bobb Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Har noen klart å fange HI8 film fra DC10+, med gode resultater. Er dette kortet følsom for hvilken PCI slot det står i? Er studio 7 godt nok program til capture av HI8 filmer? Jeg har store problemer med dette. Jeg får ikke særlig god kvalitet. Jeg har gjort følgende test: Jeg har scannet stillbilder i samme oppløsning som capureoppløsningen min (720*576) Dette har jeg eksportert til S-VCD og VCD format, med mye bedre kvalitet. Derfor mistenker jeg at det er capture delen til, enten Studio 7.15 eller DC10+ kortet. Har noen synspunkter på dette. Alle med god erfaring (eller dårlig) med dette kortet er hjertalig velkommen til å dele disse i denne posten. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Jeg brukte tidligere S-VHSC og DC10, som har dårligere oppløsning enn DC10plus, og prøvde å lage VCD. Men den bildestøyen som var med i videoen, ødela ganske mye for komprimeringen til VCD. Det ble en god del bedre etter at jeg kjøpte S-VHS videospiller med Time Base Corrector (TBC). Men uansett syntes jeg at VCD ble for dårlig, så jeg har gitt opp det foreløpig. Jeg benyttet et program som het AVI2VCD (eller noe sånt). Det finnes sikkert frittstående TBC å få kjøpt brukt. Jeg har testet VCD-komprimeringen i Pinnacle Studio 7, og det virker som den er bedre enn det gamle programmmet. DVD-spilleren min leser ikke SVCD, så det har jeg ikke prøvd. Nå kjører jeg all gammel video inn fra S-VHS spilleren via DV-kamera med analog konvertering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå