Kaldvann Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Kjøpte meg for ca 1mnd siden et Canon MV950 MiniDV kamera og har drevet å filmet litt forskjellig på folkehøgskolen den siste tiden. En av de tingene jeg filmet var en "nyhetsopplesning" som vi skulle vise en elevkveld. Problemet oppsto når jeg skulle rediegere denne filmen fordi stemmene nesten "druknet" i støy! lydstøy... høres ut som at det kanskje kommer fra "drivverket" til minidv kassetten, men jeg vet ikke. Det er en veldig "lys" støylyd og en mørk. Ble filmet i et fotostudio uten noen ekstern mikrofon. Noen som vet hva dette kan være? =) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 For å sjekke om det kjem frå drivverket, film nokre sekund utan andre lydar i nærleiken, og høyr på opptaka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Sånn går det når du skal bruke innebygget mikrofon. Det kan være air-condition, et kjøleskap eller en fryser som lager støyen (selv om du ikke har noen i akkurat det rommet du er i...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå