Gå til innhold

Ps3 Vs 360 Vs Wii.

Buggene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er fan av PS3 og wii, men må si at jeg ble mye mer imponert av xbox 360 grafikken der... PS3 versjonen var bare helt blast og unaturlig lyst...

Xbox sin versjon hadde bra farge og naturlig mørke.. den natt utgaven var kjempebra hos xbox synes jeg, Helt naturlig mørkt mot PS3 sin blaste og lyse unaturlige mørke...

P.S ble imponert over grafikken i wii jeg=) synes ikke den var veldig stygg iforhold til de andre..

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Akkurat mørkedelen er jeg enig i. Var en annen side jeg var på også som ga ut bilder. Tror det var 1up. Uansett... Jeg er fan av alle tre konsollene (og har planer om å kjøpe evt. alle tre) og mener at det lille skille mellom PS3 og Xbox 360 er piss i havet. Men Wii har helt klart overtaket på gameplay fronten. Men igjen. MS sitter godt i det for racing fans med ratt-settet deres. Kjøpte det i dag og er helt sinnsykt bra :D

Mod: Trenger ikke å sitere innlegget over!

Lenke til kommentar

OT: Neinei, var ikke noe galt Cazper, men mener og huske at for et par uker siden kom den linken inn i bildet, og tråden ble en konsoll krig.. som vanlig.. Og det er litt kjedelig, for da stenges hver og en tråd som faktisk kan være interessante..

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar

Aha. Ok.... Er ikke det jeg prøvde på her :p Følte det var relevant til artikkelen til trådstarter. I tanke på at det var ca. samme resultat. Hehe... Som jeg sa. Nøytral til alle tre.... ;)

Men helt Off Topic! Vinnern av alle tre er jo IBM her :p Iogmed de lager brikkene i alle tre konsollene :p

Mod: Trenger ikke å sitere innlegget over!

Lenke til kommentar

Er ikke overasket over at Wii grafikken var dårlig, det var vel egentlig ganske åpenlagt. Men etter all styre rundt PS3 om hva HW den har og hvor bra den er, ble jeg overasket at den ble danket så kraftig ut av X360, som trosalt er 1 år eldre. På 1 år kunne Sony perfektsjonert konsollen ytterligere, men utfra CoD3 har de ikke klart det.

Sony må hoste opp noe bedre enn det før de kan selge en konsoll til meg. Til nå står X360 lengere opp på innkjøps lista enn PS3.

Når jeg tenker over det, min innkjøpsliste er mye basert på en snarlig lottopremie da den består av HD klar flatskjerm, Wii, X360, ny PC i tillegg til et utlegg på 2200 i månden på billån, og 1500 i forsikring.

Det er hardt å skal være hobby gamer i voksen alder. Aldri nok penger...

Lenke til kommentar
Aha. Ok.... Er ikke det jeg prøvde på her :p Følte det var relevant til artikkelen til trådstarter. I tanke på at det var ca. samme resultat. Hehe... Som jeg sa. Nøytral til alle tre.... ;)

Men helt Off Topic! Vinnern av alle tre er jo IBM her :p Iogmed de lager brikkene i alle tre konsollene :p

7427402[/snapback]

Jeg tror litt av problemet med den der siden at nærmest hvem som helst av oss kunne skrevet denne saken. Anonym kilde, veldig lite dokumentasjon for tankene og en måte å angripe på som jeg ikke tilegner mye tillit til. Jeg tror kanskje betegnelsen er "fanboi". En liten smule "biased" i mine øyne med andre ord.

Men, for å komme meg tilbake til topic. Ja, jeg synes også at Xbox leverte bedre grafikk på CoD3, men til tider var det rimelig likt.

Mod: Trenger ikke å sitere mere enn innlegget du svarer på!

Lenke til kommentar
Graphics: The XBOX 360 is a clear winner. The GPU is more powerful. It has more powerful fillrate, and far more pixel and vertex processing horsepower. Part of the reason is their choice of memory, and architecture of pixel and vertex procesing. I can't get into details but the same vertex shader will run much slower on the PS3 than the XBOX 360. The 360 also has a clever new way rendering high definition anti aliased back buffers. To accomplish the same effect on PS3 is prohibitively expensive. For this reason I think many games will have no choice but to run in non-HD resolutions on the PS3 version, use a lower quality anti aliasing technique, or do back buffer upscaling. The end result in all cases is going to be noticeably worse image quality.

Link

Lenke til kommentar

Nå har også Gamespot kjørt sammenlikning:

Link her

Konklusjonen deres var Xbox 360 stod igjen som vinner. Men det som overrasket meg var faktisk at Fight Night 3 var bedre på 360. En venn av meg skrøyt jo så sinnsykt av hvordan denne kom til å bli på PS3 :S

Men sånn det ser ut gang på gang så er Xbox 360 et bittelite hakk (det er ikke snakk om store forskjellen (håper dere er enig)) bedre enn PS3, men jeg har trua på at PS3 har potensiale til forbedring opp gjennom åra. Jeg vil tro PS3 vil bli bedre når Cell arkitekturen kan bli mer utnytta osv. i tanke på at den er såpass ny. I tanke på at Xbox360 bruker en PowerPC CPU som har vært på markedet lenge (på mac markedet). Og folk er vel mer kjent med den. Og det SPU opplegget Cell har å by på ikke er helt i gang enda.

Leste også et innlegg i et annet forum (kommer ikke på hvilket) så kom dette utsagnet (syns det bare var litt komisk og ironisk): "PS3 er jo BEST! Det sier seg jo selv! Den er et år nyere i teknologi og er MYE bedre enn wii og Xbox 360!"

Lenke til kommentar
I tanke på at Xbox360 bruker en PowerPC CPU som har vært på markedet lenge (på mac markedet). Og folk er vel mer kjent med den. Og det SPU opplegget Cell har å by på ikke er helt i gang enda.

7451961[/snapback]

Tja, både X360 og PS3 har forsåvidt PPC-kjerne( r ). X360 har tre, PS3 har én, men 7 SPE-er (og jommen har ikke Wii en IBM-produsert CPU også.. er jo ingen tvil om hvem som er den store vinneren av konsollkrigen...)

X360 har en arkitektur som ligner litt mer på hva man er vant til fra før, hvor det er tre like kjerner som håndterer "vanlig" kode veldig bra, dog med en del begrensninger i forhold til en PowerPC CPU som sitter i en Mac.

Vil vel si at SPE-opplegget til Cell er i gang. Har lest flere skryteartikler om forskjellige spill som bruker SPE-ene til litt av hvert (Motorstorm ville neppe fått slike artige partikkeleffekter uten å bruke SPE-ene ganske mye). Men "problemet" til PS3 er at spillutviklerene er temmelig uerfarne med denne arkitekturen. Derfor tror man at vi bare har sett litt av hva Cell kan få til. På den annen side, det samme kan sies om X360. Vi har nok også bare sett litt av hva man kan få til der også, men av litt andre grunner. På X360 er det GPU-en som er spennende, synes jeg, og som nok kan by på en trivelig utfordring for spillutviklerene med tanke på unified pipelines hvor det ikke lenger er den tradisjonelle delingen mellom vertex og fragment shaders, og hvor CPU og GPU deler det samme minnet (akkurat minnedelingen hadde vi på Xbox også da...).

Alt i alt tror jeg vi bare har sett litt av hva X360 og PS3 kan få til, og vi har mange spennende år i vente. :)

Leste også et innlegg i et annet forum (kommer ikke på hvilket) så kom dette utsagnet (syns det bare var litt komisk og ironisk): "PS3 er jo BEST! Det sier seg jo selv! Den er et år nyere i teknologi og er MYE bedre enn wii og Xbox 360!"

7451961[/snapback]

Ironisk vet jeg ikke helt, virker som om han mente det. ;) Mange som tror akkurat det, og glemmer hvorfor PS3 er et år "nyere" i teknologi. Det vil si, det er den jo ikke, med tanke på grunnene til at PS3 ble utsatt (dårlig yield på Cell, diodeproduksjonen...).

Svært komisk, det var det, men et altfor vanlig uttrykk. Hvorfor er det egentlig en så big deal? Konkurrerer de med naboen om hvem som har den fineste garasjeporten og den tøffeste spillkonsollen? Nei, som sagt så mange ganger før av meg og flere andre her på forumet, det er de ekslusive spillene som teller. Liker vi de til X360 best, eller de til PS3? Det er det som avgjør hvilken konsoll vi ender opp med (og vel, hvilken konsoll kompisen kjøpte..).

En god del av oss som henger her på forumet vil ende opp med både X360, PS3 og en Wii. Jeg vet i alle fall at jeg vil gjøre det, selv om jeg ikke kommer til å stå i kø utenfor Elkjøp i natt, og drøyer til juletider neste år med å kjøpe PS3 (litt avhengig av hvilke ekslusive spill til PS3 jeg bare er nødt til å spille :D).

Lenke til kommentar

Til baltie:

Tror jeg og kommer til å ende opp med alle tre :p Men skal bare vente litt med PS3 til flere titler har kommet. Er mest Metal Gear jeg har lyst til å spille på den og så linux delen selvfølgelig ;) Mens Wii er jeg mer skeptisk til tinga mine i leiligheten, har hørt om altfor mange ulykker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...