Gå til innhold

Nytt spill- CIV IV lignende?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så er jeg ute etter et nytt spill. Har spilt mye CIVILIZATION IV og Warlords i det siste og leter etter noe i den stil bare enda mer realistisk. Så realistisk så mulig. CIV er et meget bra spill men jeg føler at den bli litt for begrenset. Feks så er de største EARTH mapper for små og det litt for lite med civilisasjoner/land. Har lastet det meste av mod packs og scenarier men er fortsatt ikke fornøynd. Samtidig er den urealistisk i forhold til det historiske. Tiden går for fort og de viktigste ressurser slik som gull, olja osv blir det lagt lite vekt på. Noen av mods slik som Total Realisme og Rhys and fall of Civilization er bra men ikke bra nok. De som har spilt CIV vet hva jeg snakker om.

 

Så et mer nøyaktig og mer realistisk spill i sjangeren CIV er ønsket.

Forslag og anbeffaling?

Endret av jascko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så stort utvalg i turbaserte strategispill, men dersom du ønsker et mer historisk spill kan jeg anbefale Europa Universalis-serien. Men det spillet er litt annerledes igjen, ikke turbasert men du kan stoppe tiden når som helst, ikke så mye fokus på å bygge byer, og tidsperioden er satt fra 1453 til 1789 (rundt der ivertfall). EU 3 kommer like over nyttår.

Lenke til kommentar
Total War spillene anbefales. Minner veldig om CIV.

 

Medieval II: Total War omtale: http://gamer.no/omtale/pc/medieval_ii_total_war/33379

7449774[/snapback]

 

 

 

Har hørt om den ja, men litt synd at det norske territorium er ikke med. Det er i utgangspunktet synd at hele verden ikke er på kartet. Jeg vet at det er middelalderen og jeg studerer historien selv men det hadde vært litt kjekt hvis spillet kunne forsette etter at renessansen slo inn for fult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...