Gå til innhold

Next-gen og sine oppfølgere -et problem?

TCi

Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg legge meg borti forventningene til spillet som i spillbarheten, pris og historie osv. Men jeg påpeker bare at du har rett i din første post at dette er og vil bli trenden fremover. Spillutviklere som ikke legger inn et potensiale til en oppfølger skyter seg rett og slett i foten om de har en god tittel og vil selge mer.

7428741[/snapback]

Ok, da missforstod jeg :)

Og med tanke på 1-spiller delen så velger jeg å tro at de fokuserer mye mer på multiplayer, da det er dette som fenger og ikke minst forlenger levetiden til spillet. I asia så lager de omtrent ikke 1-player spill lenger til PC, der satser de på multiplayer  spesielt MMORPGs, men mye piratvirksomhet må også ta skylden for at 1-player detter vekk. I konsollmarkedet så er dette en helt annen sak.

Nå er det vestlige markedet ganske forskjellig der ennå. Om det blir slikt her, vil jeg nok slutte som gamer vil jeg tro.

Får man en god tittel i hendene kan man forvente oppfølgere. Spesielt om spillutviklerne har litt penger i kassa. Eneste jeg prøvde å peke på.

Sant. Det jeg selv ønsker er at utviklere lager et spill godt som et eget spill, ikke lag det med tanke som en oppfølger i fra starten av. Såklart finnes det unntak, men ikke riv unna slutten for å lage en cliff-hanger slutt. Det kan fort slå tilbake, slik som det nå gjorde med meg.

Nå forventet jeg en del oppfølgere på next-gen pga. utviklingskostnadene osv. men ikke på denne måten. Føles liksom at spillene ikke var verdt det, selv om det var underholdende på mange måter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er virkelig synd at folk avskriver online delen i spill pga. "for mange idioter" Det ligger vanvittig mange timer med underholdning i MP-delen i mange spill. Og spiller man med "omg lol h4xx0rz americans med pipestemme",så kan ting raskt blir gale. Men gud hjelpe meg vel for herlig det er å kunne spille på ein server med gamer.no brukere,prate morsmålet,le og herje på. Det kan faktisk ikkje sammenlignes det å spille public med folk fra heile verden ,enn ekte barske nordmenn. :)

Dog skal det siest at eg setter virkelig pris på solid single player i spill. Men som oftest finner eg det best å få i både pose og sekk også her.

Lenke til kommentar
Syns det er virkelig synd at folk avskriver online delen i spill pga. "for mange idioter" Det ligger vanvittig mange timer med underholdning i MP-delen i mange spill. Og spiller man med "omg lol h4xx0rz americans med pipestemme",så kan ting raskt blir gale. Men gud hjelpe meg vel for herlig det er å kunne spille på ein server med gamer.no brukere,prate morsmålet,le og herje på. Det kan faktisk ikkje sammenlignes det å spille public med folk fra heile verden ,enn ekte barske nordmenn. :)

7429313[/snapback]

Jeg skal ta opp dette tilbudet når jeg får fikset internett på hybelen. Blir forhåpenligvis snart. Det var PC-spilling online som fikk meg vekk fra onlinespilling for et halvt år siden. Har ikke spilt online siden. Håper at en runde med dere kan få meg tilbake :)

Dog skal det siest at eg setter virkelig pris på solid single player i spill. Men som oftest finner eg det best å få i både pose og sekk også her.

Altså jeg sier ikke at gode spill ikke er å få tak i både på enspiller og flerspiller. Min kritikk går i hvordan enspillerkampanjer blir kuttet for å tjene noen ekstra kroner.

Lenke til kommentar

Skjønner forøvrig at folk som bare spiller single-player synes dagens skytespill er for korte. Men jeg tar heller kort (og god) sp + fabelaktig mp istedetfor kun lang og god sp. Og førsnevnte gir meg uansett mye lenger spilletid i lengden.

Synes ellers at GoW sluttet ganske greit. Kan jo ikke akkurat si at man ikke fikk utrettet noe iløpet av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...