Gå til innhold

linuxinsider.com om Blu-Ray og PS3

Straffa

Anbefalte innlegg

Bluray og HD dvd er jo ikke inntressant for folk flest. På en 32-42 toms tv så funker jo 520P helt utmerket ;)

7429888[/snapback]

Blue Ray og HD DVD er interessant for de som faktisk har fått sett det. Tør påstå at de som avfeier formatene bare ikke har sett skikkelig. Også på 42 tommer TV. Noe særlig under 32 tommer så blir ikke opplevelsen noe særlig større nei. Ta med sitteavstand i kalkulasjonen din også.

"Folk flest" kjøper HD Ready TV'er som bare det om dagen. Er ikke lenge siden folk flest ikke ville ha det heller, eller hvordan var det igjen? ;)

520p... vel vel. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bluray og HD dvd er jo ikke inntressant for folk flest. På en 32-42 toms tv så funker jo 520P helt utmerket ;)

7429888[/snapback]

Ikke enig.

Jeg jobber i et kabeltv selskap. Jeg får daglig spørsmål om HD og når HD dekodere kommer. Tips til hva slags spillere og TV som er bra og mye annet

Ingen som har noengang spurt om Blu Ray

7429979[/snapback]

Hva i allverden har BD med kabeltv å gjøre da? :whistle:

Lenke til kommentar

Akkurat. Blu Ray har ingenting med noe å gjøre.

Det er mange som ringer og vil ha oss til å hjelpe dem med å sette opp nytt HD utstyr i stua.

"Er HD filmer virkerlig mye bedre"

"Hva slags HD spiller burde jeg kjøpe"

"Når kommer HD Dekoderen"

"Hvor mange HD kanaler finnes det"

"Hva er forskjellen fra 720p til 1080i/p"

Ingen som ringer og spør om Blu Ray, eller hva det er

INGEN! Ikke et mye som et pip engang.

Nå er kanskje ikke kabel TV så mye å gjøre med Blu Ray, men mange ringer og spør oss om HD

Ola Norman vet ikke så mye om Blu Ray, men HD og HD-DVD spillere, dekodere og TV vet de hva er

Mod: Trenger ikke å sitere innlegget over!

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar

Mulig dette blir kverulering, men det høres jo ikke ut som det er noen som spør etter HD-DVD spesifikt heller. De spør om HD-filmer og HD-materiale, og dette inkluderer begge formatene. Dette betyr vel bare at de fleste har en idé om hva HD-kvalitet er, og at det kommer filmer som støtter dette. Om HD-navnet faktisk betyr så mye er det vel ikke verre for Blu_rayprodusentene å klistre på en merkelapp hvor det står med store bokstaver: "HD-quality" eller noe i den duren. :)

Lenke til kommentar
Mulig dette blir kverulering, men det høres jo ikke ut som det er noen som spør etter HD-DVD spesifikt heller. De spør om HD-filmer og HD-materiale, og dette inkluderer begge formatene. Dette betyr vel bare at de fleste har en idé om hva HD-kvalitet er, og at det kommer filmer som støtter dette. Om HD-navnet faktisk betyr så mye er det vel ikke verre for Blu_rayprodusentene å klistre på en merkelapp hvor det står med store bokstaver: "HD-quality" eller noe i den duren.  :)

7430110[/snapback]

Skal love deg at vi er levende reklame for mye annet også

Det er helt utrolig hva folk ringer og spør om

Daglig får jeg disse

"Kjøpt ny HD-TV, når kommer HD dekoderen"

"Vet du hvor mye en HD DVD spiller koster"

"Får dere inn flere HD kanaler"

Så har vi mange andre som lurer på om vi kan hjelpe dem å kjøpe nytt utstyr

Alt er om HD. Vi forteller om HD. Selv dekoderene våres som kommer nå snart vil ha et merke der det står "HD og HDMI"

Blu Ray? Det er på en annen planet

Endret av Andrex76
Lenke til kommentar
Eller en gang etter Mars en PS3 til 5500,-, hvor man får en konsoll på kjøpet

Men hva med de som ikke vil ha en konsoll på kjøpet da? Selvsagt GJØR det ikke noe å få det med, men det er ikke alle som vil ha en sixaxis som fjernkontroll.

Tror standalone spillere er litt bedre på dette området :)

T.o.m MS har vært smarte nok til å gi med en skikkelig fjernkontroll til HD-DVD spilleren sin.

Lenke til kommentar

hehe, ok da! 576p.. fornøyd? ;)

En annen ting man må huske på er at de fleste kjøper en såkalt HD tv fordi den tar opp mye mindre plass i bredda, og at den kommer i større bildeflate. Og grunnen til at det er såkalt "HD" så er det jo fordi alle sier at dette er det nye, derfor kjøper de jo gjerne det.

Et DVD bilde synes nå jeg har meget bra bilde på en vanlig stor skjerm, og det er mange som er enig.

Lenke til kommentar

Noe som er interessant er at salget av BlueRay filmer ikke har steget noe særlig etter lanseringen av PS3. Hvilket betyr at de som har plukket den opp kjøpte den for spilling - sånn initialt i hvert fall. Men merkelig er det.

Nå har konsollen vært ute i litt over 2 uker, er litt tidlig å si om salget har gått dårlig eller ikke. :roll:

Lenke til kommentar
hehe, ok da! 576p.. fornøyd? ;)

En annen ting man må huske på er at de fleste kjøper en såkalt HD tv fordi den tar opp mye mindre plass i bredda, og at den kommer i større bildeflate. Og grunnen til at det er såkalt "HD" så er det jo fordi alle sier at dette er det nye, derfor kjøper de jo gjerne det.

Et DVD bilde synes nå jeg har meget bra bilde på en vanlig stor skjerm, og det er mange som er enig.

7430182[/snapback]

Er så hjertens enig med deg. DVD leverer ofte svært gode bilder på vanlig stor skjerm. Blåste opp Ringenes Herre opp til 2 meter bredt bilde (dog på godt lerrett og svært god projektor m/scaler opp til 1080p) og det så fantastisk ut! Virkelig fantastisk. (Helt til jeg så HD DVD demo av King Kong etterpå. Da mista jeg pusten).

Men bare vent til markesføringen av disse nye formatene slår inn for fullt. Det er per i dag side opp og side ned med HD ready TV'er i blekkene fra Elkjøp, Spaceworld og Expert som kommer flere ganger i uka i postkassene vår. Når disse spillerne blir lettere tilgjengelig....Kommer til være HD DVD og BlueRay inn øra i på oss alle!

OG jeg mener seriøst - HD DVD/Blue Ray - ser fantastisk ut. Og man bør faktisk se det før man sier avfeier det. Om man trenger det? Trenger ikke DVD heller. Kunne holdt oss til VHS.

En ting til - disse spillerne vil falle i pris om ikke så lenge. Nå er det første generasjon spillere for oss her i Europa. Men når far i stua etterhvert lurer på få seg ny DVD spiller og flytte den gamle opp på hytta eller inn på barnerommet - hvorfor i all verden skal han da legge ut penger på "det gamle" formatet når hjernen hans er full av HD reklame?

1080p skjermer og projektorer kom raskere enn selv jeg hadde turd og spådd. Er ikke lenge siden jeg avfeide det til langt inn i slutten av neste år/2008. Og prisene på 720p TV'ene har også falt ganske mye. Tror ting kommer til å skje raskere enn mange av oss tror bare det kommer nok spillere ut på markedet.

Lenke til kommentar

Noe som er interessant er at salget av BlueRay filmer ikke har steget noe særlig etter lanseringen av PS3. Hvilket betyr at de som har plukket den opp kjøpte den for spilling - sånn initialt i hvert fall. Men merkelig er det.

Nå har konsollen vært ute i litt over 2 uker, er litt tidlig å si om salget har gått dårlig eller ikke. :roll:

7430252[/snapback]

Ikke umiddelbart enig. Hvorfor har ikke de som har kjøpt PS3 plukket med seg noen filmer (sånn jevnt over altså). Selvfølige har noen plukket med seg film. Men altså i sånn skala at det merkes med tanke på at spillerne forsvart fra hyllene med en gang?

Og de som plukker opp HD DVD add on' plukker med seg filmer naturligvis. Kan jo ikke bruke den til noe annet.. Har ikke vært ute lenge den heller.

Men tidlig - ja, det er det.

Lenke til kommentar

Lest på flere forum hvor folk som har kjøpt PS3 har handlet inn en del BR filmer. Poenget mitt er bare at det er for tidlig å si at salget går dårlig, når maskinen bare har vært ute en kort tid. Vent heller på offisielle salgslister før du setter din dom.

Mod: Du trenger ikke å sitere innlegget over!

Lenke til kommentar
Om man trenger det? Trenger ikke DVD heller. Kunne holdt oss til VHS.

Njaaaa.. Hoppet fra VHS til DVD var ganske mye større enn fra DVD til HD. Og da tenker jeg ikke bare på bilde/lydkvalitet. :)

Men herregud, jeg er HD hore. Jeg skal selvsagt ha det selv. Jeg greier nesten ikke se filmer på vanlig 4:3 tv'er lengre. Blasfemi! :p

Lenke til kommentar

Jeg satte det litt på spissen. Om man virkelig trenger noen av disse dimpeduttene.

Men personlig synes jeg det virkelig er et kvantesprang fra dvd til hd dvd. Film på 4:3 TV?. Ai ai. Nei, fy og fy. Måtte alle 4:3 tv'er brenne i helvete. HD til folket!

Mod: Trenger ikke å sitere innlegget over!

Lenke til kommentar
Lest på flere forum hvor folk som har kjøpt PS3 har handlet inn en del BR filmer. Poenget mitt er bare at det er for tidlig å si at salget går dårlig, når maskinen bare har vært ute en kort tid. Vent heller på offisielle salgslister før du setter din dom.

7430451[/snapback]

Det var ment mere som en tidlig observasjon enn en dom fra min side. Så beklager hvis det ble oppfatte annereledes.

Min DOM er klar den - skal ha begge. Tror formatene vil leve side om side en god stund. Og jeg kan ikke leve uten de ekslusive titlene på begge sider - dog som nevnt over - artig dette med Studio Kanal's rettigheter for Europa og ekslusive Blue Ray titler fra statene som kan ende opp som HD DVD titler her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...