Partyman Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg har problemer med at maskinen fryser når jeg går inn i BIOS. Dette var særlig problematisk i begynnelsen, fordi jeg kom rett til BIOS for å stille CPU hastighet, men maskinen frøs før jeg fikk gjort noe som helst. Jeg byttet skjermkortet med et gammelt et, og da var det ingen problemer. Etter å ha installert OS og oppdatert BIOS satte jeg inn igjen POV kortet og ting så ut til å virke. Oppdaterte til Detonator 40.72 drivere. I Serious Sam (følger med kortet) virket det som at ikke alt var helt 100%, bl. a. var det ikke samme valg på OpenGL driver hver gang jeg prøvde. Grafikken var også noe "garbled". Da jeg gikk inn i BIOS for å sjekke viste det seg at problemet fortsatt var der. Maskinen fryser enten ganske umiddelbart eller etter 1-2 minutt. Er dette noe som andre har opplevd og hva kan det skyldes? Vurderer å returnere kortet og få et nytt/annet kort. Oppsett av maskin: ASUS A7V8X/LAN/1394/SATA/GD. VIA KT400 til Skt A Athlon Thoroughbred 2400+ XP Point Of View GeForce4 Ti4200XP Extreme Power 128MB DDR 512 MB DDR PC3200 RAM WD Caviar - WD1200JB. 120GB (8 MB Cache) Lite-on 52x/24x/52x Mist Silent Twin CPU cooler Lenke til kommentar
Radar1 Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Du sier at når du oppgraderte bios virket alt OK ! Det eneste jeg kan tippe er at det er noen innstillinger i bios som kortet ikke liker (eller motsatt). Prøv med default bios-innstilling, sjekk at alt er ok på device manager. Dersom annet kort virker OK på maskine, kan du jo alltids prøve POV-kortet i ei anna maskin....da får du kanskje svaret på problemet ?? Hold deg unna OC osv. inntil maskina di er 100% Radar1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå