt på space... og blåfargen lyser gjennom heile knappen. Har hatt mitt i nesten et år nå, og har fortsatt ingen utslitte taster. Litt ujevnt på et par taster på KP, men det tror jeg har vært slik hele tiden. Har riktignok ikke spilt så mye det siste året , men jeg får intrykk av at det er forskjell fra tastatur til tastatur. Uansett er det mye bedre med hundre lysende taster enn hundre sorte slik du risikerer med et vanlig tastatur. IMO 7436156[/snapback] For meg så høres det ut som Edge tastaturet seiler opp som favoritt...Jeg har jo også siklet på det displayet til G15, men hvis det er ustabilt ser jeg får meg at det er noe man til slutt ikke gidder å kødde så mye med. Edge har vel også masse lys og greier(er vel inn for tiden). I utgangspunktet er jeg litt skeptisk til å venne meg til tastet som bare finnes på et spesielt tastatur. En vakker dag så kommer det vel noe enda bedre og da er man jo ikke sikker på at de samme tastene/mulighetene er der. Hadde Edge tastaturet ikke vært trådløst så hadde det vært solgt tvert. Til spilling så liker jeg ikke tanken på trådløst tastatur(selvfølgelig tom for strøm i den verst tenkelige situasjonen). Lenke til kommentar
saivert Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Som bosan for fosan! Jeg må blande meg inn og skryte av det tastaturet jeg selv har. Det er det nederste du ser på bilde: (KLIKK FOR STØRRE) Det nederste er den nye modellen av Logitech UltraX Media Keyboard, mens det øverste er den gamle (styggere) modellen. Edit: Fant et bedre bilde jeg hadde liggende på mitt bildegalleri (KLIKK FOR STØRRE) Endret 7. desember 2006 av saivert Lenke til kommentar
Machz Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Som bosan for fosan! Jeg må blande meg inn og skryte av det tastaturet jeg selv har. Det er det nederste du ser på bilde: (KLIKK FOR STØRRE) Det nederste er den nye modellen av Logitech UltraX Media Keyboard, mens det øverste er den gamle (styggere) modellen. Edit: Fant et bedre bilde jeg hadde liggende på mitt bildegalleri (KLIKK FOR STØRRE) 7449183[/snapback] Har selv Ultra-X som jeg bruker nå i stedenfor MS tastaturet som jeg har brukt en stund. Ultra-X'en tok jeg fram igjen etter å ha blitt litt lei MS tastaturet, eller rettere sagt, etter å ha aldri helt klart å like MS tastaturet. Alt i alt så bytter jeg nok til diNovo Edge. Duger det ikke til spilling så kan jeg sikker bygge en MCE maskin etter hvert som jeg kan bruke det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå