Gå til innhold

Bilder fra Colombia

exbone

Anbefalte innlegg

Var en tur i Colombia med Røde Kors. Har nettopp kjøpt meg speilreflekskamera og denne turen ble første test av det.

Har ikke noen erfaring med fotograferingfra før så jeg vil gjerne ha litt feedback.

Fikk et par bilder som jeg synes ble bra selv.

Det øverste er tatt fra en slumbydel i fjellene over byen Medellin. Når solen gikk ned fikk vi et helt fantastisk lys.

De to nederste er tatt av en piggtråd som gjerdet inn en skolegård. Piggtråd og landminer er desverre en del av skoledagen til mange barn i Colombia.

Vet ikke om jeg liker best bildet med dybde eller uten....

Ser at folk får mye kontruktiv kritikk her, så fyr laus!!post-114787-1165285209_thumb.jpgpost-114787-1165285186_thumb.jpgpost-114787-1165285160_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Piggtråden først, likte best den med mest dybdeskarphet og synes i og for seg at komposisjonen er grei, men jeg får litt problemer med proporsjonene i bildet, det første som slo meg var at avstanden enorm til det jeg trodde var en klippe, men så når jeg så på bildet i fullskjerm minnet det mest om at piggtråden var kjempetykk, men fremdeles festet i en klippe.

Det med solopp- eller nedgangen var veldig vakkert, men jeg synes granen(i colombia?) og hytta forstyrrer, og jeg ville prøvd å croppe det annerledes. Er det bebyggelse som skimtes der nede?

Lenke til kommentar

Hehe, jepp de har startet med planting av julegran der:)

Ville ha hytten med jeg, for å få fram Slum-feelingen.Men skal teste å crope den ut.. Er bebyggelse ja, sentrum av byen medellin, kommer ikke så godt fram fordi jeg undereksponerte bildet for å få fram lyssøylene best mulig.

Takk for tilbakemelding foresten.

Lenke til kommentar
Hehe, jepp de har startet med planting av julegran der:)

Ville ha hytten med jeg, for å få fram Slum-feelingen.Men skal teste å crope den ut.. Er bebyggelse ja, sentrum av byen medellin, kommer ikke så godt fram fordi jeg undereksponerte bildet for å få fram lyssøylene best mulig.

7429089[/snapback]

Liker at øynene må ligge litt på bildet før du ser bebyggelsen, det gir bildet noe litt mer enn alle de andre lyssøylebildene jeg ser, så det var bare pent det.

Hytta tenkte jeg ikke slum av, men gammel norsk lafteverk langt utti fjellheimen ved en gran :p Men det har jo litt med hva jeg selv forbinder med det jeg ser å gjøre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...