Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Musikk: Respons på sang

Anbefalte innlegg

Hei!

Mekket en sang i FL for en stund siden som jeg egentlig ble ganske fornøyd med. Men jeg har et problem. Når sangen spilles på noe annet enn i mitt eget headset høres den annerledes ut om lyden er ikke tilfrestillende i det hele tatt. Hva syns dere om lyden og låta generellt?

Takker på forhånd på all feedback :)

Øssa

Clicky!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker når bassen og trommene setter igang er "Magix Music Maker Installation"... Etter intropartiet, dukker hovedmelodien opp, og den høres forsåvidt grei nok ut, ikke for særegen eller ikke for uharmonisk. Lydbildet i låta er godt nok, men når det gjelder melodi, instrumentvalg og annen eksperimentering, blir det hele for flatt og livløst. At låta konstant minner meg om en Magix Music Maker-installasjonsprosess, må vel sies å trekke det hele ned. Låta høres helt grei ut, men den har ingen øvrige kvaliteter som gjør at jeg har lyst til å høre den igjen. Et litt røffere lydbilde, samt mer interessante eksperimenter og meloditvister kunne ha gjort låta mye bedre. Dessuten er låta for lang hvis den skal spille på sine egne premisser, som jeg har nevnt ikke funker veldig godt sammen. Men lydbildet, komposisjon og miks tyder på at du begynner å komme i boks på det tekniske. Jo fortere du klarer det, jo mer kan du fokusere på det kunstneriske.

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...