Dotten Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Liten påpeking om ordet rasisme, det går på mer enn hudfarge. Racism is commonly defined as a belief or doctrine where inherent biological differences among the various human races determine cultural or individual achievement, with a corollary that one's own race is superior and has the right to rule others Den norske definisjonen; Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers verdighet og/eller deres rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres «rase», og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Rasisme forutsetter at arten menneske kan deles inn i forskjellige raser. Hvilke av disse rasene rasismen retter seg mot kan variere, gjerne avhengig av demografiske og politiske forhold. Biologiske forskjeller og rangering er stikkordene. Lenke til kommentar
fal Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 uh..det jeg mente at om man irriterte seg over naboene, så må man bare flytte. jeg snakka ikke om regelbrudd når det gjelder nabolagets normer og slikt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 uh..det jeg mente at om man irriterte seg over naboene, så må man bare flytte. jeg snakka ikke om regelbrudd når det gjelder nabolagets normer og slikt. 7434052[/snapback] Hvis man irriterer seg over naboene, uten at de opptrer ulovlig, er det pent lite å gjøre. Unntatt å snakke med dem eller flytte. Opptrer de i strid med lovverket kan man anmelde forholdet. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Liten påpeking om ordet rasisme, det går på mer enn hudfarge. Racism is commonly defined as a belief or doctrine where inherent biological differences among the various human races determine cultural or individual achievement, with a corollary that one's own race is superior and has the right to rule others Den norske definisjonen; Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers verdighet og/eller deres rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres «rase», og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Rasisme forutsetter at arten menneske kan deles inn i forskjellige raser. Hvilke av disse rasene rasismen retter seg mot kan variere, gjerne avhengig av demografiske og politiske forhold. Biologiske forskjeller og rangering er stikkordene. 7434013[/snapback] Den internasjonalt anerkjente juridiske definisjonen: Article I 1. In this Convention, the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life. http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/d_icerd.htm Konvensjonen har så vidt jeg kan se tilslutning fra 177 stater. Lenke til kommentar
K-F-J Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Enda en grunn til at jeg sier TV2 er en høyredreid kanal, som ville være de eneste til å finne på å vise noe slikt søppell. Men bare kos dere med jakten på kjærligheten. Hvis jeg som hvit nordmann skulle ha kunne ha sagt at alle finsker måtte dø. Vil det da si at alle nordmenn ønsker finnene døde?. Kom igjen for f.... Verden har aldri vært svart/hvit. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Fremmedfrykten i dette landet er urimelig og tåpelig, urasjonell frykt er på moten i dag Snakk med meg når du flytter fra nordland og ned til Oslo... 7432313[/snapback] Som allerede bemerket, må en ha botid i Oslo for å kvalifisere seg for å diskutere dette temaet? Har forøvrig tilbringt mye tid i Oslo og et par andre store norske byer, og jeg er faktisk klar over problemene, tro det eller ei. Så er det jo også en del arbeidsløshet blandt innvandrergrupper, og det blir bare idiotisk å påstå at innvandrere er generelt late. De får ikke jobber. Og her oppe er det da også problemer med innvandrere. Men en trenger ikke gå inn for å være livredd alle innvandrere på det grunnlaget. Det er faktisk, tro det eller ei, rasisme. I forhold til fremmedfrykt er jeg nok redd for at flere faktorer har bygget opp denne. - Det er kriminelle fraksjoner av innvandrere. - De omtales ofte i media. Men det er fortsatt slik at det er andre metoder å håndtere problematikken enn å sette folk i fengsel og kaste dem ut. Og fremmedfrykt er uansett en uting, tro det eller ei. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Det er skremmende at folk uten videre godtar slike absurde påstander. Strengt tatt kan ikke dette bevises eller motbevises, da fransk lov forbyr folktelling etter religion. Men i følge estimater som fins er det ikke vanskelig å gjette hvor mye hold det er i påstanden Franske myndigheter: "In France, 14 million citizens out of 60 million are of foreign origin" Population growth rate: 0.35%PA Fertility rate: 1.84 children born/woman Vi vet ifra ALLE andre land i verden at afrikanske og asiatiske innvandrergrupper har fler barn enn alle andre. Det er vel ikke helt ulogisk å applisere den. Jeg visste ikke at man måtte kvalifisere med botid i Oslo for å delta i debatt om innvandrere Det er hvertfall et tankekors at det er lett å stemple folk i innvandrerbydeler i Oslo for rasister når du bor i Nordland. Når det gjelder din siste påstand så er den så latterlig at den knapt er verdt å kommentere, og du avslører din uvitenhet til gangs. To stikkord som f.eks. sprenger din homogenitetstese er "sunni" og "shia". Sunni, sjia, kurder og wahabi. Innbyrdeskrigingen blandt disse er svært begrenset. Blandt innvandrere i europa er denne distinksjonen dessuten visket ut. Vet ikke hva det er, men liker man ikke å bo der, så kan man jo flytte ut til et annet nabolag? Husordensregler gjelder alle. Dødstrusler er heller ikke en akseptabel respons når naboen din klager over støy. Så er det jo også en del arbeidsløshet blandt innvandrergrupper, og det blir bare idiotisk å påstå at innvandrere er generelt late. De får ikke jobber Så istedet for å male bildet svart som du mener andre gjør så maler du det hvitt? Det er på INGEN måte uoverkommelig for noen å få seg jobb i norge. De aller fleste innvandrere som ikke har jobb VIL ikke ha jobb. Og her oppe er det da også problemer med innvandrere. Men en trenger ikke gå inn for å være livredd alle innvandrere på det grunnlaget. Det er faktisk, tro det eller ei, rasisme Bor i en innvandrerbydel. Vokste opp med stort sett innvandrere. Kona mi er innvandrer. Har ikke flytta ennå. Hva er jeg redd for? Hvorfor må jeg stemples som rasist fordi jeg krever at muslimer respekterer andre og dropper de fascistiske tendensene i religionen sin? Og fremmedfrykt er uansett en uting, tro det eller ei. Også finnes det rasister i saueskinn som kaller seg antirasister... men som i siste analyse tydeligvis mener at brune mennesker er mindre intelligente og kapable og ikke kan inneha like mye ansvar som en hvit person. Så hvem er egentlig rasisten, eh? Jeg snakker bare om (u)religion. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 hmm, brukte man ikke i sin tid denne type skremmselpropaganda når det gjaldt jøder også? 7427418[/snapback] Nei. Jeg er mer bekymret over at det er et flertall av kristne i dette landet, fremfor at det muligens en gang lenge etter min død blir flertall av muslimer. Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig, vi er alle mennesker. 7430083[/snapback] Men noen mennesker begår overgrep mot andre mennesker, og noen ideologier er farlige, og er derfor noe vi bør bry oss om. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 TV2 angripes av egen avis: - Sjikanøst søppel på TV 2 Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 TV2 angripes av egen avis: - Sjikanøst søppel på TV 2 7436539[/snapback] Det var vel en litt drøy påstand? Det er jo Butt og Hylland Eriksen som står for angrepet. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) TV2 angripes av egen avis: - Sjikanøst søppel på TV 2 7436539[/snapback] Det var vel en litt drøy påstand? Det er jo Butt og Hylland Eriksen som står for angrepet. 7436611[/snapback] Etter reaksjonene i Dagbladet.no kan man jo spekulere om artikkelen ble publisert for å skaffe seere til reprisen på lørdag. Har for øvrig ikke sett andre aviser omtale dokumentaren. Edit: Der kom det noe fra Aftenposten også. Et dårlig eksperiment Endret 6. desember 2006 av Feynman Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Hva antirasistisk senter mener har vel vært irrelevant siden 90 tallet. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Enda en grunn til at jeg sier TV2 er en høyredreid kanal, som ville være de eneste til å finne på å vise noe slikt søppell. Men bare kos dere med jakten på kjærligheten. Hvis jeg som hvit nordmann skulle ha kunne ha sagt at alle finsker måtte dø. Vil det da si at alle nordmenn ønsker finnene døde?. Kom igjen for f.... Verden har aldri vært svart/hvit. 7435043[/snapback] Og antirasister betegnes som intelligente? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Personlig synes jeg det er skremmende at alle disse avisene og organisasjonene skal hoppe på en film om èn persons personlige og subjektive erfaringer. Det er åpenbart at mange ønsker at det IKKE skal være lov å inneha en politisk ukorrekt mening - ikke engang basert på egne erfaringer. Filmen blir dermed desto viktigere jo mer PK'erne forsøker å diskreditere den. Endret 6. desember 2006 av guardianpegasus Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Personlig synes jeg det er skremmende at alle disse avisene og organisasjonene skal hoppe på en film om èn persons personlige og subjektive erfaringer. Det er åpenbart at mange ønsker at det IKKE skal være lov å inneha en politisk ukorrekt mening - ikke engang basert på egne erfaringer. Filmen blir dermed desto viktigere jo mer PK'erne forsøker å diskreditere den. 7437295[/snapback] Helt enig, omtrent det jeg gikk inn i tråden for å se. Jeg har ikke sett dokumentaren, men ser at Hylland Eriksen kaller det «sjkanøst søppel» over hele forsiden på Dagbladet. Når dokumentaren provoserer frem brannslukking av typen diskreditering fra selvhøytidlige og moralsk overlegne intelektuelle på ytterste venstre fløy, så er det tydelig at den har berørt noe viktig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Eller at den rett og slett bare er søppel. En fordel å se dokumentaren før man avfeier kritikk av den. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Eller at den rett og slett bare er søppel. En fordel å se dokumentaren før man avfeier kritikk av den. 7437778[/snapback] Dette minner meg om det gode gamle sitatet "selv om mange genier er blitt avspist som idioter vil ikke dette si at alle som blir avspist som idioter er genier" (fritt etter eget hode). At denne fyren synes mørkinger er skumle belyser vel egentlig absolutt ingenting annet enn at han synes akkurat det. Og det er vitterlig hans eget problem, ikke noe som hele Norge trenger å informeres om via tv2. Så får folk med reelle synspunkter ta religions-/innvandringsdebatten sånn at vi kanskje klarer å få frykt ut av likninga en gang for alle. a. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Eller at den rett og slett bare er søppel. En fordel å se dokumentaren før man avfeier kritikk av den. 7437778[/snapback] Enig. Er bare 3 dager igjen å vente for dem som ikke abonnerer på TV2 Web-TV. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Høres ut som en dokumentar som fremmer fremmedfrykt. FrP? Men det er vel uansett slik at islam er i veldig vekst? Noen som har tro på et muslimsk Norge om 100 år? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Høres ut som en dokumentar som fremmer fremmedfrykt. FrP?www.AUF.no 7438170[/snapback] Er det sånn at for en AUF'er har alt som omfatter kritisk omtale av andre kulturer implisitt forbindelse til FrP? Reality check, plix. Endret 6. desember 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå