Gå til innhold

maskinen fryser i BIOS med et POV Ti4200XP kort

Partyman

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at maskinen fryser når jeg går inn i BIOS. Dette var særlig

problematisk i begynnelsen, fordi jeg kom rett til BIOS for å stille CPU hastighet, men

maskinen frøs før jeg fikk gjort noe som helst.

Jeg byttet skjermkortet med et gammelt et, og da var det ingen problemer. Etter å ha installert OS og

oppdatert BIOS satte jeg inn igjen POV kortet og ting så ut til å virke. Oppdaterte til

Detonator 40.72 drivere. I Serious Sam (følger med kortet) virket det som at ikke alt var helt 100%, bl. a. var det ikke samme valg på OpenGL driver hver gang jeg prøvde. Grafikken var også noe "garbled".

Da jeg gikk inn i BIOS for å sjekke viste det seg at problemet fortsatt var der. Maskinen

fryser enten ganske umiddelbart eller etter 1-2 minutt.

Er dette noe som andre har opplevd og hva kan det skyldes? Vurderer å returnere kortet og få et nytt/annet kort.

Oppsett av maskin:

ASUS A7V8X/LAN/1394/SATA/GD. VIA KT400 til Skt A

Athlon Thoroughbred 2400+ XP

Point Of View GeForce4 Ti4200XP Extreme Power 128MB DDR

512 MB DDR PC3200 RAM

WD Caviar - WD1200JB. 120GB (8 MB Cache)

Lite-on 52x/24x/52x

Mist Silent Twin CPU cooler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at når du oppgraderte bios

virket alt OK !

Det eneste jeg kan tippe er at det er noen

innstillinger i bios som kortet ikke liker (eller motsatt). Prøv med default bios-innstilling, sjekk at alt er ok på

device manager. Dersom annet kort virker OK på maskine, kan du jo alltids prøve POV-kortet i ei anna maskin....da får du kanskje svaret på problemet ??

Hold deg unna OC osv. inntil maskina di er 100%

Radar1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...