Gå til innhold

amd athlon 64 X2 vs. intel core 2 duo

kikkan87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, selv om jeg er AMD tilhenger, tror jeg jeg maa si Intel C2d. den er bygget paa 65nm teknikk (iforhold til amd sine som er 90nm)

men hvis du allerede sitter paa en gig eller to med vanlig DDR ram, kan det bli billigere aa velge AMD siden da trenger du ikke nye rambrikker, ellers ville jeg gaatt for Intel, eller vente AMD's neste generasjon som er rett rundt hjoernet

Lenke til kommentar
vel, selv om jeg er AMD tilhenger, tror jeg jeg maa si Intel C2d. den er bygget paa 65nm teknikk (iforhold til amd sine som er 90nm)

men hvis du allerede sitter paa en gig eller to med vanlig DDR ram, kan det bli billigere aa velge AMD siden da trenger du ikke nye rambrikker, ellers ville jeg gaatt for Intel, eller vente AMD's neste generasjon som er rett rundt hjoernet

7431608[/snapback]

han ville uansett ikke valgt et 939 opsett! han ville nok fått am2 som om jeg ikke husker feil bare støtter ddr2.

uansett, e6300 er veldig klokke vennlig og overall bedre enn amd sine prosessorer

Lenke til kommentar
E6300 er betraktelig raskere enn X2 4200+.

Eksempelvis er Intel prosessoren ca. 40% raskere på SuperPi-testen.

7447443[/snapback]

Jeg må nok si at SuperPi ikke viser ytelse. SuperPi er eldgammelt, og bruker nesten bare de mest basis-instruksjonene, og viser nesten ingenting av det en C2d kan, og dessuten, uklokket så er faktisk en E6300 på nivå mellom x2 4200 og x2 4600, men ingen av AMD sine prosessorer overklokker noe særlig. Det er der C2D viker MYE fra AMDs alternativer. Har du riktig minne og hovedkort, kan du klokken en villig E6300 CPU til å bli raskere enn AMD FX-62, som koster over 7000 kr. Så valget er klart. Vil du ha bang for the bucks, velger du klart e6300, eller en an de andre Core 2 Duo prosessorene. Husk bare å vege riktig hovedkort og ikke velg value minne.

GL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...