Gå til innhold

W800i ødelagt, trenger ny mobiltelefon

RamGuy

Anbefalte innlegg

Nå som W800i har gått helt dunken (se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=676033)

Så trenger jeg en ny mobiltelefon..

Jeg bruker telefonen som MP3-spiller når jeg jogger/trener, og sånn ellers så er telefonen min "mp3-spiller", har ingen iPod eller noe annet..

Jeg ringer svært sjeldent, går mer i 100% SMS og MMS..

Tar en god del selvportretter til dama.. (bilde av meg selv) og litt andre bilder..

Eller så liker jeg å fikle mye telefonen, og benytte meg av den mest mulig..

Jeg syntes personlig at 512MB på min W800i var i det minste laget, og at walkman funksjonen var litt kranglete til tider, pluss den hang seg opp en del, auto fokusen som er på kameraet, var hvert fall på min helt ute å kjøre..

Måtte vente 15sek før jeg i det hele tatt kunne ta bildet..

Joysticken og jeg blei heller aldri noen gode venner..

Også var lyden på selve telefonen ganske skuffende, når du sammenligner med andre nyere og billigere utgaver..

Utenom mer minne, så savnet jeg vell ingen vesentlige funksjoner på telefonen, selvom kalenderen/telefonlista kanskje kunne hatt flere funksjoner.. Og hvor i allverden er alle de nusselige tekstmelding emoticonsene..

Kan ikke si jeg savner støtten for 3G eller EDGE, men det kan være fordi jeg aldri har vært borti det før, aldri hatt en telefon med noe av det.. Og jeg aner egentlig ikke hva det er.. Men en grusom ting med W800i var lyden under telefonsamtaler, lyden var alt, alt for lav.. Jeg hadde i perioder, selv på max volum, ikke sjangs til å høre hva som ble sagt.. Og max volumet på walkman spilleren, var jo også så som så.. Pluggene som fulgt med ble jo kvelt og lyden helt forvridd før du i det hele tatt hadde skrudd på max volum på walkman spilleren, men med mine Koss Porta Pro, kunne jeg gjerne sett muligheten for enda litt mer sound boost.. Pluss at telefonens batteri ikke helt strakk til, dør jo etter et par joggeturer..

Det var litt om meg, og min W800i..

Nå ser jeg altså etter en ny telefon.. W800i sin etterkommer hos meg..

Vil ikke ha en teknisk dårligere telefon..

Jeg har selv sett på et par, så om dere kunne fortelle meg litt om hva dere syntes om de forskjellige jeg har plukket ut, om dere kanskje har noen andre å anbefale osv..

Her er de jeg har plukket ut:

Sony Ericsson W810i

Sony Ericsson K800i Ingen walkman, men kan jo fremdeles spille av musikk da

Sony Ericsson W850i

Nokia 5500 Sport Music Edition Hvorvidt denne har en "walkman spiller" eller ikke, er jeg ikke sikker på

Nokia N70 Music Edition Er det noen stor forskjell på music og standard edition? Har denne en "walkman spiller"?

Nokia N73 Music Edition Er det noen stor forskjell på music og standard edition? Har denne en "walkman spiller"?

Nokia N80 Ingen "music edition", har det noe spesielt å si?

Kom med kommentarer, anbefalinger, linker, tester, erfaring, alt mulig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...