Straffa Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 "This is more of a short update, but if you are watching PS3 sales , you know that the company will have a hard time hitting 600,000 units sold by year end, and there are already rumors that it may have to recall some of the initial systems for problems. This follows battery and camera recalls that have many questioning Sony's ability to execute right now. Sony just experienced an executive shake-up that may put the company in better shape. When a company has as many problems as it had over the last 12 months, corporate should -- and generally does -- take the majority of the blame. The interesting thing is that when Microsoft and Sony came down on opposite sides, many assumed that Microsoft wouldn't even get a vote. No one anticipated that simply by creating a low cost HD DVD accessory, it could change that dynamic dramatically. It shouldn't have been a surprise, given that those of us who thought Blu-ray would initially win believed it because of projected PS3 sales -- and PS3 should have created a decisive win for Sony and Blu-ray. Unfortunately, there were massive production problems and cost overruns, and Sony could only get a fraction of the systems into the market channel. As a result, Microsoft is projected to have 10 million Xbox 360s by the end of this year, against Sony's 600,000 PS3s. If Microsoft has just a 20 percent attach rate for its US$200 drive -- which is selling out, by the way -- it will have nearly 4x the number of HD DVD drives in consumer hands. If you think about it, Sony also ends the year behind Nintendo , which is expected to sell around 1 million Wii game systems. This suggests that while the PS3 should have assured the success of Blu-ray, Blu-ray may have assured the failure of the PS3 -- at least for 2006. Now that is just weird." Link Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) betamax gikk til helvete, minidisc gikk til helvete, umd gikk til helvete... bluray?.. hmm... Jeg mener iallefall det at det fortsatt er "DVD" folkene som igjen kommer til å lede kjøret med film fremover. Ja bluray har sine fordeler, men tipper hd-dvd spillere blir billigere og utvikle med tiden.. Og til slutt har du hd-dvd spillere til 799 kr på Coop Obs.. Correct me if im wrong, men føler at jeg har sett nok av formatene sony bruker ut.. Og nei jeg er ingen fanboy, elsket min ps2 likeså som jeg elsker min x360.. Men når det gjelder formater tror jeg hd-dvd blir for den kommende eraen.. Endret 5. desember 2006 av andr3asb Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 betamax gikk til helvete, minidisc gikk til helvete, umd gikk til helvete... bluray?.. hmm... Jeg mener iallefall det at det fortsatt er "DVD" folkene som igjen kommer til å lede kjøret med film fremover. Ja bluray har sine fordeler, men tipper hd-dvd spillere blir billigere og utvikle med tiden.. Og til slutt har du hd-dvd spillere til 799 kr på Coop Obs.. Correct me if im wrong, men føler at jeg har sett nok av formatene sony bruker ut.. Og nei jeg er ingen fanboy, elsket min ps2 likeså som jeg elsker min x360.. Men når det gjelder formater tror jeg hd-dvd blir for den kommende eraen.. 7427320[/snapback] Utrolig dårlig ja Til dere som mener avanore ble kastet ut av forumet, tar nok feil. Jeg har kun byttet nick Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Og så du da Avanore med nytt navn og greier Hadde det nå vært slik at det kun var Sony som sto bak BD og dette var nok et "Sony exclusive" format så hadde det kanskje vært kroken på døra.. Men slik er det desverre ikke: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=747 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Noe som er interessant er at salget av BlueRay filmer ikke har steget noe særlig etter lanseringen av PS3. Hvilket betyr at de som har plukket den opp kjøpte den for spilling - sånn initialt i hvert fall. Men merkelig er det. Derimot - de som har kjøpt HD DVD add on til Xbox 360 har kjøpt den nettopp for å se HD DVD film. Finnes ingen annen grunn. Og den er vanskelig å få tak i fordi den blir utsolgt hele tiden. Men veit en del bestiller fra Canada med hell. Noe som er veldig interessant angående hvilke studioer som støtter hvilket format... I Europa får dette muligens mindre å si. Studio Canal i Frankrike, som kanskje blir den største aktøren på HD DVD i Europa framover, sitter med rettighetene for utgivelse av filmer i Europa fra en del av de Blue Ray "only" studioene i USA. Jepp - sånn er det med rettighetshavere. Morsomt. (Så denne gang kan vi risikere at det er amerikanske film fans som importerer filmer fra europeske nettbutikker, og ikke motsatt ) Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg tror det at volumet av PS3'er i bruk per i dag er rett og slett for lite til å innvirke noe særlig på markedet. Jeg har inntrykket av at de PS3'ene som er lansert driver og flyr frem og tilbake på Ebay.. Tester fra diverse AV entusiast sider/magasiner indikerer forøvrig at PS3 er det beste alternativet til en BD spiller i dag dersom man ikke ønsker å bevege seg opp i 20000 kroners klassen. Så det ser ut som den er et godt alternativ for entusiastene også.. Vi får bare vente og se... Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg tror det at volumet av PS3'er i bruk per i dag er rett og slett for lite til å innvirke noe særlig på markedet. Jeg har inntrykket av at de PS3'ene som er lansert driver og flyr frem og tilbake på Ebay.. Tester fra diverse AV entusiast sider/magasiner indikerer forøvrig at PS3 er det beste alternativet til en BD spiller i dag dersom man ikke ønsker å bevege seg opp i 20000 kroners klassen. Så det ser ut som den er et godt alternativ for entusiastene også.. Vi får bare vente og se... 7428851[/snapback] Kan nok være enig i det. Og jeg tror heller ikke filmentusiastene var de som la seg i kø foran butikkene for å sikre seg de få eksemplarene som fantes heller. Men - PS3 som Blue Ray spiller - ja absolutt! Kanskje ikke for de aller største entusiastene, men for oss i øvre "mellomstadiet". Helt klart. Jeg kommer til å kjøpe PS3 kanskje mest pga "billig" BlueRay for få de titlene som ikke kommer til HD DVD(pluss at jeg får med meg eventuelle fristende PS3 only spill-titler. For multiplattformtitlene ser det foreløpig ut at 360'n er kvassest så langt) HD DVD spiller får jeg i januar - da som stand alone spiller fra Toshiba. Gleder meg veldig - er 1080p ready som bare f... her. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 BR er eit godt format det, men tenk no litt. Det er kun oss, "entusiastane" som bryr oss igrunn, og orkar legge ein masse arbeid bak når me skal ha oss eit nytt format. Alle kjenner til DVD. Og alle, veit at det er betre enn videokassett (VHS). Alle har pr idag fått HD trødd ned i halsen. Alle veit kva HD er, det er skarpare bilete, og betre lyd. HD DVD er derfor eit ganske naturleg val, når ein ser etter ein DVD, med betre oppløysning. "Blu kva for noko?" trur eg mange vil tenkje når dei står i butikken. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Blu-Ray trenger nok mye reklame for at folk skal bli oppmerksom på det HD-DVD var nok veldig smart valg. DVD kjenner de fleste fra før av. HD-TV er begrepet som brukes. HD-DVD vil da være ganske lett å forbinne med HD-TV Canal + har egen kanal som heter Canal + HD. Heter ikke Canal + Blu Ray eller BR Endret 5. desember 2006 av Andrex76 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Personlig ser jeg på HD DVD som et bedre rettet valg for meg. Folk drar alltid inn hvor mange selskaper som er i hver leir. Men hvis folk kjøper HD DVD pga. navn eller at Blu-ray feiler. Vil de komme til å skifte også.. Nå har HD DVD addonen til Microsoft blitt et suksess, og de første stand-alone spilleren ifra Sony, var ikke noe å skryte av. Dette vil bedre seg med tiden, så det er ingen klar vinner per idag.. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 BR er eit godt format det, men tenk no litt.Det er kun oss, "entusiastane" som bryr oss igrunn, og orkar legge ein masse arbeid bak når me skal ha oss eit nytt format. Alle kjenner til DVD. Og alle, veit at det er betre enn videokassett (VHS). Alle har pr idag fått HD trødd ned i halsen. Alle veit kva HD er, det er skarpare bilete, og betre lyd. HD DVD er derfor eit ganske naturleg val, når ein ser etter ein DVD, med betre oppløysning. "Blu kva for noko?" trur eg mange vil tenkje når dei står i butikken. 7429277[/snapback] Veit ikke om jeg umiddelbart er enig i det. Jeg tror vi da undervurderer kjøperne litt. Men skal ikke utelukke at de kan bety noe for noen. Informasjonsflyten er større i dag enn ved etableringen av DVD standarden. Jeg tror at til slutt så blir det opp til butikkene og leverandørene hva folk tar med seg under armen ut av butikkene. Hørte nylig på et intervju med representant for Toshiba Europe som var ansvarlig for HD DVD her, og han sa at de utover vinteren kom til å legge ned en god del arbeid med å lære opp leverandører og butikkansatte i hva som lå i formatet ved Europa lanseringen. I statene var HD innhold kjent for de fleste via HDTV de siste årene, mens i Europa var situasjonen en annen. De aller aller fleste har ikke førstehåndskjennskap til hva HD innhold innebærer. Så - på nyåret f.eks. Man går inn i en Elkjøp butikk. De har en Panasonic Blue Ray spiller til 13.995 og en Toshiba HD DVD spiller til 6495,- . Hva gjør selgeren? Pusher Blue Ray "myten" i håp om at kunden går for det dobbelt så dyre - eller viser kunden begge spillerne på samme TV og viser at billedkvaliten er den samme? (med mindre han viser en Blue Ray tittel kodet i mpeg 2 da ) Og hvilken informasjon sitter kunden på fra før? Er så mange faktorer utenom navnet, at navnet blir mindre viktig. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Så ser kunden at det egentlig ikke er noe forskjell på videokvaliteten på HD-DVD og Blu-ray også tenker han "hmmmmm, hvorfor betale dobbelt for noe som ikke er bedre"? For en helt vanlig forbruker tviler jeg på kommer til å se nevneverdig forskjell på videokvaliteten. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Så ser kunden at det egentlig ikke er noe forskjell på videokvaliteten på HD-DVD og Blu-ray også tenker han "hmmmmm, hvorfor betale dobbelt for noe som ikke er bedre"? For en helt vanlig forbruker tviler jeg på kommer til å se nevneverdig forskjell på videokvaliteten. 7429485[/snapback] "Uvanlige forbrukere" = entusiaster og anmeldere ser heller ikke forskjell. Og i de tilfellene det har vært forskjeller så har det vært klart i HD DVD's favør. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Så - på nyåret f.eks. Man går inn i en Elkjøp butikk. De har en Panasonic Blue Ray spiller til 13.995 og en Toshiba HD DVD spiller til 6495,- . 7429455[/snapback] Eller en gang etter Mars en PS3 til 5500,-, hvor man får en konsoll på kjøpet til en pris som er lavere enn HD DVD spilleren og som spiller av BD med en kvalitet som overgår Pansonicen.. Det er mange variabler ute og går i dette, og det kan slå mange veier. BD har utvilsomt kommet tregt i gang i forhold til HD, men de har solid support.. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Det er litt rart at alt har begrepet "HD" -HD TV -HD Ready TV -HD DVD spiller (Standalone og addon til X360) -HD Filmer -HD TV kanaler (Canal + HD) -HD dekodere (kabel TV) -HD opptager -"Er dette vanlig oppløsning eller HD?" Trommevirvel... -Blu Ray!! (Standalone og PS3) Tada! Hva i granskauen tenker de på? Hvorfor skille seg ut Alt annet på markedet går under "HD", men Sony må selvfølgelig gjøre noe annet og lage et HELT annet merkenavn på produktet sitt. Hvorfor ikke HD-Ray? Akkurat som de gjorde med de forrige formatene de har kommet med. Vi vet hvordan det gikk Endret 5. desember 2006 av Andrex76 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jepp - tenkte på det jeg også med PS3 - jeg blir jo en av PS3 Blue Ray kundene nettopp av den grunn. Men Toshiba prisene kan falle de og. Og det finnes HD DVD addon utpå nyåret til 360, ferdig importert fra utlandet betaler nå folk under 2000 kroner (inkl. moms), så pris kan umulig bli så ille. Nei - er så mange faktorer at jeg tør ikke spå dette slaget ennå. Utvalget av filmer i hyllene i butikkene ved lanseringen også vil ha litt si. Æsj - nei - jeg spiller på begge hestene foreløpig. Jeg bestiller i dag min første HD DVD tittel med norsk tekst f.eks. Det er jo litt artig. The Elephant Man Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 betamax gikk til helvete 7427320[/snapback] Har ikke dette blitt poengter før? BetaMax gikk ikke til helvete i lik linje med UMD og miniDisk.. Pga sin overlegende kvalitet osv ble det brukt av mer eller mindre samtlige tvkaneler for sine opptak osv. Hjemmemarkedet er dog en annen historie Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 I løpet av 2007 kommer garantert mange av spillerne til å være hybridspillere. Siden enkelte filmer bare vil bli gitt ut i bare et av formatene vil ikke forbrukerne finne seg i å måtte sitte med to standalone-spillere for å kunne se alle filmene sine. Komponentene for slike hybridspillere er godt underveis til å kunne masseproduseres, og i lengden vil derfor begge formatene kunne leve side om side. Min personlige mening er at det i løpet av få år vil være like vanlig å se støtte for HD-DVD og Blu-Ray i samme spiller som det i dag er støtte for DVD+R og DVD-R. Derfor tror jeg at vi i løpet av en periode på flere år vil se at et av formatene langsomt og gradvis vil fases ut til fordel for det andre, og dette vil være basert på lønnsomhet i forhold til produksjonsmetoder samt hvilken kredibilitet formatet har opparbeidet seg blant forbrukerne. Dette er bare min personlige mening, det finnes ikke tall eller kilder jeg kan slå i bordet med. Det er bare hva jeg tror vil skje. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Bluray og HD dvd er jo ikke inntressant for folk flest. På en 32-42 toms tv så funker jo 520P helt utmerket Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Bluray og HD dvd er jo ikke inntressant for folk flest. På en 32-42 toms tv så funker jo 520P helt utmerket 7429888[/snapback] Ikke enig. Jeg jobber i et kabeltv selskap. Jeg får daglig spørsmål om HD og når HD dekodere kommer. Tips til hva slags spillere og TV som er bra og mye annet Ingen som har noengang spurt om Blu Ray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå