Latskap Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 En vesentlig variabel i det regnestykket var jo at 30% av skolebarna i Frankrike var muslimske. 7429191[/snapback] Hvor har du hentet denne påstanden fra? 7429218[/snapback] Det ble sagt i programmet når poenget om muslimsk flertall i frankrike ble nevnt. 7429307[/snapback] Hvis dette skal stemme må så og si alle muslimer som bor i Frankrike være elever i grunnskolen. 7429592[/snapback] HAHA hva snakker du om? 30% av skole BARNA, ikke 30 prosent av hele frankriket. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 En vesentlig variabel i det regnestykket var jo at 30% av skolebarna i Frankrike var muslimske. 7429191[/snapback] Hvor har du hentet denne påstanden fra? 7429218[/snapback] Det ble sagt i programmet når poenget om muslimsk flertall i frankrike ble nevnt. 7429307[/snapback] Hvis dette skal stemme må så og si alle muslimer som bor i Frankrike være elever i grunnskolen. 7429592[/snapback] HAHA hva snakker du om? 30% av skole BARNA, ikke 30 prosent av hele frankriket. 7429654[/snapback] Det er ca. 15 millioner barn i den franske grunnskolen. Antall muslimer som bor i Frankrike totalt er 3,7 - 5,5 millioner. Da må det være en rimelig ung befolkning om de skal komme opp i 30%. Lenke til kommentar
patrolist Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Vi lever i en sfære hvor det å angripe den "etablerte sannhet" er blitt usmakelig. Er ikke dette litt skummelt ? "Forskere" og vitenskapsmenn har til alle tider kjempet for den etablerte sannhet. Hva som foregår rundt om på nett begynner å bli lagt merke til, men i media er det det "korrekte syn" på innvandring og integrering som får slippe til. Alt annet er rasistisk. Hvorfor er det så vanskelig å ta dette tema ut i åpent terreng uten at det blir bråk ? Problemet med sfæren til det etablerte har historisk oppstått når noen har angrepet den kritisk. Jorda var ikke flat, sola gikk ikke rundt jorden, og en får ikke kreft av å spise gulerøtter. Slike teser er blitt bevist - gjennom nettopp forskning. Spørsmålet mitt blir da om det har vært forsket noe særlig på nordmenns frykt for å miste sin egenart. Hva landets innbyggere ønsker må jo kunne gi fasiten på dette ? Eller er det å evt. undertrykke oss selv løsningen. La det gro seg til. Dersom det er en definitiv mindretallsfølelse så er det kanskje det. Er det rett å drive integrering slik vi gjør - eller kommer dette til å skape problemer en gang i fremtiden ? Dette kunne i allefall jeg tenkt meg å vite svaret på. I full offentlighet. Basert på forskning. Folkets vilje må vel være det viktigste utgangspunkt. Ikke evt. ønsketenkning omkring emnet. Hylland-Eriksen er herved utfordret ? Ja, er han ikke det ? Se også Dagbladet på nett. Det koker litt nå... Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 All kritikk av svaktstående grupper er tabu i Norge. I veldig mange sammenhenger blir man kalt rasist hvis man kritiserer innvandringspolitikken eller Islam for den saks skyld. Men hvis man vil finne de aller største rasistene i Norge i dag så er det akkurat i mange av innvandrermiljøene du finner de. Dette er selvfølgelig helt ok, siden de ikke har det så lett. Nå er det vel tid for at folk skal bli sinte på meg. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Aproposet fra tidligere: Muslimsk flertall i frankrike om 25 år ble det sagt. 7427345[/snapback] sorry, men det er bullshit I dag er 10% av Frankrikes 65 millioner innbyggere muslimer. Det vil si at det må flytte inn nærmere 60 millioner muslimer inn i Frankrike, dvs nesten 10 ganger så mange som det er i dag for at det skal bli flertall muslimer. Det sier seg selv at dette ikke er sannsynlig.. 7427429[/snapback] Skjønner du ikke at muslimer har langt høyere fødselsrate? Å få barn er å gi gaver til Allah. En annen ting: Alle andre religioner skal ødelegges eller underlegges, i følge koranen skal ikke muslimer se på andre folk som sine likmenn. "nesten 10 ganger så mange som det er i dag" Uh? Det er en direkte matematisk feil. Du behøver jo bare halvparten... 7428983[/snapback] Det er absolutt ikke feil. 10% av 65 millioner er 6,5 millioner. For at disse 6,5 millionene skal bli like mange som de resterende 58,5 millionene (og dermed utgjøre halvparten av befolkningen), må de mer enn nidobles. Når det gjelder fødselsraten, så er ikke den signifikant i forhold. Befolkningsveksten i Pakistan er 2,8 prosent, og jeg regner med du tillater meg å bruke dette tallet. Det vil tilsi en vekst på litt over 100000 første året i frankrike. Edit: "Me sjøl" kom meg i forkjøpet:) Endret 5. desember 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ja huff, for noen skumle mennesker disse muslimene som blir født i Norge og Frankrike den dag i dag er. Det må jo være snakk om små djevelbabyer! For ordens skyld var alle vikinger små pygmelignende mennesker på rundt 1 meter. Det er statistisk bevist. Vi bør alle investere i en muslimdetektor slik at de ikke kommer for nærme. [/sarkasmeironi slutt] Jeg er mer bekymret over at det er et flertall av kristne i dette landet, fremfor at det muligens en gang lenge etter min død blir flertall av muslimer. Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig, vi er alle mennesker. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ja huff, for noen skumle mennesker disse muslimene som blir født i Norge og Frankrike den dag i dag er. Det må jo være snakk om små djevelbabyer! For ordens skyld var alle vikinger små pygmelignende mennesker på rundt 1 meter. Det er statistisk bevist. Vi bør alle investere i en muslimdetektor slik at de ikke kommer for nærme. [/sarkasmeironi slutt] Jeg er mer bekymret over at det er et flertall av kristne i dette landet, fremfor at det muligens en gang lenge etter min død blir flertall av muslimer. Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig, vi er alle mennesker. 7430083[/snapback] Takk for debattens beste innlegg. Fremmedfrykten i dette landet er urimelig og tåpelig, urasjonell frykt er på moten i dag. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Konklusjonen var uansett at innvandrere tar over europa og at deres aggressive islamske kultur ikke tillater noen å stå i veien. Denne dommedagprofetien forutsetter at alle muslimer er EN enhetlig gruppe med likt syn på ALT, hvilket realitetene viser oss at IKKE er tilfelle. Når det gjelder f.eks. politikk, så er personer med innvandrer-bakgrunn representert i SV, H, AP, FRP, osv. og bundet til/stemmer etter det aktuelle partiprogrammet. Vedrørende religiøsitet, så spenner dette like bredt som blandt nordmenn, dvs, ikke alle lever etter religionen eller anser seg som personlig, dypt troende. Videre så er det forskjeller/uenighet mellom forskjellige innvandrergrupper basert på opprinnelseland. All tallmagien som er ute å går, blir oftest brukt som skremmselpropaganda og til å forsøke å skape engstelse i befolkninga. På uriktig grunnlag. Virkeligheten er mye mer nyansert. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Konklusjonen var uansett at innvandrere tar over europa og at deres aggressive islamske kultur ikke tillater noen å stå i veien. Denne dommedagprofetien forutsetter at alle muslimer er EN enhetlig gruppe med likt syn på ALT, hvilket realitetene viser oss at IKKE er tilfelle. Når det gjelder f.eks. politikk, så er personer med innvandrer-bakgrunn representert i SV, H, AP, FRP, osv. og bundet til/stemmer etter det aktuelle partiprogrammet. Vedrørende religiøsitet, så spenner dette like bredt som blandt nordmenn, dvs, ikke alle lever etter religionen eller anser seg som personlig, dypt troende. Videre så er det forskjeller/uenighet mellom forskjellige innvandrergrupper basert på opprinnelseland. 7430566[/snapback] "83 prosent av norske muslimer stemte rødt ved sist stortingsvalg, viser en ny undersøkelse."" http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle643981.ece Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 "83 prosent av norske muslimer stemte rødt ved sist stortingsvalg, viser en ny undersøkelse.""http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle643981.ece Da stemte de på partiprogram vedtatt på de respektive partienes landsmøter og hvor nordmenn er i flertall. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Holmlia er det beste sted å bo i Bor der selv så Hehe, kjenner igjen de guttene Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 I dag er 10% av Frankrikes 65 millioner innbyggere muslimer. Det vil si at det må flytte inn nærmere 60 millioner muslimer inn i Frankrike, dvs nesten 10 ganger så mange som det er i dag for at det skal bli flertall muslimer. Det sier seg selv at dette ikke er sannsynlig.. 7427429[/snapback] "10 ganger så mange som det er i dag" Uh? Det er en direkte matematisk feil. Du behøver jo bare halvparten... 7428983[/snapback] Det er ikke noen matematisk feil. 10% av 65 millioner er 6.5 millioner. 65 mill. minus 6.5 mill. er 58.5 millioner. Hvis den muslimske befolkningen tidobles til 65 mill., og den etniske befolkningen stiger med mindre enn 6.5 millioner, så vil det være et muslimsk flertall. --- Uansett, jeg så deler av den aktuelle "dokumentaren", og det jeg så var ekstremt ensidig. Det virker mer som om filmskaperen ønsket å rettferdiggjøre sin rasisme enn å dokumentere faktiske forhold. Med en så arrogant holdning så er det ikke rart at han havner i trøbbel. 7429161[/snapback] Du må huske på at den etnisk franske jenten får langt mindre enn to barn. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 En vesentlig variabel i det regnestykket var jo at 30% av skolebarna i Frankrike var muslimske. Bingo. Forholdet i fremveksten er med andre ord sterkere enn 3:1. Da sier det seg selv at innen et par generasjoner til med slike fødselsrater muslimer i flertall. For ikke å nevne innflytting. men det han endte opp med å dokumentere var ihvertfall sin egen rasisme Er det rasisme å bli sinna når det bor 10 bråkete mennesker i leiligheten under konstant fyller leiligheten din med støy og sterk matlukt? All kritikk av svaktstående grupper er tabu i Norge Islam er dog absolutt ingen svaktstående gruppe i norge. Heterofile, hvite, norske menn er en svak gruppe. De kan ikke si eller gjøre noenting. Jeg er mer bekymret over at det er et flertall av kristne i dette landet Hvor er dette flertallet? Færre enn 10% av norges befolkning tror Jesus var sønn av gud. En knapp prosent går i kirken. Det er faktisk flere som går regelmessig i moskè enn kirke. Fremmedfrykten i dette landet er urimelig og tåpelig, urasjonell frykt er på moten i dag Snakk med meg når du flytter fra nordland og ned til Oslo... Denne dommedagprofetien forutsetter at alle muslimer er EN enhetlig gruppe med likt syn på ALT, hvilket realitetene viser oss at IKKE er tilfelle. Muslimer er en av de mest unisone, homogene og konservative gruppene i verden. Og det er de svært stolte av. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 En vesentlig variabel i det regnestykket var jo at 30% av skolebarna i Frankrike var muslimske. Bingo. Forholdet i fremveksten er med andre ord sterkere enn 3:1. Da sier det seg selv at innen et par generasjoner til med slike fødselsrater muslimer i flertall. For ikke å nevne innflytting. 7432313[/snapback] Det er skremmende at folk uten videre godtar slike absurde påstander. Strengt tatt kan ikke dette bevises eller motbevises, da fransk lov forbyr folktelling etter religion. Men i følge estimater som fins er det ikke vanskelig å gjette hvor mye hold det er i påstanden. #Innlegget redigert av moderator ihht. forumets retningslinjer# Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Etheled: har du nokre linkar som backer deg med det du seier om jødane før 2 verdskrig? Viss det er som du seier (noko ikkje eg har fått med meg), så forandrar det mitt synspunkt på 2 verdskrig... 7428100[/snapback] http://www.wintersonnenwende.com/scriptori...es/jdecwar.html Men ser ikke helt hvorfor det bør endre synet på 2.verdenskrig og Hitlers grusomheter. Regner ikke det som riktig av Israel å utrydde alle som stemmer SV her i landet fordi de er for boikott av israelske varer, for eksempel. 7428188[/snapback] Ser du var ute før meg med den linken, saa sletter min. Det rettferdiggjer ikkje at dei slakta mange jøder, men det kan endre synet litt paa kvifor krigen starta. Jødene var ikkje helt uskyldige, da dei provoserte og boikotta fyrst 7428198[/snapback] Få høre nå, hvorfor endrer en enkeltstående artikkel om en oppfordring til økonomisk boikott av et land som nettopp hadde fått en meget antisemittisk regjering, på ditt syn på hvorfor krigen startet? Ettersom andre verdenskrig som kjente startet 1. september 1939 da Tyskland angrep Polen, hvordan er dette relatert til det? Eller har du ikke tenkt i gjennom argumentasjonsrekken skikkelig. Jeg tar opp dette fordi uvitenheten som gjør seg gjeldende her er potensielt farlig, din påstand om at "jødene" provoserte (!) likeså. Informasjon tatt ut av sammenheng er direkte usunt når man ikke har et kritisk blikk til hva som blir sagt og forsøkt antydet. Det ville f.eks. vært helt korrekt å hevde at kvasioffisielle Judenrat var delaktige i å organisere sitt eget, dvs jødenes eget, folkemord, men ved å ta det ut av konteksten det skjedde i kan man skape det inntrykket man gjerne ønsker, her om at jødene egentlig kan skylde seg selv. Som et eksempel. Fremmedfrykten i dette landet er urimelig og tåpelig, urasjonell frykt er på moten i dag Snakk med meg når du flytter fra nordland og ned til Oslo... Denne dommedagprofetien forutsetter at alle muslimer er EN enhetlig gruppe med likt syn på ALT, hvilket realitetene viser oss at IKKE er tilfelle. Muslimer er en av de mest unisone, homogene og konservative gruppene i verden. Og det er de svært stolte av. 7432313[/snapback] Jeg visste ikke at man måtte kvalifisere med botid i Oslo for å delta i debatt om innvandrere men det er vel en ganske enkel måte å forsøke å avveie synspunkter man ikke deler på. Når det gjelder din siste påstand så er den så latterlig at den knapt er verdt å kommentere, og du avslører din uvitenhet til gangs. To stikkord som f.eks. sprenger din homogenitetstese er "sunni" og "shia". Lykke til med å argumentere for at de godt over 1 milliard menneskene som bekjenner seg til Islam, dog en rekke forskjellige retninger, med en rekke forskjellig kulturbakgrunn og i en rekke forskjellige hjørner av verden, er "en av de mest unisone, homogene og konservative gruppene i verden" [sic]. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Muslimer er en av de mest unisone, homogene og konservative gruppene i verden. Og det er de svært stolte av. 7432313[/snapback] Når det gjelder din siste påstand så er den så latterlig at den knapt er verdt å kommentere, og du avslører din uvitenhet til gangs. To stikkord som f.eks. sprenger din homogenitetstese er "sunni" og "shia". i og med at "haha eid" blir altfor useriøst for dette temaet lar jeg denne setningen stå for seg selv slik at jeg får fram det jeg ville si uten å måtte si det! Edit: Og til alle barn der ute: Les innlegget over mitt. Endret 5. desember 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
fal Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Er det rasisme å bli sinna når det bor 10 bråkete mennesker i leiligheten under konstant fyller leiligheten din med støy og sterk matlukt? Vet ikke hva det er, men liker man ikke å bo der, så kan man jo flytte ut til et annet nabolag? Det sies jo at muslimer kan flytte hjem hvis de ikke liker det sånn som det er i Norge, så hvorfor kan vi ikke gjøre det slik med leiligheter? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Er det rasisme å bli sinna når det bor 10 bråkete mennesker i leiligheten under konstant fyller leiligheten din med støy og sterk matlukt? Vet ikke hva det er, men liker man ikke å bo der, så kan man jo flytte ut til et annet nabolag? Det sies jo at muslimer kan flytte hjem hvis de ikke liker det sånn som det er i Norge, så hvorfor kan vi ikke gjøre det slik med leiligheter? 7433534[/snapback] Naboloven og/eller eierseksjonsloven har klare begrensinger på hva man kan foreta seg. Hvis de bryter loven, må det reageres. Uansett religion. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Flytte til nye leiligheter? herre gud du flytter jo ikke bare fordi naboene plager deg, da er det faktisk de som skal flytte ut. Dette er ikke rasisme, men en kultur"klæsj" som jeg kaller det. Rasisme går på hudfarge, ikke kultur. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) akkurat nå er du litt ute og kjører fall, man skal selvsagt ikke finne seg i at naboer bråker. Men det var ikke det som var poenget her. Vi vet ikke hvorfor de bråker, hvem som begynte, om mannen er rasist eller hva som helst. Synd at det innlegget ditt skulle få fokuset bort fra Cybbe sitt gode innlegg. Endret 5. desember 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå