MagnusW Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har norsk hovedmål tentamen på onsdag og trenger litt hjelp. Jeg skal lage oppgaven selv om jeg må skrive sakprosa. Tema skal være "et fargerikt fellesskap" eller noe sånt. Tror det menes at vi er forskjellige kulturer og hudfarger her på jorden. Noen som kan komme med forslag til hva jeg kan skrive om? Jeg kunne helst tenke meg å skrive et intervju, men kommer liksom ikke på noen passende personer jeg kunne fiktert et intervju med. Takker for all tilbakemelding Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Skriv en artikkel, det er somregel det enkleste. Sørg for å være politisk korrekt men still også spørsmål ved det etablerte. Er fred og likhet mellom alle reelt eller bare en fin tanke. Du kan kanskje diskutere felleskap opp mot egenhet nasjonale verdier også videre. Kan vi f.eks få til et felleskap hvis alle absolutt skal holde på sine særegenheter? Og så kan jeg vel slutt med en påstand (men for all del ikke bruk den ved tentamen hvis du ikke har en ekstremt god tekst sammen med den, lærere er forferdelig politisk korrekte til tider) Midtøsten et fargerikt felleskap i praksis Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Det høres for så vidt bra ut det, men jeg føler ikke at jeg har så veldig god tid til å forberede en så omfattende tekst, ei tror jeg at jeg hadde klart å skrive en slik politisk tekst heller, men kanskje? Har fått tenkt litt siden jeg åpnet denne tråden og har kanskje tenkt litt på å skrive et intervju med Shabana Rehman hvor jeg tar opp de forskjellige stuntene hun har gjort, bl.a. mulla løftet, da hun ble avbildet med bare det norske flagget påmalt og kysset med Velgerd Svarstad Haugland. Her kan jeg jo prøve å få frem hva familien synes om dette og hvorfor mullan følte seg ære-krenket. Mye å ta fatt i her synes jeg. Kanskje dere har flere innspill også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå