marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Kjøp Samsung Harddisk. Støysvak. Ellers anbefaler jeg en E6600 med Artic Freezer 7 kjøling Lenke til kommentar
marradi Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Kjøp Samsung Harddisk. Støysvak. Ellers anbefaler jeg en E6600 med Artic Freezer 7 kjøling 7741246[/snapback] Jeg byttet ut hovedkortet. Men jeg lurer på om harddisken blir en flaskehals, hva synes dere om å sette opp to mindre hardisker i raid? Noen formening om jeg kan tjene på dette? Hastighetsmessig. Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Kjøp Samsung Harddisk. Støysvak. Ellers anbefaler jeg en E6600 med Artic Freezer 7 kjøling 7741246[/snapback] Jeg byttet ut hovedkortet. Men jeg lurer på om harddisken blir en flaskehals, hva synes dere om å sette opp to mindre hardisker i raid? Noen formening om jeg kan tjene på dette? Hastighetsmessig. 7742853[/snapback] 2 disker i raid gir jo bedre ytelse, men hva trenger du det egentlig til? Ok, du laster kanskje inn et map i BF2 raskere og kanskje det tar 3sekunder mindre å kopiere en stor fil, men det blir absolutt ingen "flaskehals" som holder tilbake resten av PCen din. Fint å ha mulighten til det senere, men i første omgang holder det i massevis med en disk på 7200rpm. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Takk for hjelpen, men tror jeg kommer til å prøve raid0. Har ikveld sett på disker i 160 Gb's størrelse, og sitter igjen med denne eller denne. Andre forslag? Et spørsmål, hva betyr x'en i 7200.x? Lenke til kommentar
Christ0pher Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Så greit ut det der Har samme minne, og det er veldig bra. (Kjører på 925 Mhz med 4-4-4-12 timings) Har også kjørt det stabilt på 800 Mhz (stock) men med 4-3-3-1 som timings. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Kan noen hjelpe meg å finne c2d OEM?? Lenke til kommentar
marradi Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Mottok noen av delene idag. Og fy faen så fint kabinett Cooler master centurion er! SEXY! Anbefales. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det Centurion kabinettet er ikke verst til den prisen, mitt favoritt kabinett til 500,- Hvis du fikk versjonen med vifte i sidedøra, så anbefaler jeg å skru av den vifta, og montere den foran istedet. Bråker mindre, og du får bedre luftflyt. Du må skru av harddiskbrønnen først, litt trangt foran der. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jepp, det var den jeg fikk. Takk for tipset. Edit: Nå gjorde jeg det, men kan helt ærlig ikke skjønne hvordan dette lufter bedre, for nå ligger jo harddiskene mine rett foran hele viften og gitteret fremme var ikke like stort som på siden. Endret 28. januar 2007 av gautev Lenke til kommentar
marradi Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva bør cpu-temp ligge på uten kjøring av tunge program? Min ligger på 35 med medfølgende vifte. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva bør cpu-temp ligge på uten kjøring av tunge program? Min ligger på 35 med medfølgende vifte. 7864176[/snapback] Ved kjøring av coreTemp ligger tempen på 50 grader:\ 35 grader var med aida32. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ser jo egentlig greit ut det, om du ikke trenger Crossfire-støtte ville jeg kansje bytta hovedkortet i noe billigere. PSU; en Mist 500W kanskje, ellers så ligger jo Hiper HPU-4M530/HPU-4M580 på en god pris https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...25&submit=S%F8k 7432705[/snapback] Jeg har en 480W Hiper og 500W mist, ikke i tvil om at jeg velger Hiper neste gang, mye stillere. Dessuten synes jeg Hiper "konseptet" virker mer profesjonellt gjennomført. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 35 (50 core) er vel ganske normalt med boxed vifta. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ser jo egentlig greit ut det, om du ikke trenger Crossfire-støtte ville jeg kansje bytta hovedkortet i noe billigere. PSU; en Mist 500W kanskje, ellers så ligger jo Hiper HPU-4M530/HPU-4M580 på en god pris https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...25&submit=S%F8k 7432705[/snapback] Jeg har en 480W Hiper og 500W mist, ikke i tvil om at jeg velger Hiper neste gang, mye stillere. Dessuten synes jeg Hiper "konseptet" virker mer profesjonellt gjennomført. 7864311[/snapback] Er det ikke omvendt? Virker som folk sier Mist bråker mindre. Ble usikker nå. Har sett på de to PSUene og hadde liksom bestemt meg for Mist i tro om at den bråket mindre... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Nå er det vel 99 % av brukerne som mener MIST er mer stille enn HIPER. At det virker mer "profesjonellt" vil si at noen har blitt påvirket av den fine finishen og innpakningen til HIPER, ikke stort mer. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Nå har jeg ikke prøvd MIST, men Hipern min er ihertfall helt stille. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Nå er det vel 99 % av brukerne som mener MIST er mer stille enn HIPER. At det virker mer "profesjonellt" vil si at noen har blitt påvirket av den fine finishen og innpakningen til HIPER, ikke stort mer. 7867403[/snapback] Vet ikke helt hvor du får 99% fra, da jeg kjøpte misten (før Hiper) så spurte jeg på forumet om hva som var stillest av dem. Fikk ikke et eneste svar. Støyen kommer jo veldig an på. Jeg vil våge å påstå at 500W mist støyer mer enn 480W Hiper, men det er jo klart at når effekten blir betraktelig større så øker støyen, og det kan godt være at støyforholdene blir annerledes her. Innpaktningen til Hiper er betraktelig bedre, Mist er så vidt jeg vet produsert på spesialbestilling fra Microplex, og Mist PSUene var i alle fall (om de ikke fortsatt er) modifiserte Fortron PSUer. Det beste er sikkert å stikke innom Netshop Oslo og få demonstrert begge to side ved side (selv om det maks er 1 av 5 som har muligheten til dette). Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 bytt ut rammen med disse https://prisguiden.no/product.php?productId=62649 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 litt dyrt kanskje? 1700 kr for 1 GB du kan jo se på Geil minne fra psdata, men det ser veldig bra ut synes jeg Lenke til kommentar
marradi Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 For dere som ikke har skjønt det så har jeg altså fått datan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå