wizkid Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, har akkurat flyttet inn i en sokkelleilighet hvor jeg har mulighet til å dele internetttilgang med huseier, men jeg sliter med lavt signalnivå da jeg kun har plass til pc'en i motsatt side av huset. Jeg har til nå prøvd disse kortene: - Asus WL-138g (ser at mange har dårlige erfaringer med dette kortet...) - Jensen Airlink USB (usikker på modell, litt bedre enn Asus'en men fremdeles for dårlig) Spørsmålet er da om folk kan anbefale klientkort som fungerer så godt som mulig ved mindre optimale forhold. Ser at man får kjøpt kort med både to og tre antenner. Har dette noe for seg? Hva med eksterne antenner? Noen som vet hva slags tilkobling Asus WL-137g har? Er litt usikker på de forskjellige standardene her. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg vil anbefale en Linksys WRT54GL i client mode (med DD-WRT eller hyperwrt firmware. Da kan du sette opp denne hvor du får inn godt signal og legge nettverkskabel bort til PC. https://prisguiden.no/fritekst_sok....gl&search=S%F8k Endret 5. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Ja det er forsåvidt en løsning. Burde funke å kjøpe et trådløst aksesspunkt også da, for å spare litt penger. Feks. denne. Det hadde vært fint å slippe nettverkskabler når det først finnes et trådløst nett (dog svakt). Er det ingen som vet om noen kort som har mer sensitiv antenne enn andre? Eller er det ingen forskjell på dette? Edit: Hva med mimo (fler antenner)? Noen som vet om dette funker i praksis? Endret 5. desember 2006 av wizkid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå